Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips gevraagd voor trouwfoto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips gevraagd voor trouwfoto's.

    Een bevriend koppel van me gaat binnenkort trouwen. Ze hebben me gevraagd om, naast de 'echte' fotograaf (lees: die die ze betaald hebben en die er wel wat van zal kennen ), foto's te nemen in de kerk en eventueel ook mee op buitenreportage.

    Er zijn wel een paar probleempjes: ik ben verre van een professioneel fotograaf (zelfs geen hobby-fotograaf), en ik heb zeker geen verstand van reportagefoto's.

    Daarom mijn vraag: hebben jullie soms een paar goeie tips? Ik ga m'n Canon Powershot G3 nemen voor de foto's. Zou ik in de kerk best een externe flits gebruiken (kan ik lenen van een vriend)? Zet ik het toestel gewoon op de 'Auto' stand of probeer ik toch wat te foefelen met de diafragma-instellingen (niet zo veel ervaring mee, volg wel fotografielessen en weet wel wat voor nut het kan hebben)?

    Hou ik het best bij dezelfde instellingen eens ik de 'juiste' gevonden heb, of denken jullie dat er niet zo veel tijd is om telkens iets anders te proberen ('t is natuurlijk geen 'actie-fotografie' maar op zo'n trouw gebeurt er wellicht voldoende, dat je zeker niet moet zitten slapen)?

    Alvast bedankt voor de hulp.
    Groeten,
    Dirk.




  • #2
    veel geheugen, veel batterij en externe flits meepakken... het kan nooit kwaad als je ze bij hebt. Als je ze nodig hebt ben je blij dat je ze bij hebt. Aangezien jij toch niet dé echte foto's maakt is het wel een goeie oefening voor het te proberen, aangezien ikzelf geen ervaring heb hiermee kan ik u hier verder niet in helpen. Het blijft wel een goeie oefening en leuke ervaring.

    Comment


    • #3