Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Route naar Italië?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Route naar Italië?

    Hallo,

    In de zomer trekken we naar Italië met de auto. Wat is de interessantste route? We zouden graag bij het opgaan één nacht onderweg ergens verblijven en bij het terugkomen enkele dagen (3-4) in een kindvriendelijk hotel met zwembad. Maar we hebben geen aanknopingspunt. Italië is onbekend voor ons en Zwitserland, Frankrijk en Oostenrijk ken ik enkel van (heel) vroegere motorreizen. Via Oostenrijk is langer maar goedkoper? Via Frankrijk is ook langer.
    We zitten in Toscane ter hoogte van Elba (via Google maps en door Zwitserland ongeveer 1305 km).
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Route naar Italië?

    Hangt er wat van af hoe snel je wil rijden en of je bepaalde landen wel/niet wil ontwijken.
    Als je bv in Luxemburg wil tanken/sigaretten inkopen, in Frankrijk heb je de peages en moet je nu ook verplicht een alcoholtester in de auto hebben.
    Vignet voor Zwitserland is heel het jaar geldig, ik dacht dat je het voor Oostenrijk ook voor 1 week kon kopen oid, moet je zien of een van de 2 voordeliger uitkomt en je daarom wil omrijden of niet.

    De laatste jaren zijn we regelmatig in de buurt van Milaan op vakantie gegaan, rijden we in 1 dag naartoe.
    De eerste malen de kortste weg gevolgd (Antwerpen - Luxemburg - Metz - Straatsburg - Basel en zo verder), zowel langs de Franse als Duitse kant op het stuk Straatsburg/Basel.
    Tegenwoordig rijd ik anders, van Antwerpen richting Keulen en dan enkel door Duitsland tot aan Basel. Is iets langer in afstand maar rijdt een pak vlotter (sneller
    We plannen onze vakantie wel zodat we de piekmomenten en grootste files vermijden..

    Wil je je aan 120km/u houden of onderweg stoppen en bezienswaardigheden bezoeken dan zal via Frankrijk een aangenamere route zijn vermoed ik.
    Last edited by flipperkast; 18 juni 2012, 11:32.
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Route naar Italië?

      Wij trekken ook naar daar en hebben verkozen om via Duitsland en Oostenrijk te gaan.

      Hebben van familie gehoord dat Frankrijk altijd veel drukker is (autoroute du soleil) en dan eventueel ook nog aanschuiven aan de Gothardtunnel (tenzij je heel vroeg bent of via de pas wilt gaan). Nadien kom je ook bij Milaan soms in de problemen (file).

      Via de Brenner stoppen wij voor een overnachting in Bolzano (Magdalenerhof) en rijden de dag nadien uitgerust verder naar Toscane (±1400km).

      Ik denk dat de route via Frankrijk ook meer kost: péage Frankrijk, vignet voor Zwitserland, Gothardtunnel en péage in Italië. De andere route heeft vignet voor Oostenrijk en péage in Italië.


      Mvg

      Steven

      P.S. : vergeet ook geen alcoholtesters als je via Frankrijk gaat
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment


      • #4
        Re: Route naar Italië?

        We zijn al enkele keren naar Italie gereden (Toscane, en de Marche).
        Opgereden via Duitsland, Basel, en dan Italie. Ok al opgereden via Frankrijk, Basel en dan Italie. In Duitsland kan je sneller rijden als er niet teveel werken zijn.
        Ikzelf vond via Frankrijk rijden wel rustiger. In tijd scheelt dit haast niets.
        Overnachtingsadres in het oprijden: http://www.hotelperla.ch/. Ook in Bellinzona zijn verschillende hotels, en dit is een mooie stad.
        Overnachtingsadressen voor de terugkomst kan je makkelijk in de Elzas binden.

        Comment


        • #5
          Re: Route naar Italië?

          Bedankt al. Blijkbaar is via Duitsland en Oostenrijk de beste optie. Ik heb het eens uitgerekend. Het zou dan ongeveer een klein 200km meer zijn dan de kortste weg via Zwitserland maar sneller.
          Ik ga ook eens de overnachtingsplaatsen bekijken die jullie vernoemden. Ik heb me laten vertellen dat de prijzen voor overnachtingen in Zwitserland toch een pak hoger liggen dan in Oostenrijk.
          Zo begint alles wat vorm te krijgen. En de goesting groeit.

          Comment


          • #6
            Re: Route naar Italië?

            Zwitserland is idd vrij duur geworden (vnl door de wisselkoers CHF/Euro).
            3 jaar geleden overnacht in een hotelletje vlak voor de Gotthardtunnel, was toen 90 euro (2 volwassenen + kind + avondeten + ontbijt). Vorige zomer hetzelfde gedaan, 160 euro betaald

            Als je tijd hebt beter nog wat doorrijden en voorbij de Gotthard in Italie overnachten, het scheelt een pak (ook op eten). Of idd via Oostenrijk maar dat lijkt me meer omweg.
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: Route naar Italië?

              Wij zijn vier jaar achter elkaar naar Lasize geweest, in Italïe aan het Gardameer.
              De eerste keer zijn we door frankrijk en zwitserland gereden, de tweede en de volgende keren door duitsland en oostenrijk. Voor ons was het langs oostenrijk maar een 120km langer maar uiteindelijk wel twee uur minder gereden.
              Door frankrijk en zwitserland zijn we altijd doorgereden, maar toen we langs duitsland reden was de kleine erbij en hebben we elke keer overnacht in Illertissen, in duitsland, in een zeer leuk hotelletje. http://www.illertisser-hof.de/
              Voor ons was het een zes uur rijden tot in Illertissen, en de volgende dag een vijf uur rijden tot aan de bestemming.

              Comment


              • #8
                Re: Route naar Italië?

                Ik kan niet geloven dat je een omweg van 200km kan inhalen door via Duitsland en Oostenrijk wat sneller te rijden.

                Ik ben ooit non stop van Brussel naar Basel gereden in een kleine 6 uur.
                Autostrades in Frankrijk zijn een droom, en laten je meestal toe om echt continu aan 130 km/h te rijden. Om dat in D te halen moet je regelmatig duurduwen naar 180.

                Voor mij is de beste route nog altijd via Luxemburg, Basel en de Gotthard. Alternatief is Keulen, Basel, Gotthard.
                Als je in 2 dagen rijdt, kan je zeker goed plannen waar je overnacht, en ik zou trachten dit in Italië te doen. Je doet dan de eerste dag een kleine 1000 km, en de volgende dag op je dooie gemakje een 300 km.

                Zoek je hotel via Booking.com of HRS.DE, en je vindt wel iets goed en betaalbaar.

                Comment


                • #9
                  Re: Route naar Italië?

                  Ik ben vele jaren naar Umbria, Italie gereden en heb zowel via oostenrijk, zwitserland als frankrijk gereden.

                  Frankrijk heeft absoluut mijn voorkeur. Ik stop liefst pas in Italie om te overnachten... da's best te doen... omwille van het lekker eten...

                  ik weet een erg leuke B&B in Ivrea, da's net buiten Aosta... http://www.spaziobiancoivrea.it/

                  Ivrea is erg fijn stadje in piemonte.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Route naar Italië?

                    Bij nader inzien gaan we voor de route door Zwitserland kiezen. Nu zoeken we nog een rustplaats voor een paar dagen als we terugkomen. De meeste hotels die ik nu al gezien heb in de buurt van het Lagio Magiore en het Comomeer zijn wel mooi.... maar minder geschikt voor actieve kinderen. Die willen zwembaden en glijbanen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Route naar Italië?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                      Bij nader inzien gaan we voor de route door Zwitserland kiezen. Nu zoeken we nog een rustplaats voor een paar dagen als we terugkomen. De meeste hotels die ik nu al gezien heb in de buurt van het Lagio Magiore en het Comomeer zijn wel mooi.... maar minder geschikt voor actieve kinderen. Die willen zwembaden en glijbanen.
                      wij zij ook door Zwitserland gereden,maar een overnachting (tussenstop) in Italië gedaan, Zwitserland is wel duurder dan andere, zelf ondervonden.
                      hier een fijne tussenstop overnachting.


                      we hebben ook via Booking.com geboekt, gemakkelijk.

                      succes verder
                      groetjes Ingrid

                      Comment

                      Working...
                      X