Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

    Zo juist in Shoot gelezen dat deze nieuwe lens van Tamron geschikt is voor fullframe reflexcamera's . Dus niet geschikt voor mijn Nikon D300 . Kan dit kloppen ?

  • #2
    Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

    Een full frame (FF) lens heeft een grotere beeldcirkel dan een dx lens...logischerwijs betekent dat dat een FF lens wel op dx (zoals jouw d300) kan gebruikt worden, maar een dx lens niet (lees: minder nuttig) op een FF.

    Een FF lens op een dx camera gebruiken = het beste gedeelte van de lens gebruiken (of ook wel de lens niet volledig benutten)
    Een dx lens op een FF camera gebruiken = de sensor niet volledig benutten ("weggesmeten megapixels" omdat de lens te klein is om de hele sensor te belichten)

    In een "te" grote plastic zak (= grote FF lens) kan je wel iets klein insteken (= crop sensor), maar omgekeerd gaat moeilijk

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

      Voor de prijs die ik voor de Tamron zag circuleren, zou ik voor een tweede handse Nikkor 17-55 2.8 gaan. Een veel prettiger bereik op een DX camera.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Voor de prijs die ik voor de Tamron zag circuleren, zou ik voor een tweede handse Nikkor 17-55 2.8 gaan. Een veel prettiger bereik op een DX camera.
        is naar mening wel nog altijd persoonlijk en hangt veel af van je interesse gebied

        ik gebruik op mijn canon 40d merendeels de huidige tamron 28-75 2.8
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          is naar mening wel nog altijd persoonlijk en hangt veel af van je interesse gebied

          ik gebruik op mijn canon 40d merendeels de huidige tamron 28-75 2.8
          Heb je wel eens een 17-55 erop gehad?

          Ik was ook overtuigt dat een 28-70 + 10-20 een ideale combinatie was, totdat ik een keer een 17-55 gebruikte.

          Ook is niet voor niks: 17-55 x cropfactor ongeveer gelijk aan 24-70.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Heb je wel eens een 17-55 erop gehad?

            Ik was ook overtuigt dat een 28-70 + 10-20 een ideale combinatie was, totdat ik een keer een 17-55 gebruikte.

            Ook is niet voor niks: 17-55 x cropfactor ongeveer gelijk aan 24-70.
            ik ben begonnen met een 18-50 2.8-4.5 en ik bezit nu een 17-50 2.8 VC van tamron dus ja.
            Dat en een 28-75 2.8 & een 50 1.8.

            Voor studiowerk omdat ik vrij beperkt zit, zal nu mss de 17-50 er terug meer opzitten dan de 28-75 maar voor allround gebruik buiten zal ik opteren voor de 28-75 en voor straatfotografie / strobist-werk / modellenwerk de 50mm tot er een 85 of langere prime in de zak zal zitten
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

              Ik heb verleden weekend een dansoptreden gefotografeerd waarbij ik geen flitslicht heb mogen gebruiken en met een 17-50 Tamron lens 2.8 Dat bereik was iets te weing voor mij en daarom leek mij die 24-70 ideaal .

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

                Toen ik nog met een crop camera werkte had ik een 17-55 mm lens. Grootste nadeel vond ik dat 55 mm gewoon te kort is voor een wat krap gekaderd portret. Wat dat betreft is 28-75 mm handiger, maar dan wel in combinatie met bv een 12-24 mm.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

                  Aangezien ik mijn D 300 nog enkele jaren wil behouden , welke lens zouden jullie mij aanraden om die dansoptredens die ik ieder jaar moet fotograferen , te kopen .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

                    TS,
                    Je stelt een vraag die wij met zo weinig informatie niet kunnen beantwoorden. Sterker nog, een deel van de vraag kan je volgens mij alleen zelf kan beantwoorden. Het is het deel aangaande de brandpuntsafstand. Immers, alleen jij weet hoe groot het onderwerp is (dansers, groep van dansers, alleen hoofden van dansers?) en de onderwerpafstand. Die 2 grootheden zorgen voor de beeldhoek en daarmee de brandpuntsafstand.
                    Kan je aangeven de gewenste brandpuntsafstand?
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      Ik heb verleden weekend een dansoptreden gefotografeerd waarbij ik geen flitslicht heb mogen gebruiken en met een 17-50 Tamron lens 2.8 Dat bereik was iets te weing voor mij en daarom leek mij die 24-70 ideaal .
                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      Aangezien ik mijn D 300 nog enkele jaren wil behouden , welke lens zouden jullie mij aanraden om die dansoptredens die ik ieder jaar moet fotograferen , te kopen .
                      Ik denk dat je die keuze zelf moet gaan maken, doch lijkt het antwoord reeds in je reacties te zitten hoor.

                      Je zegt zelf dat je vond dat je bereik iets te weinig was.
                      Dus dan heb je verscheidene mogelijkheden:
                      - de 24-70 die je aanhaalt en best dan idd de tamron met VC omdat je daarmee toch een aantal stops kan winnen aan licht
                      - een aansluiting op je 17-55, zoals bvb de 70-200 2.8 VR (nikon) / OS (sigma)
                      - nog lichtsterkere primes zoals de 85 / 135 / ...

                      je kan ook altijd bepaalde lenzen eens gaan huren om te kijken of het iets voor jou is alvorens ze aan te kopen
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

                        Ik sta vlak tegen het podium en de afstand varieert dus van één meter tot maximum 15 meter . Daar was mijn brandpuntafstand 50 mm , het uiterste . Soms fotografeer ik een danseres apart maar dikwijls moet ik ook de hele groep dansers fotograferen .
                        Last edited by noliko; 2 juni 2012, 10:47. Reden: Meer uitleg .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC

                          Ik betwijfel dat die VC je in dit geval veel baat zal brengen, want die dansers staan wellicht zelden stil (tenzij je de personen "niet in actie" fotografeert). Daar zou ik niet teveel belang aan hechten. Maar het kan natuurlijk geen kwaad!

                          Volgens mij heb je genoeg met je Tamron 17-50mm. Wil je meer zoom, knip dan in je foto, zo deed ik het, omdat mijn foto's gepubliceerd werden op een website. (En zelfs voor een 20x30 cm afdruk volstaan pakweg 2000x3000 pixels... dat haal je dan ook wel).

                          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                          - de 24-70 die je aanhaalt en best dan idd de tamron met VC omdat je daarmee toch een aantal stops kan winnen aan licht

                          Comment

                          Working...
                          X