Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX

    Op mijn Nikon D70 werkte deze Macro lens altijd goed.

    Ik heb de Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX.:

    Maar in combinatie met mijn Nikon D300 had deze toch problemen net niet scherp en soms wel scherp
    Ik kwam er achter dat als ik de focus op het oog legde dat van een diertje dat hij niet altijd spat zuiver was.

    Ik heb mij dan gisteren ook een "SpyderLenscal" aangeschaft geschaft en constateerde dat er een afwijking van +5 was.

    Als ik het dus goed begrijp had mijn Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX in combinatie met de Nikon D300 last van front focus met de afwijking van +5

  • #2
    Re: Macrolens Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX

    Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht

    Ik heb mij dan gisteren ook een "SpyderLenscal" aangeschaft geschaft en constateerde dat er een afwijking van +5 was.
    Die Spyderlenscal is best wel duur voor een bordje met wat cijfers en blokjes. Er zijn goedkopere methodes waarbij je een blad print, op 45° legt en een foto neemt om de micro-adjust bij te stellen. Werkt ook. Afwijkingen tot +12 en -15 kunnen vaststellen op verschillende lenzen, maar het werkt.

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX

      De focus test met batterijen werkt ook en kost niks .

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX

        toch wel, batterijen zijn namelijk niet gratis
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Macrolens Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX

          Wie heeft die niet in huis. we hebben ze natuurlijk eerst moeten betalen en naar hartelust gebruiken.

          Comment

          Working...
          X