Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taxen bij bestelling VS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Taxen bij bestelling VS?

    Ik dacht eraan een aantal dingen in de VS te bestellen bij B&H Photo Video. Heeft er al iemand ervaring mee en moesten er invoertaksen betaald worden bij de bestelling?

    Het zou toch gaan om een aanzienlijk bedrag (400 dollar)... .

  • #2
    Soms heb je geluk en glipt je bestelling door de douane zonder dat je moet betalen, maar in de meeste gevallen moet je gewoon BTW en invoertaksen betalen.

    Momenteel ga ik als volgt te werk voor bestellingen in de VS: prijs in USD een-op-een over in EURO en tel er 25% bij voor verzending, BTW en taksen... dat komt vrij goed uit. Voor een bestelling van 400 USD, mag je op een totale kost van ongeveer 500 EUR rekenen als je moet laten versturen naar Belgie.


    Groeten, Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Ik denk toch ietje minder. De dollarkoers maakt veel goed. Deze maakt de taxen bijna teniet.
      Groetjes, Blord

      Canon 7D en wat lenzen.

      Comment


      • #4
        Heb een tijdje geleden mijn b&hphoto bestelling ontvangen(+-2maand) en gisteren de factuur van UPS ontvangen met de invoerkosten en de BTW. Er was ook nog een bijkomende kost van 13€ wegens het voorschieten van de BTW en invoerrechten van UPS. De btw was natuurlijk 21%.
        De invoerrechten daar hangt het van het materiaal af. Als ik het detail goed begrijp was er op de filters en Lenzen 6,7% invoerrechten te betalen op mijn nieuw balhoofd maar 3,2%.

        Uiteindelijk heb ik door ginder te kopen +15% bespaard tegenover kopen in de goedkoopste winkels die ik gevonden had in D en NL op internet.
        Het kan ginder nog goedkoper maar ik koop liever bij BH want das een gereputeerde winkel.

        Comment


        • #5
          Heeft iemand enig idee hoe het zit met BTW en invoertaksen op tweedehandsgoederen?

          Bart

          Comment


          • #6
            Op 2e hands artikelen betaal je geen Btw.De verkoper moet er een stikker opkleven met "GIFT" of max 25$ dollar waarde;Zo ontglip je de taxen.Doe ik iedere keer als ik voor mijn andere hobby materiaal koop.
            Bij nieuwe bestellingen vraag je een lagere facturatie meetesturen en de echte via briefwisseling !
            Maar de amerikanen zijn zo preuts ,dat velen het weigeren te doen.dan houden ze van mij maar de spullen !

            Marc

            Comment


            • #7
              ik heb voor zon 550 dollar laten overkomen naar den Belgique en dat heeft mij ongeveer 127 euro taxen gekost! ging over nieuwe brommeronderdelen

              en heb voor een 180 AUS dollar laten overkomen uit australie en dat heeft me 10 euro tax gekost! ging over een R/C vliegtuig

              alles boven de 30 euro word er tax op gerekent!

              op het pak zelf staat de waarde van de inhoud, je kan namelijk afspreken met de verzender dat hij opzet dat het maar 10 dollar waard is maar dan ben je ook maar voor 10 dollar verzekert bij schade of verlies!
              canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

              please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

              Comment

              Working...
              X