Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

doen of doorsparen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • doen of doorsparen??

    Afgelopen dagen erg veel gelezen en gekeken (youtube) naar de Sigma 70-200 mm 2.8 APO EX DG OS.
    Echter vind ik dat ondanks dat ik meer positieve dan negatieve ervaringen lees er weinig over deze lens te vinden is op het forum hier.
    Ik weet echter dat de letter L veel gaat voorkomen in dit topic maar die is dan ook weer bijna 1000 € duurder.
    Ik las dat de sigma prijs-kwaliteitverhouding beter is dan de L concurrent.Ik zou zo'n lens willen gebruiken voor alle soorten fotografie.
    Hoe staan jullie er tegenover?

  • #2
    Re: doen of doorsparen??

    Oorspronkelijk geplaatst door delange Bekijk bericht
    Ik zou zo'n lens willen gebruiken voor alle soorten fotografie.
    Hoe staan jullie er tegenover?
    Ik sta daar zeer sceptisch tegenover.

    Comment


    • #3
      Re: doen of doorsparen??

      Met alle respect, maar alle soorten fotografie dat gaat echt niet lukken hoor...

      Gr.
      Last edited by rafcke; 18 juni 2012, 06:27.
      Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

      Comment


      • #4
        Re: doen of doorsparen??

        Oorspronkelijk geplaatst door rafcke Bekijk bericht
        Met alle respect, maar alle soorten radiografie dat gaat echt niet lukken hoor...

        Gr.
        Uiteraard niet met een lens

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: doen of doorsparen??

          wel bizar want canon zelf geeft aan dat dit een allround lens is.
          Ik weet natuurlijk ook wel dat je er geen macroopnames mee kan maken en geen wildlife kan mee gaan schieten maar bruiloft ,communie (kerkomstandigheden) , sport en alledaagse shots zijn toch wel echt te doen met deze lens.


          Als ik zeg ik wil deze lens gebruiken voor alle soorten fotografie dan bedoel ik dat ik alle taken fotografie doe waarvoor deze lens in aanmerking komt.
          Met andere woorden .....ik geef geen 1000 €(sigma) of 2000 € (canon) voor enkel en alleen 1 soort fotografie.
          Hopend hiermee wat duidelijker te zijn geweest wacht ik op meerdere reacties.

          Comment


          • #6
            Re: doen of doorsparen??

            reactie was te laat dus verwijderd
            Last edited by stefan.d; 17 juni 2012, 19:05.

            Comment


            • #7
              Re: doen of doorsparen??

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Uiteraard niet met een lens

              grts
              Sieg

              haha merkte ik pas na jou reactie ........scherp seg (doordenkertje)

              Comment


              • #8
                Re: doen of doorsparen??

                Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                Fotografie ook niet ,
                Ik ken de os versie niet persoonlijk heb de voorganger gehad was er niet echt gelukkig mee terwijl ik niet mergebonden ben het hoeft voor mij niet altijd nikon te zijn in mijn geval.

                Waarschijnlik zal de OS versie wel verbeterd zijn TOV voorgangers en zoal met alles het is maar waar je tevreden mee bent en het budget natuurlijk.
                klopt Stefan de voorganger scoorde niet zo hèèl erg goed maar naar wat ik lees zou de nieuwe een hèle stap voorwaarts zijn en de prijs valt best wel mee.
                Maar om nu meteen 1000 € meer te spenderen moet die canon toch wel hèèèèl erg veel beter zijn vind ik.
                Ik ben tenslotte ook maar een amateurtje

                Comment


                • #9
                  Re: doen of doorsparen??

                  Eventjes ter informatie : op 2dehands staat er zo eentje te koop voor 600 euro.
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: doen of doorsparen??

                    Dit is kwalitatief zéker een goed objectief..! Het is nog net geen Canon L...maar hij komt toch behoorlijk in de buurt. Het zijn met name de details waar de L beter scoort. Vol open net wat beter (maar niets wereldschokkends), AF wat sneller (maar ook niets wereldschokkends), AF accurater (De Sigma wil in low light nog wel eens hunten...)...

                    Buiten dat...geen enkele reden om te twijfelen. Verdien je er je geld mee en moet je er vanuit gaan dat elk shot raak móet zijn voor een opdracht, etc...dan zéker voor de Canon gaan.

                    Is het voor jezelf...kan je een kritisch shot een keer overdoen...gewoon voor de Sigma gaan...

                    Enige échte nadeel dat ik vind van dit objectief is dat de zoom en focusring omgedraaid zijn tov van de Canon/Nikkor versies...maar dat went
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: doen of doorsparen??

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Dit is kwalitatief zéker een goed objectief..! Het is nog net geen Canon L...maar hij komt toch behoorlijk in de buurt. Het zijn met name de details waar de L beter scoort. Vol open net wat beter (maar niets wereldschokkends), AF wat sneller (maar ook niets wereldschokkends), AF accurater (De Sigma wil in low light nog wel eens hunten...)...

                      Buiten dat...geen enkele reden om te twijfelen. Verdien je er je geld mee en moet je er vanuit gaan dat elk shot raak móet zijn voor een opdracht, etc...dan zéker voor de Canon gaan.

                      Is het voor jezelf...kan je een kritisch shot een keer overdoen...gewoon voor de Sigma gaan...

                      Enige échte nadeel dat ik vind van dit objectief is dat de zoom en focusring omgedraaid zijn tov van de Canon/Nikkor versies...maar dat went

                      Komt in de buurt van de oude L versie... zeker niet de nieuwe .. verre van
                      En ja omgekeerde focusring een nadeel .. kan je toch moeilijk omschrijven als nadeel
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: doen of doorsparen??

                        Ge kunt ook altijd kijken voor de 1e versie van Canon 2e hands te kopen.
                        Prijs is op forum zo'n 1200-1300 voor de IS versie.

                        Ik heb deze en ben daar tevreden over, al is de 2e versie blijkbaar beter.
                        Voor een amateurtje als mij is deze goed genoeg

                        Comment


                        • #13
                          Re: doen of doorsparen??

                          Wat moet een goed objectief meer of minder doen dan wat jij opnoemt Jeroen???
                          niets meer niets minder. m.a.w. dat zijn nu juist de punten die een objectief het waard maakt om even verder te sparen, niet ?
                          Het feit dat jij "delange" deze vraag hier stelt zegt eigenlijk al genoeg over het geen je eigenlijk weet maar toch van ons wil horen.
                          Gaan voor die mooie, scherpe L lens. (al past deze niet op mijn Nikon)
                          Als je enkel kiekjes maakt en je ambitie ligt niet hoger dan een gemiddelde goede foto dan is de keuze eenvoudig. Wil je dat net ietsje meer scherpte, snelheid enz, dan weet je het antwoord.
                          En ja uiteraard worden er zeer mooie foto's gemaakt met Sigma lenzen, gelukkig maar.
                          Toch mag en kan ik dit zeggen, ik heb er ook een gehad, ok de vorige versie maar toch.
                          Deze voldeed niet aan mijn eisen als "amateur" op dat moment.
                          Precies op alle vlakken die Jeroen aanhaalt.

                          Ik zou zeggen doe je ogen dicht en haal je body voor de geest
                          Kijk welk objectief er op zit en ga er voor
                          Goed glas is een investering.

                          Succes met je keuze.
                          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: doen of doorsparen??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Komt in de buurt van de oude L versie... zeker niet de nieuwe .. verre van
                            En ja omgekeerde focusring een nadeel .. kan je toch moeilijk omschrijven als nadeel
                            Hehe...dat zouden mensen graag willen...dit objectief mag zich groot houden naast de IS II én de VR II van Nikon... aangehaalde punten zijn dan ook pas merkbaar als je een objectief tot het maximum gaat pushen...voor het prijsverschil, hét objectief voor de amateur die zijn apparatuur zelden tot het maximum pusht...ik heb het eerder gezegd, puristen horen dit niet graag...maar het is gewoon een juweel van een objectief.

                            @fotografieljakim; voor mij waren dit wel de punten om het dubbele neer te leggen inderdaad...maar voor veel mensen is het méér dan voldoende...schieten voornamelijk voor web, in gunstige omstandigheden, etc...ga je 90% van de tijd op f2.8 zitten...dan is het ook voor een amateur het overwegen waard...anders zou ik toch echt voor de Sigma gaan.

                            Voor mensen die steeds de oude Sigma erbij halen...die heeft geen enkele relatie tot dit objectief...net als dat je iemand een IS II niet af gaat raden omdat een IS I ooit tegenviel...

                            Voor Funcky speciaal, zielig figuur, lees eerst eens voordat je domme dingen zegt..! Je laat wel weten wederom een oordeel te geven over een objectief dat je nog nimmer in het echt gezien hebt...met zoom én focusring omgedraaid, bedoel ik dus dat de zoomring vóór op het objectief zit...en de focusring achterop het objectief...niet in welke richting ze draaien. Om te zoomen moet je dus met één hand vóór op het objectief zitten, een houding die men veelal niet gewoon is met deze objectieven...en daarom vind ik dat een nadeel! En wat ik vind daar heb jij geen smiley bij te zetten...!

                            ******** fanboy


                            PS....ik heb zelf een Nikkor VR II...bewust die keuze gemaakt (de Sigma was toen ook nog wat duurder...) maar wordt er een beetje ziek van dat men maar steeds denkt dat hun (of hun merkje) dure VR II en IS II zulke superobjectieven zijn...dat een Sigma daar niet in de buurt kan komen....think again!
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: doen of doorsparen??

                              Gaat het over de Sigma in dit filmpje?
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment

                              Working...
                              X