Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp voor morgen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp voor morgen!

    Beste iedereen,

    Een oude vriend van me is bezig met verkiezingen op school, en moet daarvoor posters ophangen. Op de posters wil hij graag een foto van zichzelf, en heeft mij daarvoor gevraagd.
    Een hele leuk opdracht natuurlijk, dus hij komt morgen om de foto te maken.
    Echter heb ik nog nooit echt een 'model' gefotografeert, en zou ook niet echt weten hoe, dus graag wat tips.
    Ik heb een canon 20D met 18-55, 55-250 en 50 1.5. ?ik dacht zelf de 50mm te gebruiken of de 18-55. de flitser is een speedlite 430 uiteraard met omnibounce, maar dan, ik heb dus maar één flitser, hoe kan ik het best ehet licht versprijden voor een egale belichting?
    Ik dacht aan witte lakens aan de zijkant die het licht reflecteren mischien? Andere lampen? als het kan een off shoe cord lenen op mijn stage? (fotowinkel) etc etc.

    Alle tips zijn welkom!!!!
    Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

  • #2
    Re: Hulp voor morgen!

    Waarom binnen? Morgen wordt bewolking verwacht, dus gewoon hem neerzetten voor een mooie achtergrond, schijnt er toch iets teveel zo kun je inflitsen. Misschien wel leuk voor het naambord van de school en dan op de poster "Pietje Puk voor een betere..naam van de school(echte versie)".
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hulp voor morgen!

      Was ik nog vergeten te zeggen, binnen met een witte achtergrond omdat hij nog wil photoshoppen aan de foto, dat gaat dan makkelijker dan met bijvoorbeeld een gebouw op de achtergrond. Zat zelf nog te denken om de foto in de school te maken, en dan met een volle gang leerlingen, waar alleen hij stilstaat, dus als enige scherp is, de rest moet dan bewogen zijn door de langere sluitertijd. Nadeel hiervan is dat de foto 5 juni al moet hangen in de school.

      Bedankt voor de tip!
      Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Hulp voor morgen!

        Ik zou ook opteren om te gaan shooten in de school. tenslotte heeft de verkiezing met school te maken.

        Wat moet hij nog fotosoepen?
        Als er bvb ruimte nodig is om tekst te plaatsen hoef je niet perse een witte achtergrond te hebben. Zeker als je de 50mm gebruikt, kan je spelen met de scherptediepte

        die flits zou ik thuis laten... kan je meer verkeerd met doen dan juist.

        Over het omgaan met een "model" zou ik me momenteel weinig zorgen maken, het is een vriend van jouw, dus zou er sowieso wel wat interactie tss jullie moeten zijn.
        Fuji X-E1 - 18-55mm
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: Hulp voor morgen!

          Bedankt voor de reacties, hij komt straks hier heen en we doen het gewoon binnen. Hij loop liever niet in pak door de school
          Welke lens zouden jullie gebruiken? ik heb zo'n 2-3 meter ruimte om afstand te nemen, erg weinig vind ik zelf, maargoed.
          Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Hulp voor morgen!

            Hoe is het verlopen ??

            Comment

            Working...
            X