Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet geïmporteerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet geïmporteerd

    Ik was mijn foto's aan het importeren (40+) in mijn Iphoto. Toen alles gedaan was, stonden er geen foto's in Iphoto, en ze stonden ook niet meer op mijn camera. Dit is echt om te *bleit*

    Wat is het probleem?

  • #2
    Hallo Caitlin,

    Da's digitaal hé ...
    Er kan tijdens het overzetten was misgegaan zijn. Dan kunnen de foto's dus nog wel op je kaartje staat, maar ze zijn beschadigd.
    Met recovery-software (zie BD-linkspagina) kan je vaak de meeste foto's nog redden ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Gouden tip: doe het kopiëren met een cardreader. Gaat er iets fout bij het kopiëren (en dus NIET verplaatsen), heb je altijd het kaartje nog achter de hand... Maar daar heb je nu niets aan: probeer de tip van jaja eerst maar eens uit...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Je zet ook best "wis inhoud camera na importeren" uit. Als er dan iets misgaat, blijven je foto's op je kaart staan. (Ik geloof dat die optie standaard aangevinkt staat.) Je vindt het rechts onderaan in het importeer-menu.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #5
          Inderdaad daar staat het. Zal eens kijken of ik nog iets kan terugvinden... Toch bedankt

          Comment


          • #6
            Kan iemand mij uitleggen hoe die Exif Untrasher http://www.carsten-bluem.de/download...-untrasher_en/ werkt? Het antwoord is misschien voor de hand liggend, ik wil gewoon mn fotootjes terug...

            Comment


            • #7
              Moet je bv je micrdorive in je pc steken of zo? In mijn geval gaat dat niet vrees ik, aangezien ik een laptop heb...

              Comment


              • #8
                Originally posted by Caitlin
                Moet je bv je micrdorive in je pc steken of zo? In mijn geval gaat dat niet vrees ik, aangezien ik een laptop heb...
                Dit gaat helemaal geen verschil geven ! laptop ziet die cf kaart (of microdrive) ook als een schijf, en het enige wat deze tool moet doen is, de fat terug herstellen alsof de files nooit gedelted waren. Zolang je de kaart niet overschreven hebt, geef ik je redelijk veel kans.

                mvg
                Joris
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  maar ik doe mn laptop liever niet open want ik ken daar niks van...

                  Comment


                  • #10
                    niet in uw laptop steken, gewoon via een cardreader aan uw laptop aanhangen, of via uw camera aan uw laptop hangen. Als u uw camera aan uw laptop connecteerd, ziet deze dit ook als een hd.

                    mvg
                    Joris
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Ik gebruik een mac, dus ik weet niet echt waar ik mn camera moet vinden als die geconnecteerd is...

                      Comment


                      • #12
                        Ik denk dat de beste (misschien zelfs de enige) oplossing met een cardreader is. Een toestelletje dat je koopt voor een paar tiental euro's en je aan de USB of Firewire poort hangt. Oorspronkelijk hing ik ook mijn fototoestel aan de mac. Dan werd automatisch het meegeleverde programma of iPhoto gestart om de foto's te importeren, maar er verscheen geen schijf op het bureaublad. Die verschijnt nu wel via die cardreader.

                        Ik twijfel eraan of je een recovery programma op je kaart kan loslaten als je die via de camera aan je computer verbindt.

                        Onder welk OS werk je eigenlijk? En met welke camera? Sommige camera's kunnen – dacht ik – een afzonderlijke modus instellen, zodat die onder OS X alsnog als schijfje verschijnen...
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                        Comment


                        • #13
                          Mac OS X versie 10.3.3 en heb een Powershot G5

                          waar koop je dan zo'n cardreader? Kost nog niet zo verschrikkelijk veel blijkbaar.

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb eveneens een Canon G5 en ik upload mijn foto's van de camera naar de pc met de software van Canon. Van de nu al meer dan 10.000 foto's ben ik er nog geen enkele kwijtgeraakt.

                            Een cardreader schijnt inderdaad wel heel handig te zijn. 'k Ga er mij binnenkort ook eentje aanschaffen.

                            seppuku.

                            Comment


                            • #15
                              Ik zal mij vergist hebben wat die instelling betreft (bij sommige camera's kan je de communicatiemodus wel aanpassen, maar dat zorgt er nog steeds niet voor dat je een verwisselbare schijf op je bureaublad krijgt in OS 10.3).

                              Ik heb hier de LaCie Universal Media Drive staan, waar je verschillende kaarttypes in kwijt kan. Ik denk dat je die in vrijwel elke computerzaak kan kopen. Deze kostte me iets van een 25 euro.
                              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                              Comment

                              Working...
                              X