Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke primelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterke primelens

    Beste leden

    Ik ben op zoek naar een (goedkope) lichtsterke primelens. Ik fotografeer vooral in familie en vriendenkring. Mijn camera is een Nikon D3000. Is er iemand die mij hier tips over kan geven?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Lichtsterke primelens

    Geen idee hoe het zit met de AF-motor (is die lens of body voor D3000), maar ik gebruik ontzettend veel mijn 50mm 1.8. Is een toplens voor de prijs. Meer groothoek kan ook nuttig zijn, maar ik fotografeer meer portretten dan echt 'overzichtsbeelden'. Voor dat laatste heb ik soms wat plaats te kort om bv. een grotere groep op foto te krijgen. Een 35 1.8 zou daar wel handig zijn.
    Maar zoals ik zeg, geen idee hoe het zit met de AF-motor voor de 50mm prime. Anderen op BD zullen hierop wel een antwoord geven
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterke primelens

      Ja...wat is "goedkoop"?

      De goedkoopste Nikon Primes gaan namelijk niet werken op je D3000...althans...de AF niet.

      Je moet dus een AF-S hebben...voor op een D3000 lijkt een 35mm me wel wat...of een 50mm
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterke primelens

        Bedankt voor de reacties tot nu toe.

        Met een goedkope lens richt ik me op zo een maximum 200 euro. Ik weet echter niet of dit bestaat. Voor mijn D3000 heb ik inderdaad een lens met een ingebouwde motor (AF-S) nodig.

        Nog iemand tips voor mij?

        Groeten

        Comment


        • #5
          Re: Lichtsterke primelens

          Ik zou voor de Nikon AF-S 35mm f/1.8 DX gaan. Dat is een goede lens met een handige brandpuntsafstand voor crop, 50mm vind ik meestal net wat te lang voor familiefeesten en dergelijke
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Lichtsterke primelens

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Ik zou voor de Nikon AF-S 35mm f/1.8 DX gaan. Dat is een goede lens met een handige brandpuntsafstand voor crop, 50mm vind ik meestal net wat te lang voor familiefeesten en dergelijke
            Volledig akkoord! 35mm zalig op dx

            Comment

            Working...
            X