Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's publiceren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's publiceren

    Is er al iemand wiens foto's in bladen, boeken gepubliceerd zijn. Evt op regelmatige basis ?

    Hoe maak je uitgevers eigenlijk attent op je werk ? Of zijn het enkel 'insiders' die foto moeten publiceren ?

    Ik heb het dan meer op natuurfotografie en niet zozeer over mode of glamour.

    tinne, nicolas, tommy ???
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Geen idee perrusch ... Ik vraag me al een hele tijd af hoe het zit met de foto's van het weerbericht. Naar het schijnt zou het daar ook alleen maar 'de vaste elite' zijn die foto's mag aanleveren...

    Iemand meer info hierover?
    Some stuff

    Comment


    • #3
      Originally posted by FotoFré
      Geen idee perrusch ... Ik vraag me al een hele tijd af hoe het zit met de foto's van het weerbericht. Naar het schijnt zou het daar ook alleen maar 'de vaste elite' zijn die foto's mag aanleveren...

      Iemand meer info hierover?

      ik weet dat er hier eentje uit turnhout zit die altijd erbij staat
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #4
        ik lever regelmatig bedrijfsfotografisch werk. Als je je werk graag gepubliceerd ziet, dan zijn er een paar dingen waarmee je rekening moet gaan houden :

        - kan je facturen voorleggen, als een tijdschrift kosten maakt, ziet het daarvoor graag een bewijs.

        - zelfs al gebeurt het 'onder tafel', afspraken maken over de rechten en plichten (goede afspraken, goede vrienden, er zijn er hier die reeds een advokaat hebben genomen)

        - probeer wettelijk in orde te zijn.


        Ik denk dat een aantal voorbeelden opsturen met een begeleidend schrijven hun aandacht moet trekken, uiteindelijk prospecteer je en moet je je toekomstige klant overtuigen met sprekende beelden wil je uberhaupt in aanmerking komen. Dus onderzoek starten naar de uitgevers en redacties van de tijdschriften, en schrijven. Als je werk hun bevalt, zal je wel reactie krijgen.

        Ik wil niet ontmoedigend klinken, maar keep in mind, een geregulariseerd fotograaf heeft steeds meer kans gepubliceerd te worden dan anderen, maar, enkelen binnen BD hebben toch ook al leuke publicaties op hun naam ... het kan dus zeker.

        Comment


        • #5
          Ik heb ook een paar publicaties gehad ... tot nog toe altijd zonder er zelf naar te zoeken, gewoon een mailtje gekregen met de vraag voor publicatie van een foto die ze ergens op m'n site vonden.
          http://www.razziphoto.com/

          Comment


          • #6
            Originally posted by FotoFré
            Geen idee perrusch ... Ik vraag me al een hele tijd af hoe het zit met de foto's van het weerbericht. Naar het schijnt zou het daar ook alleen maar 'de vaste elite' zijn die foto's mag aanleveren...

            Iemand meer info hierover?

            idd een 'vaste elite'. Zolang de weerdienst van de VRT voldoende foto's doorgestuurd krijgt, laten ze amper nieuwelingen toe. Als je eens kijkt op de site van de 'Werkgroep Weerkunde' http://www.weerkunde.be/ vind je bij de weeramateurs wel enkele van die namen die je vaak op tv ziet verschijnen. Het zijn dan ook allemaal fantiekelingen in hun domein (vorige week had m'n neef die ook lid is van die werkgroep, nog voor 2000 € aan meteo-materiaal gekocht)

            Het zijn dus niet zomaar wat fotografen die zonder veel kennis van het weer wat plaatjes schieten.

            Greetz

            Sam Jae

            Comment

            Working...
            X