Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diascans Kodachrome 25 met Reflecta 6000 Veel kwaliteitsverlies?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diascans Kodachrome 25 met Reflecta 6000 Veel kwaliteitsverlies?

    Ik heb een 12.000 dia's Kodachrome 25 liggen, allemaal civiele vliegtuigen uit de 80's, vele zeer zeldzame .Ik heb toen jaren worldwide gefotografeerd voor een Engelse uitgeverij, aircraft dia verzamelaars en eigen hobby.
    Ik wil deze diaverzameling graag digitaliseren, heb al 2 flatbed scanners gekocht, specifiek voor negatieven en diapositieven, maar ben telkens teleurgesteld van de eindkwaliteit.
    Een Kodachrome 25 dia is ultiem scherp in goed weer met pro apparatuur genomen, absoluut geen enkele korrel of grain.
    Heeft iemand ervaring met de Reflecta 6000 scanner inzake behoud van de originele diakwaliteit? Scherpte, geen pixelcreatie enz..
    Deze scanner heeft ook het voordeel om een lader van 50 dia's te kunnen plaatsen zodat je geen duizend keer hoeft te wisselen.
    Graag enig advies voor een eventuele aankoop.
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Diascans Kodachrome 25 met Reflecta 6000 Veel kwaliteitsverlies?

    Hallo,

    Je moet eens dit lezen, gaat wel over een 5000.
    Een blog over DAM, 'Digital Asset Management' of het beheren en organiseren van digitale media en dan specifiek: foto's


    Ik heb zelf enkele duizenden dia ingescand met zo'n 5000. En heel tevreden. Fujichrome en afgachrome gaven wel wat blauwe tinten, maar in lightroom bij te werken.

    Ik kon de scanner huren bij it-frame voor 40€ per week. Best dat je misschien zo eens probeert vooraleer er een te kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Diascans Kodachrome 25 met Reflecta 6000 Veel kwaliteitsverlies?

      Bedankt voor de info. Ik heb weet van de scanproblemen met Kodachrome dia's. maar wil toch een poging ondernemen.

      Comment

      Working...
      X