Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro sigma 150mm 2.8 os

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro sigma 150mm 2.8 os

    Hallo

    Ik heb eens een vraagje over mijn sigma 150mm 2.8 os.
    Is dat ook haalbaar met mijn lens om een vlieg te fotograferen zodat ik de ruitjes zie in de ogen?
    Of heb ik daar tussenringen voor nodig, zo ja, welke dan?

    Grts S.

  • #2
    Re: Macro sigma 150mm 2.8 os

    Een macro lens zoals de Sigma 150mm 2.8 OS (ik heb ze ook) laat je toe om 1:1 te fotograferen, dus 1cm in werkelijkheid wordt 1 cm op je sensor. Aangezien een vliegenoog vrij klein is zal je dus naar een andere methode of lens moeten overschakelen. De MP-E65 van Canon laat 5:1 toe.
    Met tussen ringen zal je de vergroting kunnen beïnvloeden/vergroten, maar ik vrees niet meer dan 2:1, en dat gaat onvoldoende zijn. Een 5Omm en omkeerring op een andere lens kan ook een uitkomst zijn.
    HIER staat wat uitleg die je wijzer kan maken.
    Last edited by Zappa; 18 juni 2012, 12:11. Reden: link toegevoegd

    Comment


    • #3
      Re: Macro sigma 150mm 2.8 os

      Deze is genomen met de sigma 150 mm zonder os , maar ik denk dat je zeker dezelfde of betere resultaten zal verkrijgen met de os-versie .



      grtz .

      dirk
      Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

      Comment


      • #4
        Re: Macro sigma 150mm 2.8 os

        Amai, steek daar nog eens een 1.7x converter op en je zal zelfs een oog bijna alleen op beeld krijgen!

        Comment


        • #5
          Re: Macro sigma 150mm 2.8 os

          Hou wel rekening dat bovenstaand beeld wellicht gecropt is hé. Zonder hulpstukken haal je zo'n vergroting niet met een gewone macrolens.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Macro sigma 150mm 2.8 os

            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
            Hou wel rekening dat bovenstaand beeld wellicht gecropt is hé. Zonder hulpstukken haal je zo'n vergroting niet met een gewone macrolens.
            Inderdaad deze is gecropt , maar de vraag was of de facetten op de ogen te zien waren , en dat heb ik willen laten zien . Sorry dat ik het er niet bijvermeld heb , maar ik dacht dat het hier wel duidelijk was dat het een crop was .

            Grtz .

            Dirk .
            Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

            Comment

            Working...
            X