Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie is Wie in de lenshistorie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie is Wie in de lenshistorie?

    Goede vrienden,

    Hier en daar lees ik dat grote merken als Nikon sommige van hun lenzen laten produceren door mindere goden
    Sigma en Tamron zouden dit werk van barmhartigheid uitvoeren in opdracht dus van Nikon.
    Nikon zal zijn eisen stellen (kwaliteitsnormen)zodat er geen twijfel mogelijk is.
    Wat mij nu interesseert is welke (Nikon-) lenzen dit zouden kunnen zijn...
    Ik denk dat hier BD-ers zijn die dat kunnen weten, ik ben er bijna zeker van

    Vriendelijke groeten,
    Theo.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Ik denk dat Sigma de 80-400 VR heeft geproduceerd voor Nikon.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tom
      Ik denk dat Sigma de 80-400 VR heeft geproduceerd voor Nikon.
      Dat had ik nog nooit gehoord eigenlijk. En dat terwijl Sigma zijn eigen 80-400os zo dikwijls heeft uitgesteld?

      Comment


      • #4
        Vergelijk beide lenzen maar eens goed.
        Buiten het feit dat ze enorm op mekaar gelijken, presteren ze ook identiek hetzelfde.

        Comment


        • #5
          Ik dacht dat ook de 12-24 van Nikon door Sigma gemaakt is.
          :: http://www.dpix.be ::

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tom
            Vergelijk beide lenzen maar eens goed.
            Buiten het feit dat ze enorm op mekaar gelijken, presteren ze ook identiek hetzelfde.
            Hawel zie , hier dan een bijkomende vraag:
            als ze dan toch 'indentiek hetzelfde' presteren zou het dan niet beter zijn voor onze portemonnee om een Sigma te kopen?
            De kwaliteit qua foto is dezelfde maar de prijzen van Nikon zijn zoals gewoonlijk aan de hoge kant...
            Ik kon de vraag ook anders stellen: waarom zweren sommigen bij Nikon?
            En waarom betalen ze dan die meerprijs?
            Waar zit dan die meerwaarde van een Nikonlens?
            Of is het een kwestie van vertrouwen? Of imago?

            De afsluitdop van een Nikon 24-85 ED,G, IF lijkt verdacht veel op die van de Tamron SP AF 28-75
            Als ik me niet vergis dan heeft Phille daaromtrent al iets over verteld ergens in dit forum.

            Vriendelijke groeten,
            Theo





            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Awel seh, een bijkomend antwoord.

              De Nikon 80-400 VR en de Sigma 80-400 OS schelen een twintigtal euro in prijs (allee 20 tot 50 dan).

              Toch bij de personen die ik heb gecontacteerd. Dit bevestigd mijn vermoeden dat ze beiden uit de Sigma stal komen.

              De reden dat Sigma er pas nu mee uitkomt zal iets met patenten of contracten te maken hebben. Misschien komt er wel een 80-400 AFS VR aan ?

              Ik ben iig momenteel aan het peinzen om mijn Bigma te vervangen door een 80-400 met 1.4TC, al dan niet van Sigma.

              Comment

              Working...
              X