Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barcelona - Blitz-bezoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Barcelona - Blitz-bezoek

    Ik zit eind deze week in Barcelona, en zoek een paar plekjes om 's avonds en 's morgens te fotograferen (nightphotography, architecture, landscape...).

    Iemand tips wat ik zeker moeten fotograferen tijdens dit blitzbezoek ?

    Ik beschik over een wagen, dus ben mobiel...
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Barcelona - Blitz-bezoek

    Hallo, alvast veel plezier in Barcelona! Mij is het evenwel wat tegengevallen met al die drukte maar dat is persoonlijke goesting nietwaar.
    En beter niet met je wagen rondrijden, maar gebruik de taxi of de voetmachine.
    Die spanjaarden zijn "brokken-piloten"...

    Hou vooral al je kostbare spullen goed in de gaten want het stikt er van de pick-pockets. Onze zoon is daar beroofd terwijl de Gardia Civil er bijna met hun neus opstonden!

    De Ramblas is voor 's avonds ideaal. Veel verlichte kraampjes, restaurantjes en VOLK!
    Aan de haven het standbeeld van Christoffel Columbus en die grote witte brug over de haven is wel de moeite.
    In één van de zijstraten van de Ramblas is een overdekte markt waar het krioelt van de kleurtjes!
    Torre Agbar. Een zeer bijzondere wolkenkrabber tussen Avinguda Diagonal en Carrer Badajoz, vlakbij Plaça de les Glòries Catalanes. Torre Agbar heeft de skyline van Barcelona compleet veranderd. Daar heb ik geen kans voor gehad maar het is één van de meest gefotografeerde plekken in Barcelona.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Barcelona - Blitz-bezoek

      Bedankt voor deze interessante info
      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
      Hallo, alvast veel plezier in Barcelona! Mij is het evenwel wat tegengevallen met al die drukte maar dat is persoonlijke goesting nietwaar.
      En beter niet met je wagen rondrijden, maar gebruik de taxi of de voetmachine.
      Die spanjaarden zijn "brokken-piloten"...

      Hou vooral al je kostbare spullen goed in de gaten want het stikt er van de pick-pockets. Onze zoon is daar beroofd terwijl de Gardia Civil er bijna met hun neus opstonden!

      De Ramblas is voor 's avonds ideaal. Veel verlichte kraampjes, restaurantjes en VOLK!
      Aan de haven het standbeeld van Christoffel Columbus en die grote witte brug over de haven is wel de moeite.
      In één van de zijstraten van de Ramblas is een overdekte markt waar het krioelt van de kleurtjes!
      Torre Agbar. Een zeer bijzondere wolkenkrabber tussen Avinguda Diagonal en Carrer Badajoz, vlakbij Plaça de les Glòries Catalanes. Torre Agbar heeft de skyline van Barcelona compleet veranderd. Daar heb ik geen kans voor gehad maar het is één van de meest gefotografeerde plekken in Barcelona.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Barcelona - Blitz-bezoek

        Ik volg met veel plezier dit topic. Gisteren avond ook nog de vlucht geboekt naar barcelona voor begin volgende week.
        ::| Verbeelding |::

        Comment


        • #5
          Re: Barcelona - Blitz-bezoek

          Montjuic, met torre calatrava en olympisch stadion is zeker de moeite. En natuurlijk alles van gaudi
          En als je tijd hebt is Palau de la Música Catalana zeker de moeite, wel spijtig dat je er binnen geen foto's kunt nemen. En natuurlijk Mercat de la Boqueria met kleuren in overvloed.
          De ramblas is niet zo interessant, te veel volk en hier door het meeste kans op diefstal
          Oh en als je gewoon wil rond lopen is de Barri Gòtic de leukste wijk.
          Hopelijk was dit nuttig.

          Comment


          • #6
            Re: Barcelona - Blitz-bezoek

            Oorspronkelijk geplaatst door bluesphoto Bekijk bericht
            En natuurlijk alles van gaudi
            De schoonste van Gaudi (Sagrada Familia) is voor mij echt een tegenvaller geworden wegens al die lelijke stellingen die er staan. Ga binnen 15 jaar terug en dan zal het af zijn.
            Voor binnen te komen stond er een rij van anderhalf uur.
            Eigenlijk bij alles van Gaudi was er veel wachttijd. En als het voor een blitzbezoek is...
            Het volle seizoen is begonnen en je kan rekenen op massa's volk dat overal in de weg loopt.
            In de haven liggen van die supergrote cruiseschepen. Als het weer meezit is dit ook best wel de moeite.
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Barcelona - Blitz-bezoek

              Danny hou idd goed je dierbaar fotogerief en portefeuille goed in de gaten ,mijn vrouw is daar ook bestolen ,en het gaat zo snel en onopvallend dat je het zelf telaat door hebt ,de haven is zeker de moeite ,het viel mij wel op dat er overal heel veel volk was en niet zo gemakkelijk om mooie shots te maken ,maar jou kennende zal je wel weer met top materiaal naar huis komen

              Comment


              • #8
                Re: Barcelona - Blitz-bezoek

                Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                De schoonste van Gaudi (Sagrada Familia) is voor mij echt een tegenvaller geworden wegens al die lelijke stellingen die er staan. Ga binnen 15 jaar terug en dan zal het af zijn.
                Voor binnen te komen stond er een rij van anderhalf uur.
                Eigenlijk bij alles van Gaudi was er veel wachttijd. En als het voor een blitzbezoek is...
                Het volle seizoen is begonnen en je kan rekenen op massa's volk dat overal in de weg loopt.
                In de haven liggen van die supergrote cruiseschepen. Als het weer meezit is dit ook best wel de moeite.
                Wanneer ben je geweest, want nu staan er enkel nog buiten stellingen binnen is ze volledig af en echt de moeite. ik heb er 3uur in rondgelopen en foto's getrokken.
                wachtrijen zijn er maar je kunt wel tickets op voorhand kopen en dan krijg je een uur wanneer je binnen kan, moet je niet wachten en kost niet veel meer. zie of voor andere zie

                Comment


                • #9
                  Re: Barcelona - Blitz-bezoek

                  Oorspronkelijk geplaatst door bluesphoto Bekijk bericht
                  Wanneer ben je geweest, want nu staan er enkel nog buiten stellingen binnen is ze volledig af en echt de moeite. ik heb er 3uur in rondgelopen en foto's getrokken.
                  wachtrijen zijn er maar je kunt wel tickets op voorhand kopen en dan krijg je een uur wanneer je binnen kan, moet je niet wachten en kost niet veel meer. zie of voor andere zie
                  wij zijn op 7 mei geweest. We hadden maar één dag, vandaar dat we helemaal geen tijd hadden om anderhalf uur te wachten. Dat je tickets op voorhand kon kopen, dat wist ik niet.
                  Ik kan me voorstellen dat het binnen helemaal de moeite is!
                  Mijn man is achteraan binnengeraakt, waar de werknemers de blokken voorbereiden. Naar het schijnt is dat ook wel eens de moeite! Ik durfde niet...
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Barcelona - Blitz-bezoek

                    Handige tips ! Ik probeer vanavond wat sfeer op te snuiven...
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Barcelona - Blitz-bezoek

                      Neem de toeristische tourbus en ga op het open bovendek zitten. Je kan op vele plaatsen op-en afstappen. Maximum alle 15 minuten komt er een bus. Op de bus neem je een oortelefoon en je kan beluisteren wat je ziet.(steeds nieuwe oortelefoontjes in plastic verpakking). Doe eerst de tour en geef je ogen de kost. Doe dan de tour opnieuw en stap af en weer op waar je wil gaan fotograferen of bezichtigen.
                      Tip : Koop een ticket aan de stand tegenover het standbeeld van Columbus. Daar kan je onmiddellijk opstappen. Wanneer je een ticket neemt op de Plaza Catalunia, dan heb je lange wachtrijen en moet je soms 5 busladingen wachten voor je meekunt.
                      Op een hoek van de Plaza Catalunia is een FNAC. Ga deze straat in, en aan de linkerzijde vind je een paar grote fotowinkels.
                      Prettig weekend in Barcelona toegewenst, en let goed op je spullen. Nooit je fototas naast je op de grond of op de tafel zetten bij terras-of restaurantbezoek. Supersnelle Noord-Afrikaantjes met BMX fietsen ritsen je spullen weg en verdwijnen binnen enkele seconden tussen de massa.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Barcelona - Blitz-bezoek

                        Bedankt ook voor deze tip

                        Ik ben hier voor business, en zal enkel vanavond wat tijd hebben. Het is dus echt blitz

                        Morgenvroeg keer ik al terug...
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Barcelona - Blitz-bezoek

                          ben al benieuwd naar ja foto's. Als je ze wilt laten zien natuurlijk!
                          Je hebben en houwen niet kwijtgeraakt?
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Barcelona - Blitz-bezoek

                            Bedankt voor de vele tips !

                            Ik heb uiteindelijk tijdens dit korte verblijf het volgende gezien :
                            - Stukje van de Rambla + terrasje op Placa Reial
                            - De haven met de typische brug
                            - Casa Mila (La Perdrera)
                            - Casa Battlo
                            - Sagrada Familia
                            - Torre Agbar

                            De laatste vier met avondverlichting tijdens het blauwe uur. Niks van binnen gezien, daarvoor was te weinig tijd.


                            Voor de Facebookers, zou je op deze link een paar foto's moeten kunnen zien :
                            Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Barcelona - Blitz-bezoek

                              en? ga je nog terug? of is het eenmalig geweest? (zoals bij ons... )
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X