Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor nex 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor nex 5

    Ik zoek voor mijn nex5 een lens waar ik wat verder mee kan gaan dan met de 18 55 mm lens.
    Ik ben een absolute amateur in fotografie maar trek graag mooie foto's van de kids en dat lukt heel goed met de nex.

    Nu heb ik de Sel 55-210 mm vergeleken met de sel 18-200 en vraag mij af wat het verschil is tussen de twee aangezien de ene het dubbel kost van de andere, is je enkel dat je verder kan uitzoomen met de 18-200 of is er nog meer?
    Of zijn er andere merken die op het toestel passen die voordeliger zijn?

    Alvast bedankt
    Mvg
    Nathalie

  • #2
    Re: Lens voor nex 5

    Mijn broer heeft ook de nex 5n, ik weet dat het een goed toestel is. Zelf vind ik die 18-200 veel te duur. Persoonlijk zou ik voor die 55-210 gaan.

    Hier alvast leesvoer:

    Klik

    Klik
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor nex 5

      55/210 sluit mooi aan bij de andere lens mega-zooms zijn meestal niet zo goed maar zeker duur. Je moet dan wel geen lens wisselen maar ik heb dan toch liever een foto van betere kwaliteit.

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor nex 5

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        55/210 sluit mooi aan bij de andere lens mega-zooms zijn meestal niet zo goed maar zeker duur. Je moet dan wel geen lens wisselen maar ik heb dan toch liever een foto van betere kwaliteit.
        Voor DIE 18-200 gaat dat eigenlijk niet op...die 18-200 voor nex is toevallig KEI goed!

        De 55-210 is geen super lens, optisch niet beter dan de 18-200 (wel in de hoeken), en je moet met 2 lenzen rondlopen ipv 1...Bovendien heb je met de 18-200 op 18mm ook active OSS, bedoeld voor video waarmee je kan rondwandelen. Werkt bijzonder goed!