Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF24-105L IS probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF24-105L IS probleem

    Hoi iedereen,

    Ik was zondag aan het shooten met mijn 24-105 en kreeg plots de melding "error 10 : communication link" . Iets van een probleem tussen lens en camera en dat ik mijn contactjes moest cleanen.
    Heb dat dan gedaan, kon terug 1 of 2 foto's nemen en kreeg de melding opnieuw.
    Zo een paar keer opnieuw gecleaned en getest, maar het probleem blijft zich voordoen.
    De lens 'klinkt' ook niet meer normaal vind ik, het is alsof 'het diafragma?' of zo anders klinkt bij het openen en sluiten.

    Ik kom vandaag op het werk en mijn collega die dezelfde setup heeft als mij, komt direct naar me toe om te zeggen dat ze haar lens het heeft begeven gisteren......
    Zelfde probleem als ik....

    Dus allebei onze 24-105 om zeep, zelfde fout op praktisch hetzelfde moment?????
    We vinden dit dus wel op zijn minst raar. Mijn objectief is ong. 5jaar oud, het hare nog geen 4jaar.
    Zijn er nog mensen met dit probleem?
    Ik ga toch es naar Canon mailen ook denk ik, vind het echt wel bizar toch.

    Jürgen. (en Barbara)
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

  • #2
    Re: Canon EF24-105L IS probleem

    Blijkbaar een veel voorkomend probleem. Ik heb er zelf ook mee te maken gehad. Reparatie kost 180 euro.

    Tja, daarvoor heb je dus geen nieuwe lens.

    Veel links hierover:
    http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ns-419054.html
    http://forum.belgiumdigital.com/f35/...bo-418826.html
    Ex Oriente Lux
    www.soefisinjoor.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF24-105L IS probleem

      Hoi Jürgen, het is een bekend probleem. Ik heb van de 17-85 reeks al een 10tal lenzen hersteld en van de 24-105 ook al eentje.

      Ik kan ze voor jou ook herstellen als je de canon herstelling te duur vindt.

      Groets

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF24-105L IS probleem

        Wat is er dan eigenlijk slecht aan de lens , ik ben ook een techneut maar weet niet wat er dan slecht is en wil dit eventueel dan ook wel proberen aan mijn lenzen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF24-105L IS probleem

          elektrische bekabeling die door het in en uitzoomen afbreekt.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF24-105L IS probleem

            Draadjes niet soepel genoeg Jeroen? Bij elektrisch speelgoed zie je dat ook vaak, een paar keer plooien of buigen en krak. Of solderingen die na verloop van tijd lossen, dat zie je ook vaak (men plakt tegenwoordig graag ).
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF24-105L IS probleem

              Soms breken ze af, soms is de breuklijn bijna onzichtbaar, daarom dat de lens in bepaalde zoomposities soms wel werkt of in het begin meer wel werkt dan niet en uiteindelijk meer niet dan wel.
              Op het grootste diafragma zou ze wel moeten blijven werken.

              Ik heb al de kabeltjes vervangen maar werk tegenwoordig terug liever met het vervangen van de hele diafragmaunit, die kabels zitten aan flinterdunne koperdraadjes gesoldeerd die de spoel van het diafragma bedienen, en die kunnen ook los komen bij het solderen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF24-105L IS probleem

                Bedankt voor de reactie , ik had geen idee wat het probleem zou zijn .Ik zou ze wel open gedaan hebben.

                Comment

                Working...
                X