Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50 mm 1.8 g of 1.8 d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 50 mm 1.8 g of 1.8 d

    Hallo,

    Ik zou me graag een 50 mm aanschaffen. Ik ven een nikon d3100. Ik dacht dus aan de nikon 50 mm 1.8 g of 1.8 d. Maar wat is het verschil tussen de g en de d?

  • #2
    Re: Nikon 50 mm 1.8 g of 1.8 d

    Nope, je wilt de 35mm.

    Greetz,
    F.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 50 mm 1.8 g of 1.8 d

      de nieuwere 1.8g bevat een scherpstelmotor, de 1.8d niet !

      ik denk dat je 3100 geen interne scherpstelmotor heeft, dus neem je best een g-type tenzij je manueel wilt focussen...

      Nikon D700 - 50 f1.8 - 24-70 f2.8 - 105 f2.8 VR - 70-200 f2.8

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 50 mm 1.8 g of 1.8 d

        Verschil D en G...

        De D heeft geen interne scherpstelmotor, maar wel een diafragma ring. Hierdoor met alle functies bruikbaar op álle Nikon SLR's, behalve digitale instapmodellen, D40, D40x, D60, D3100, D3200, D5000, D5100...op die modellen zijn ze enkel met manuele AF te gebruiken.

        De G heeft een ingebouwde (AF-S) scherpstelmotor en geen diafragma ring. is ook te gebruiken op élke Nikon SLR. Heeft door de ingebouwde scherpstelmotor AF op elke Nikon body (misschien een paar oudere niet, niet zeker van)...maar kan op oudere analoge Nikon's alleen volopen gebruikt worden, omdat het diafragma niet op het objectief ingesteld kan worden.



        In jouw situatie...zal je dus voor de G versie "moeten" gaan. Tenzij je graag manueel scherp stelt
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Oké merci voor het advies.

          Comment

          Working...
          X