Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

circuit fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • circuit fotografie

    maandag mag ik als baancommisaris werken op het circuit van croix(fr) tijdens de oefenraces van de moto's.
    Tuurlijk neem ik mijn toestel mee.enige tips omtrent lens en instellingen. heb een 75-300 en 18-55.
    grts Dirk
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

  • #2
    Re: circuit fotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door rdirky45 Bekijk bericht
    maandag mag ik als baancommisaris werken op het circuit van croix(fr) tijdens de oefenraces van de moto's.
    Tuurlijk neem ik mijn toestel mee.
    mag dat..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: circuit fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      mag dat..?
      grt,bouk.
      heb toestemming gekregen en we staan met 2.er moet maar 1 met de vlag werken dus...
      __________________________________________________ _
      Sony A580 en wat glas.

      Comment


      • #4
        Re: circuit fotografie

        Met moto's heb ik geen ervaring, wel met wagens op Zolder en Francorchamps.

        Sluitertijd 1/200s maximaal, liefst 1/125s om beweging te krijgen in de wielen en een wazige achtergrond.

        Als baancommissaris is het ideaal, want je kunt dichtbij de actie gaan staan. De meesten moeten het van in de tribune doen of van verre afstand.

        En een monopod gebruiken voor extra stabiliteit.

        Je kan achteraf croppen uiteraard, maar probeer toch om de moto's beeldvullend in beeld te krijgen voor de beste kwaliteit.

        ISO zo laag mogelijk ( ISO100 op je A580 dacht ik) want je diafragma gaat goed dicht moeten. Bij zonnig weer zat ik op een bepaald moment op F16(ISO200) wat ik teveel van het goede vond. Toen maar een ND 4x filter op gezet waardoor ik op F8 zat.

        Op AF-C zetten en 5fps is ideaal.
        Last edited by alex606; 9 juni 2012, 17:36.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: circuit fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Met moto's heb ik geen ervaring, wel met wagens op Zolder en Francorchamps.

          Sluitertijd 1/200s maximaal, liefst 1/125s om beweging te krijgen in de wielen en een wazige achtergrond.

          Als baancommissaris is het ideaal, want je kunt dichtbij de actie gaan staan. De meesten moeten het van in de tribune doen of van verre afstand.

          En een monopod gebruiken voor extra stabiliteit.

          Je kan achteraf croppen uiteraard, maar probeer toch om de moto's beeldvullend in beeld te krijgen voor de beste kwaliteit.

          ISO zo laag mogelijk ( ISO100 op je A580 dacht ik) want je diafragma gaat goed dicht moeten. Bij zonnig weer zat ik op een bepaald moment op F16(ISO200) wat ik teveel van het goede vond. Toen maar een ND 4x filter op gezet waardoor ik op F8 zat.

          Op AF-C zetten en 5fps is ideaal.
          bedankt voor de nuttige tips Alex
          __________________________________________________ _
          Sony A580 en wat glas.

          Comment

          Working...
          X