Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor nex 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor nex 5

    Ik zoek voor mijn nex5 een lens waar ik wat verder mee kan gaan dan met de 18 55 mm lens.
    Ik ben een absolute amateur in fotografie maar trek graag mooie foto's van de kids en dat lukt heel goed met de nex.

    Nu heb ik de Sel 55-210 mm vergeleken met de sel 18-200 en vraag mij af wat het verschil is tussen de twee aangezien de ene het dubbel kost van de andere, is je enkel dat je verder kan uitzoomen met de 18-200 of is er nog meer?
    Of zijn er andere merken die op het toestel passen die voordeliger zijn?

    Alvast bedankt
    Mvg
    Nathalie

  • #2
    Re: Lens voor nex 5

    Mijn broer heeft ook de nex 5n, ik weet dat het een goed toestel is. Zelf vind ik die 18-200 veel te duur. Persoonlijk zou ik voor die 55-210 gaan.

    Hier alvast leesvoer:

    Klik

    Klik
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor nex 5

      55/210 sluit mooi aan bij de andere lens mega-zooms zijn meestal niet zo goed maar zeker duur. Je moet dan wel geen lens wisselen maar ik heb dan toch liever een foto van betere kwaliteit.

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor nex 5

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        55/210 sluit mooi aan bij de andere lens mega-zooms zijn meestal niet zo goed maar zeker duur. Je moet dan wel geen lens wisselen maar ik heb dan toch liever een foto van betere kwaliteit.
        Voor DIE 18-200 gaat dat eigenlijk niet op...die 18-200 voor nex is toevallig KEI goed!

        De 55-210 is geen super lens, optisch niet beter dan de 18-200 (wel in de hoeken), en je moet met 2 lenzen rondlopen ipv 1...Bovendien heb je met de 18-200 op 18mm ook active OSS, bedoeld voor video waarmee je kan rondwandelen. Werkt bijzonder goed!

        Grote voordelen van de 55-210 zijn wel dat de 55-210 veel lichter is, veel minder duur (relatief aangezien je 2 lenzen moet kopen voor hetzelfde bereik) en vergeleken per brandpuntsafstand blij je langer met lagere F-getallen werken naarmate je inzoomt. De 18-200 is relatief snel al op f6.3.

        Het is geen zwart-wit keuze, ik heb naast de 18-200 ook de 18-55 gehouden, soms wil je iets goedkoop en klein op je body hangen. Maar voor de kwaliteit moet je de 18-200 niet laten! Met de 18-200 mis je natuurlijk geen foto's omdat je net die ene lens niet bij hebt, of niet van lens kunt wisselen snel genoeg...of te vaak

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor nex 5

          het is eenvoudiger en goedkoper om een x4 (55-210) zoom te produceren dan een x12 zoom van zelfde of betere kwaliteit.

          de 18-200 is origineel ontwikkelt als video lens en wordt verkocht in kit met pro video toestellen.

          tamron heeft ook een 18-200mm objectief voor nex op de markt te verkrijgen in zwart en in zilver uitvoering http://www.tamron.com/nl/photolens/d..._one/b011.html

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor nex 5

            Maar is tamron een goed merk?
            Zo moeilijk als je er weinig of niets vanaf kent.
            Jammer dat je zo een groot en duur ding moet kopen om wat verder in te kunnen zoomen.
            de 55-210 is dan wat lichter, compacter en goedkoper maar dan zie je met 2 lenzen.
            Dilemma

            Mvg
            Nathalie

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor nex 5

              tamron is zekers een goed merk, niets mis mee
              hier vind je een 150 tal foto's gemaakt met deze lens en de nex5n

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor nex 5

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                hier vind je een 150 tal foto's gemaakt met deze lens en de nex5n
                Waar?
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor nex 5

                  sorry, hier !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor nex 5

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Bedankt!
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment

                    Working...
                    X