Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon patent op een f0.7 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon patent op een f0.7 lens

    Apertures can get pretty big, but a new patent from Nikon seems to imply that a future Nikon 1 mirrorless lens could weigh in at f/0.7. The patent, which


    Wel een leuke DOF om mee te werken

  • #2
    Re: Nikon patent op een f0.7 lens

    Nou ja, zal an sich meevallen, aangezien hij volgens mij voor het Nikon 1 systeem bedoeld is.

    Lijkt me een f1.4 tegenhanger voor dit systeem (?) Nog steeds een lekkere DOF natuurlijk
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon patent op een f0.7 lens

      Canon heeft ooit een 50mm f0,95 lens gemaakt, maar ik denk dat er voor zo'n dure lens niet voldoende klanten zijn om er winst op te kunnen maken.

      Voor een camera met een kleinere sensor is het wel gemakkelijker en iets minder duur om een lens te maken met zo'n grote diafragma-opening.

      Maar zelfs als ze die maken voor de kleine sensor van de Nikon 1 zal een f0,7 lens nog niet goedkoop worden.
      Ze zullen er dus geen heel grote aantallen van verkopen, zeker niet omdat de meeste kopers van zo'n compact systeem niet direct zoveel geld willen uitgeven aan lenzen (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen).

      Voor een 2,7x cropfactor (Nikon 1) zal de lens 2,7x lichtsterker moeten zijn om dezelfde minimale scherptediepte te krijgen als een full-frame camera.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Nikon patent op een f0.7 lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Canon heeft ooit een 50mm f0,95 lens gemaakt, maar ik denk dat er voor zo'n dure lens niet voldoende klanten zijn om er winst op te kunnen maken.
        Voila hier is ze dan, ooit op een rommelmarkt te koop aangeboden.

        Canon lens f 1:0.95
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon patent op een f0.7 lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Canon heeft ooit een 50mm f0,95 lens gemaakt, maar ik denk dat er voor zo'n dure lens niet voldoende klanten zijn om er winst op te kunnen maken.
          `
          Ik meen ooit iets gelijkaardigs te hebben gezien van Leica of Zeiss.

          Comment

          Working...
          X