Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smugmug vs Zenfolio vs ...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smugmug vs Zenfolio vs ...?

    Hoi.

    Ik ben op zoek naar een online gallery host.

    - Ten eerste als online backup van de originele bestanden.
    - Ten tweede om foto's te delen met vrienden, familie, deelnemers evenementen. (Galerijen, categorieën, sub-folders,... aparte privacy-instellingen voor verschilllende delen)
    - Ten derde is het interessant dat mensen die afdrukken ook kunnen bestellen als ze dat willen zonder dat ik er werk aan heb (aanpassen, uploaden, doorsturen,...)

    Ik zie Smugmug en Zenfolio als de grootste kanshebbers hierin. Maar die zijn zó gelijkaardig dat ik tussen de bytes de bits niet meer zie...

    Zijn er belangrijke voordelen -of nog belangrijker: nadelen- die de ene heeft en de andere niet?

    Grtz, Z
    Niet geschoten is altijd mis!

  • #2
    Re: Smugmug vs Zenfolio vs ...?

    Zenfolio ken ik niet, maar Smugmug gebruik ik nu al bijna 10 jaar en ben nog steeds zeer tevreden. Heb zelfs een 2'de account aangeschaft.

    De basic formule van Smugmug laat geen "customization" toe, maar je kan onbeperkt foto's opladen en heeft ook onbeperkte trafiek. De "Power" account laat wel aanpassing toe. Je kan dan je site inrichten zoals je zelf wilt. Er zijn hier bijna geen beperkingen. Je kan hier ook video's uploaden. De "Pro" account is enkel als je ook foto's wil verkopen via de site.

    Vanaf een Power account kan je ook je eigen domeinnaam koppelen aan je Smugmug site.

    Smugmug heeft ook een zeer goed en groot support forum: www.dgrin.com

    Als je wil kan ik je een code bezorgen waardoor je het eerste jaar 5$ korting krijgt.
    Peter
    2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
    gspep.smugmug.com & steendorp.info

    Comment


    • #3
      Re: Smugmug vs Zenfolio vs ...?

      Merci voor je respons!

      Ik heb al heel wat zitten opzoeken omdat deze echt naast elkaar geplaatst worden (en zo zien ze er ook wel uit). Maar ik vind eigenlijk geen extreme verschillen op geen enkel vlak. (of de maximum-grootte van een foto nu 50mb of 64mb is maakt mij niet zo veel uit)

      Ik wil het echt gaan gebruiken als mijn 'foto'-site. Dus mijn eigen url, zonder verwijzing naar of logo's van de host. Ik las dat smugmug zich wél nog steeds 'opdringt'? (logo, 'powered by smugmug' in zoekresultaat google, enz...) Is daar iets van?

      Ik hoorde ook klachten van redelijk veel downtime bij smugmug? Of is dit tijdelijk?

      Zenfolio is stukken jonger maar lijkt mij smugmug min of meer bijgebeend te hebben. Dit heeft wel als nadeel dat er minder gebruikers en dus minder reviews zijn. Daarom hoopte ik hier wat te sprokkelen. Dus als iemand ervaringen heeft?

      Merci!
      Niet geschoten is altijd mis!

      Comment


      • #4
        Re: Smugmug vs Zenfolio vs ...?

        Voor mij is SmugMug beter en gemakkelijker om mee te werken,ook kan men langs SmugMug een domeinnaam aanvragen en veel gemakkelijker een eigen site aanmaken en deze in SmugMug koppelen.
        Ook langs Zenfolio (heb ik ook een fotosite)kan men dit maar lijkt me veel moeilijker.
        Vriendelijke groeten van fotokijker.
        Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
        https://vanmeulder.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker
          Voor mij is SmugMug beter en gemakkelijker om mee te werken,ook kan men langs SmugMug een domeinnaam aanvragen en veel gemakkelijker een eigen site aanmaken en deze in SmugMug koppelen.
          Ook langs Zenfolio (heb ik ook een fotosite)kan men dit maar lijkt me veel moeilijker.
          Domeinnaam heb ik, moet alleen gekoppeld worden.

          Maar jij kan dus vergelijken blijkbaar. Ik hoorde (las) van veel mensen die van smugmug naar Zenfolio gingen net omdat die laatste eenvoudiger was om op te zetten/onderhouden? Ook subfolders zouden er nog makkelijker te beheren zijn. Is dat fout dan?
          Niet geschoten is altijd mis!

          Comment


          • #6
            Re: Smugmug vs Zenfolio vs ...?

            Heb geen gekoppelde domeinnaam bij Zenfolio enkel een fotosite met de naam Zenfolio in.
            Maar zoals gezegd ben ik van SmugMug tot hiertoe tevreden.
            Vriendelijke groeten van fotokijker.
            Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
            https://vanmeulder.be

            Comment


            • #7
              Re: Smugmug vs Zenfolio vs ...?

              SmugMug is knap en simpel !
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Smugmug vs Zenfolio vs ...?

                Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
                Ik wil het echt gaan gebruiken als mijn 'foto'-site. Dus mijn eigen url, zonder verwijzing naar of logo's van de host. Ik las dat smugmug zich wél nog steeds 'opdringt'? (logo, 'powered by smugmug' in zoekresultaat google, enz...) Is daar iets van?
                Ik hoorde ook klachten van redelijk veel downtime bij smugmug? Of is dit tijdelijk
                Logo kan men verwijderen. Enkel een kleine footer blijft er wel staan. Maar die is met "customization" ook te verwijderen. De naam "Smugmug" verschijnt wel in de zoekresultaten bij Google.

                Downtime valt zeer goed mee. Af en toe is er een onderhoud en dan gaat de site in "read only" Foto's kunnen bekeken worden, maar geen uploads mogelijk. Dat duurt maximaal enkele uren. In de bijna 10 jaar dat ik Smugmug gebruik, heb ik nog maar 2 keer meegemaakt dat de site helemaal niet bereikbaar was. Maar ook dat heeft nooit lang geduurd.
                Peter
                2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                gspep.smugmug.com & steendorp.info

                Comment


                • #9
                  Re: Smugmug vs Zenfolio vs ...?

                  Ik gebruik nu ook sinds enkele maanden smugmug. Ik ben er eigenlijk ook zeer tevreden over. Heb de middelste formule genomen omdat in het voornamelijk als portfolio wilde gebruiken en het verkopen via de site dus geen vereiste was.



                  Je kan er zeer veel aan customizen. Als je dan nog eens een beetje technisch onderlegt bent en je een beetje code kan copy-pasten en aanpassen kan je er best wel ver mee gaan.

                  Het delen van foto's is ook heel makkelijk. Gewoon alles uploaden (via LR) naar een (verborgen) gallery en de link doorsturen naar de personen die de foto's mogen zien.
                  www.benbammens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Smugmug vs Zenfolio vs ...?

                    Ik heb ongeveer een maand geleden de test gedaan tussen Smugmug, Zenfolio en Photodeck. Je kan alle sites 2 weken gratis proberen zonder dat je je kredietkaart moet geven en ik zou dat doen alvorens een keuze te maken.

                    Ik heb uiteindelijk voor zenfolio gekozen omdat het bouwen van de pagina's naar mijn mening logischer in elkaar zat als Smugmug. Zenfolio heeft m.i. ook meer mogelijkheden als je van plan bent om foto's binnen Europa te verkopen. Wat echter echt de doorslag heeft geven in mijn keuze was de klantendienst van Zenfolio die zeer behulpzaam was in het beantwoorden van mijn vragen en in het koppelen van mijn website aan mijn zenfolio account.

                    Moest je voor zenfolio kiezen hier is een zenfolio discount code waarmee je korting kan krijgen op je eerste jaar subscriptie 5SX-8P3-36C.

                    Ik stuur je de link door naar mijn site
                    This site has a special focus on Africa, its people and its wildlife but Nicole also shows you a selection of her award winning images from other parts of the world. Nicole's image of a jumping wildebeest was awarded the 1st prize in the 2014 nature category of the National Geographic photo contest.. Photography has been a long time passion which Nicole has taken on more seriously in 2011. Her aim is to document the mood and capture the emotion of a situation she encounters "along the road". As she loves to travel, especially off the beaten track, her photographic road may sometimes bend in unexpected ways. Nicole loves Greenland and the cold but Africa is very close to her heart too. She has a strong preference for monochrome photography and works only with natural light even if it means testing the ISO limits of her camera. More of Nicole's images can be found on: http://500px.com/NCambre https://www.facebook.com/NicoleCambrePhotography Responsible photography is important for Nicole. A selection of her African women portraits were published in a photobook "She" in cooperation with Carlson Rezidor Hotel group and for the benefit of World Childhood foundation. Belgium

                    Comment


                    • #11
                      Re: Smugmug vs Zenfolio vs ...?

                      Veel succes met de site die trouwens mooi is.
                      Vriendelijke groeten van fotokijker.
                      Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                      https://vanmeulder.be

                      Comment

                      Working...
                      X