Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio

    Hoi iedereen

    Wij gaan bouwen en ik wil graag een fotostudio voorzien.
    Eerst was ik van plan er een te voorzien van 6 op 8 meter. Ideaal dus om veel thema's aan te kunnen.
    Bij nader inzien vraagt dit een enorm budget en zal dat een grote druk teweeg brengen om mijn studio terug te verdienen (in bijberoep!!!, dus 20 jaar werken om die terug te verdienen is niet de bedoeling).
    Ik sta ook stil bij de toekomst, wat als ik ooit stop (om gelijk welke reden dan) dan heb ik zo'n ruimte die niet functioneel meer is.

    Daarom zoek ik een tussenoplossing. Ik wil graag een studio, maar als ik bij manier van spreken stop met mijn bijberoep wil ik daar geen spijt van krijgen omdat die ruimte daar is. Ik zou dan misschien kunnen beperken tot kinderen tot maximum 12 jaar.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Hebben jullie een studio? Hoe groot en wat doen jullie ermee?

  • #2
    Re: Studio

    Waarom niet gewoon in de kelder. De ruimte die ik heb is 4 x 10 meter. De lengte is goed maar ze mocht 5 meter zijn. Als ik dit 10 jaar geleden wist had ik de kelder 1 meter breder gemaakt en ook twee blokken hoger gemetst. Ik doe voornamelijk kinderen en dat is nu ruim voldoende. Er is ook een plaats voorzien voor om te kleden en te spelen voor de kinderen. Zie wel dat je kan verwarmen (zeker voor babyfotografie)
    Die ruimte is later nooit verloren.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #3
      Re: Studio

      Ik "doe het" in de garage. 6m op 6m. De breedte is redelijk goed maar de lengte mocht gerust een paar meter meer zijn.
      Vooral in de hoogte (2m75) kom ik te kort. Zeker met grote softboxen kan ik geen licht van bovenaf laten komen. Als je vooral met (kleine) kinderen werkt zal dit probleem minder opvallend zijn.
      In de winter is de garage ook onvoldoende verwarmd!!

      ... voor de rest amuzeer ik me wel in mijn garage
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Studio

        Oorspronkelijk geplaatst door nathalieken Bekijk bericht
        Ik zou dan misschien kunnen beperken tot kinderen tot maximum 12 jaar.
        hoe groot heb je dan nu in gedachten? breedte, lengte, hoogte?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Studio

          Ik dacht nu te gaan voor 5 op 5 meter met een gewone kamershoogte.
          Hoeveel is dat 2.75 m? Met dan enkel dan nog het uitzicht om kinderen te fotograferen.

          (In se is de hoogte geen probleem, dan moet die kamer wat dieper gestoken worden, die komt sowieso op gelijkvloers).

          Comment


          • #6
            Re: Studio

            Dirk, ik begrijp dat 5 meter breedte voldoende is.
            Je werkt met 10m lengte? min de speelruimte en omkleedzone.
            Op welke afstand werk je dan meestal?
            Last edited by nathalieken; 14 juni 2012, 11:58.

            Comment

            Working...
            X