Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid wegschrijven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid wegschrijven

    Beste

    Ik heb een toestel (binnenkort twee) waar ik 2 verschillende geheugenkaartjes in kan steken (CF en SD).

    Mijn vraag is : hoe snel schrijft de camera de foto's weg als het ene kaartje 30 mb/s snel is en het andere 45 mb/s en je benut beide kaartjes tegelijk ?

    Ik vermoed de laagste snelheid ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Snelheid wegschrijven

    Er zullen 2 drivers in de camera moeten zitten, CF en SD, en die zullen gewoon paralel werken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Snelheid wegschrijven

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Er zullen 2 drivers in de camera moeten zitten, CF en SD, en die zullen gewoon paralel werken.
      En wat betekent dat ?

      Dat de traagste kaart de zwakke schakel is zoals ik vermoed ?
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Snelheid wegschrijven

        Of de traagste driver, als de schrijfsnelheden van de drivers lager liggen als die van de kaart, bepalen die de tijd. Jammer dat de schrijfsnelheid van camera een zeer goed bewaard geheim is, eigenlijk heb ik bij de introductiefolder van de D3/300 eens een waarde hiervoor gezien(35MB/s)
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Snelheid wegschrijven

          Het traagste kaartje zal de boel vertragen als je een bepaald aantal foto's kort na elkaar maakt.
          Als de buffer vol raakt, dan maakt de camera minder foto's per seconde, met een trager geheugenkaartje is de buffer sneller vol, en duurt het daarna ook langer om de bestanden weg te schrijven.
          Met een traag en een sneller kaartje tegelijk in de camera zal dus het traagste kaartje bepalend zijn voor het aantal foto's dat je kan maken vooralleer de camera minder foto's per seconde begint te maken.

          De snelheid van een heleboel verschillende geheugenkaartjes kan je hier bekijken:
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Snelheid wegschrijven

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Het traagste kaartje zal de boel vertragen als je een bepaald aantal foto's kort na elkaar maakt.
            Als de buffer vol raakt, dan maakt de camera minder foto's per seconde, met een trager geheugenkaartje is de buffer sneller vol, en duurt het daarna ook langer om de bestanden weg te schrijven.
            Met een traag en een sneller kaartje tegelijk in de camera zal dus het traagste kaartje bepalend zijn voor het aantal foto's dat je kan maken vooralleer de camera minder foto's per seconde begint te maken.
            Hangt er uiteraard vanaf of je ze gelijktijdig laat wegschrijven op beide kaartjes hé Bart, bij mij word er pas naar het 2de kaartje geschreven als het eerste vol is.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Snelheid wegschrijven

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Hangt er uiteraard vanaf of je ze gelijktijdig laat wegschrijven op beide kaartjes hé Bart, bij mij word er pas naar het 2de kaartje geschreven als het eerste vol is.

              grts
              Sieg
              Dan is het kaartje dat op dat ogenblik gebruikt wordt bepalend voor de wegschrijfsnelheid.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Snelheid wegschrijven

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Dan is het kaartje dat op dat ogenblik gebruikt wordt bepalend voor de wegschrijfsnelheid.
                Dat is altijd zo natuurlijk, ook als het toestel maar één kaartje kan bevatten.
                Uiteraard als je een snellere kaart hebt dan het toestel kan wegschrijven doet het er ook niet toe hé.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Snelheid wegschrijven

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Hangt er uiteraard vanaf of je ze gelijktijdig laat wegschrijven op beide kaartjes hé Bart, bij mij word er pas naar het 2de kaartje geschreven als het eerste vol is.

                  grts
                  Sieg
                  Zo heb ik mijn camera ook ingesteld.
                  Maar bij die camera is het buffergeheugen verdubbeld.
                  En daar ben ik héél blij mee, maakt een veel groter verschil dan ik ooit had kunnen denken in mijn lijn van fotografie (beestjes).

                  Comment

                  Working...
                  X