Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combi Foto-Film Discussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Combi Foto-Film Discussie

    Tegenwoordig (vooral in galeries) kom je steeds meer fotografie gecombineerd met film tegen. Er zijn gek genoeg veel mensen op tegen. Ook hier op fora voor fotografie word er niet al te enthousiast op gereageerd

    Nou ben ik bezig met fotografie.. en ja, iets serieuzer dan de meeste hobbyisten.
    Ik wil hier graag mijn foto’s in combi met film laten zien. Neem er de tijd voor en reageer zoals je wilt reageren aub!


    -Old University- -Maison Kirsch- -Terra Roughe- -Chateaux Rouche- -HH1-



    Enjoy

  • #2
    Re: Combi Foto-Film Discussie

    Ik heb niet de moed en het doorzettingsvermogen kunnen opbrengen om het filmpje uit te kijken, voor mij was het enervering van het ergste soort !

    Om met het beste te beginnen, ik heb in de 6 minuten dat ik het kon opbrengen van te kijken een paar mooie stills gezien, die echter volledig ten ondergaan in een wierewar van bewegende beelden, die de noemer "goedkoop zat" mogen genieten. Als kijker wordt je overstelpt door een overvloed van onsamenhangende beelden, slecht opgenomen, duidelijk zonder statief, en geen verbinding makende met de enkele mooie stills die ik mocht zien, er is ook geen verwantschap tussen de stills, die naar mijn mening te kort getoond worden. Je hebt het dan ook nog aangedurft om enkele malen een portret georiënteerd beeld te plaatsen in een landschapsoriëntatie. Met andere woorden het rammelt langs alle kanten ! Komt daar dan de muziek bij die helemaal niet past, veel te luid is, geen mooie overgangen heeft, en dan als kers op de taart nog is gemengd wordt met omgevingsgeluid.

    Dus na 6 minuten, heb ik het afgezet en deze eerlijke commentaar geschreven !

    MVG, Jeff C.
    Last edited by Digipics357; 14 juni 2012, 15:06.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Combi Foto-Film Discussie

      Ik dacht ook dat ik het na twee minuten zou opgeven omdat ik ook weinig geduld heb.
      Maar ik heb het volledig uitgekeken, en ik kan niet zeggen dat ik mij 10 minuten heb moeten ergeren.

      Ik ben wel geen expert in "film" en in "foto" ook eigenlijk nog niet, maar als onbevangen kijker vind ik wel dat het iets is dat je zeker niet te snel moet opgeven. Er zal vast nog wel veel verbeterd kunnen worden, maar, zoals gezegd, er was toch iets dat me aantrok....misschien het feit dat ik hier jeugdig (? staat los van de effectieve leeftijd) enthousiasme in terugvond.

      Muziek stoorde me helemaal niet, overgangen ook niet echt. Alleen in het begin flitste de foto's wel iets te snel voorbij en dat was jammer en dan schijnbaar een tijdje geen foto's.
      Het uit de hand filmen stoorde me ook niet echt, alleen op het einde ergens aan het trap waar het wel heel erg was, maar gelukkig van korte duur, dus ook geen punt. En helemaal op het einde aan overgang naar HH1 (dacht ik toch) begon het beeld wel serieus te schokken, dat stoorde wel.

      Enige jammere vond ik vooral dat de foto's precies dikwijls scheef stonden, of het perspectief van de gebouwen en de ruimten toch net iets teveel "scheef" gingen (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Dat je film afentoe bij lopen en ronddraaien wat scheef gaat, heb ik geen probleem mee (ook niet teveel), maar de foto's moeten er "beng" staan! Je moet als kijker dan steeds owv de schoonheid van de foto geraakt worden. En omdat dat steeds maar korte tijd zichtbaar is, moet die foto dus meteen raken...niet pas na 3 seconden kijken.

      Voor mij was het wel samenhangend, zowel film als de foto's. Ik vond het zelfs mooi om te zien hoe de ruimte eruit zag en hoe de foto daarvan dan was.

      Maar ik zou toch denken aan kortere films in het vervolg...de aandachtsspan van mensen is idd maar heel kort. 3à5 minuten zoiets misschien...gok ik. Je hebt dat hier wel per onderdeel.

      Comment


      • #4
        Re: Combi Foto-Film Discussie

        Ik vind dit wel goed gemaakt, maar spijtig genoeg : not my cup of tea.
        Er zullen inderdaad wel geïnteresseerden voor zijn.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Combi Foto-Film Discussie

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Ik heb niet de moed en het doorzettingsvermogen kunnen opbrengen om het filmpje uit te kijken, voor mij was het enervering van het ergste soort !

          Om met het beste te beginnen, ik heb in de 6 minuten dat ik het kon opbrengen van te kijken een paar mooie stills gezien, die echter volledig ten ondergaan in een wierewar van bewegende beelden, die de noemer "goedkoop zat" mogen genieten. Als kijker wordt je overstelpt door een overvloed van onsamenhangende beelden, slecht opgenomen, duidelijk zonder statief, en geen verbinding makende met de enkele mooie stills die ik mocht zien, er is ook geen verwantschap tussen de stills, die naar mijn mening te kort getoond worden. Je hebt het dan ook nog aangedurft om enkele malen een portret georiënteerd beeld te plaatsen in een landschapsoriëntatie. Met andere woorden het rammelt langs alle kanten ! Komt daar dan de muziek bij die helemaal niet past, veel te luid is, geen mooie overgangen heeft, en dan als kers op de taart nog is gemengd wordt met omgevingsgeluid.

          Dus na 6 minuten, heb ik het afgezet en deze eerlijke commentaar geschreven !

          MVG, Jeff C.

          Bedankt voor je eerlijke commentaar
          Je komt erg erg negatief over, maar he.. Ik leer er alleen maar van.
          Ik verkeer helaas niet in de financieel luxe positie om glide-cam aparatuur aan te schaffen waardoor het minder schokkerig word. Anderzijds hou ik zelf wel van dat rauwe beeld. Dit past ook nog eens bij het soort fotografie. Zeker zal ik elke keer op steeds meer dingen letten en mezelf verbeteren. Doe jij eens je best om met een open mind het gehele filmpje te bekijken en het positieve eruit te halen

          Nogmaals dank

          VRIENDELIJKE GROET,
          VICTOR

          Comment


          • #6
            Re: Combi Foto-Film Discussie

            Oorspronkelijk geplaatst door Vicfuub Bekijk bericht
            Bedankt voor je eerlijke commentaar
            Je komt erg erg negatief over, maar he.. Ik leer er alleen maar van.
            Ik verkeer helaas niet in de financieel luxe positie om glide-cam aparatuur aan te schaffen waardoor het minder schokkerig word. Anderzijds hou ik zelf wel van dat rauwe beeld. Dit past ook nog eens bij het soort fotografie. Zeker zal ik elke keer op steeds meer dingen letten en mezelf verbeteren. Doe jij eens je best om met een open mind het gehele filmpje te bekijken en het positieve eruit te halen

            Nogmaals dank

            VRIENDELIJKE GROET,
            VICTOR

            Het gemis van bepaalde nodige items om aan de kwaliteit te komen zijn geen excuus, hoe erg het ook mag overkomen! Iemand die een wazige foto plaatst en als excuus geeft , ja sorry, maar ik heb nog geen statief, dat maakt zijn foto niet scherper.
            Ik heb begrip dat niet alles in één dag kan komen, maar probeer met het beschikbare materiaal, beelden te maken die kwalitatief in orde zijn, de kijker geeft zijn oordeel op wat hij ziet, en niet over wat jij mist om het te maken zoals het zou moeten .

            Hou steeds in gedachte dat men enkel praat over het slechtste in je productie ! Dat is voor iedereen zo !

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X