Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diafragma & filmen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diafragma & filmen

    Beste lezers,

    Momenteel ben ik een beetje bezig met het filmen op de Canon 5d mark II.
    Ik heb echter een vraag wat ik niet in de search kon vinden maar misschien komt dit ook omdat ik niet precies weet welke zoektermen ik moet gebruiken.

    Vraag:
    Wanneer ik een filmopname maak wil ik bijvoorbeeld een close-up schieten met veel scherptediepte (open diafragma) en bepaalde beelden juist met veel minder scherpte diepte. Door de verschillen met het diafragma heb ik natuurlijk flink kleurverschil in beide opnames. Ik vroeg mij af hoe dit zoal gecorrigeerd wordt, doet men dit door het licht te compenseren met de sluitertijd en de ISO of wordt dit gedaan in de montage, of misschien zelf anders?

    Ik hoop dat jullie mij daar iets meer over kunnen vertellen.

    Alvast bedankt & groetjes,

    Giel

  • #2
    Re: Diafragma & filmen

    Oorspronkelijk geplaatst door vriesenburg Bekijk bericht
    Wanneer ik een filmopname maak wil ik bijvoorbeeld een close-up schieten met veel scherptediepte (open diafragma) en bepaalde beelden juist met veel minder scherpte diepte (sic). Door de verschillen met het diafragma heb ik natuurlijk flink kleurverschil in beide opnames.
    Nee, open diafragma zorgt juist voor een relatief kleine scherptediepte. En als je kleurverschil krijgt door het veranderen van je diafragma zou ik de camera terugbrengen naar de winkel.

    Comment


    • #3
      Re: Diafragma & filmen

      Ik gok op andere berekening van de witbalans tussen close-up en overzichtsshot. Staat witbalans vast of op automatisch?

      Comment

      Working...
      X