Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huismus, mannetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huismus, mannetje

    Plaats deze in showcase, maar toch ben ik niet helemaal zeker...
    Ik wil gewoon graag veel tips (en aangezien er in SC veel sneller reacties komen als in beoordeling...) want ik ben hier een leek in...

    De huismus (mannetje)

    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 100
    Compensation: EV 1/3

    Groeten
    Jolien
    Last edited by Jolleke; 5 juni 2012, 17:02.
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

  • #2
    Re: Huismus, mannetje

    Blijkbaar heb ik nog hééél wat te oefenen...

    Groeten
    Jolien
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Huismus, mannetje

      Ik zal je alvast mijn mening geven. Let wel, dit is positief bedoeld en je hoeft er niet mee akkoord te zijn. Hier gaan we.

      De algehele compositie ziet er goed uit, de BG is aangenaam en de kleuren zijn mooi.
      Maar het vogeltje is wat klein, zeker als je maximaal 900 pix langste zijde kunt gebruiken, en in jouw geval zelfs minder.
      Wat erger is, er lijkt heel weinig detail in het vogeltje te zitten. Wat daar de oorzaak van is kan ik niet direct zeggen vermits er geen EXIF in de foto zit, en die er ook niet bij staat.
      Maar wat mij persoonlijk het meeste stoort is die spuuglelijke afsluiting waar het vogeltje op zit, en die is heel prominent aanwezig in het beeld.

      Dus, wat gebben we heleerd vandaah?
      1. Gebruik 900 pix zodat de foto voldoende groot is om te bewonderen.
      2. Zorg dat het vogeltje voldoende groot in het beeld staat, zekere bij 900 pix. Dit hangt natuurlijk af van de algehele compositie.