Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

    Hey,

    ik vertrek zaterdag naar namibiË en zit met een boom van een dilemma.
    neem ik naast mijn sony 16-50 mijn 70-200 mm sony G mee of toch maar mijn 70-300 tamron (veel goedkoper, dus stof, och ja...)...

    graag snelle tips

  • #2
    Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

    Die 300mm is nét even iets lekkerder als de 200mm van de Sony....de sony natuurlijk weer van een heel ander kaliber...

    Zo groot en zwaar is de Tamron niet...waarom niet alledrie meenemen?
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

      Heb je het over de (heel) goedkope Tamron 70-300 zonder VC of de versie met VC? Als het gaat om de versie zonder VC, kan ik met quasi zekerheid zeggen dat je meer beeldkwaliteit zal hebben met het croppen van de 70-200 G foto's tot 300mm framing dan met de Tamron op 300mm.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        Heb je het over de (heel) goedkope Tamron 70-300 zonder VC of de versie met VC? Als het gaat om de versie zonder VC, kan ik met quasi zekerheid zeggen dat je meer beeldkwaliteit zal hebben met het croppen van de 70-200 G foto's tot 300mm framing dan met de Tamron op 300mm.
        Denk ik ook.

        En anders kan je je Tamron nog gauw inruilen voor een Sony 70-300G. Als ik me niet vergis, staat er hier op BD eentje te koop.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

          Tgoh, alle 3 is geen optie...

          kan een kenko MC4 AF 1.4 DGX een oplossing zijn voor mijn probleem?
          Als ik dat op die 200 zet?

          of toch beter de 70-300 voor kwaliteit?

          Comment


          • #6
            Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

            Alledrie geen optie? Een paar sokken minder en die tamron past in de tas :S


            Met die converter werken kan ook...qua kwaliteit miss nog wel beter als de Tamron.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

              ken uzelf zeg ik altijd
              ik verwissel niet zo graag van lenzen en verlies snel dingen dus neen, ik neem er echt maar 2 mee + verrekijker!

              alle reacties nog welkom!

              Comment


              • #8
                Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

                Je hebt het over 16-50. Dus heb je een a77 ?
                Hoe presteert die Tamron daarop, in vergelijking met je 70-200. Dat kan je gemakkelijk vooraf checken.
                Vergelijk beide op "300mm" eens (crop beeld op 200mm van de G).

                En inderdaad: met een Kenko 1.4 heb je mogelijk zelfs een beter resultaat dan met de Tamron rechtstreeks.

                Geen idee of je daar ooit nog naar toe wil, maar als ik jou was, dan zou ik tegen dan uitkijken naar een 70-400G. Dat vind ik ideaal in zo'n geval: je kan er bv. prachtige portretfoto's mee maken vanaf 70mm, en je hebt nog steeds héél goede beelden op 400mm. En een a77 laat je dan zeker toe die ook nog te croppen.

                Een andere vrij goede oplossing als je veel mm's wil (en weinig gewicht) is de 500/8 AF-spiegellens.
                Kan je echt mooie dingen mee doen. Enkel de soms eigenaardige werking van de spiegel wat in de gaten houden wat bokehvorming betreft, dus m.a.w.: je beeld zodanig kiezen dat je een gepaste achtergrond hebt zodanig dat die niet al te veel de aandacht gaat trekken.
                Misschien zelfs nog wel tweedehands ergens op te pikken in de loop van deze week.
                Last edited by K-2; 29 mei 2012, 16:15.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

                  hey,

                  neen, ik werk eigenlijk nog altijd met een a33. Maar heb wel redelijk goede lenzen (vind ik) bij de eerdere basis body (I know)!
                  en dus de 16-50 2.8 smm, 50mm 1.8, 70-200mm, allen van Sony en 70-300 (cheap) van Tamron.

                  gebaseerd op wat ik lees neem ik die tamron dus niet mee...

                  maar nu twijfel ik dus om die 70-200 met converter of mss toch 70-300 G sony mee te nemen of misschien wel die 500m?

                  Comment


                  • #10
                    Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

                    Oorspronkelijk geplaatst door starttoclick Bekijk bericht
                    Hey,

                    ik vertrek zaterdag naar namibiË en zit met een boom van een dilemma.
                    neem ik naast mijn sony 16-50 mijn 70-200 mm sony G mee of toch maar mijn 70-300 tamron (veel goedkoper, dus stof, och ja...)...

                    graag snelle tips
                    Is dat dat tamronlenske van 150 euro zowat? in dat geval zou ik hem zeker niet meenemen ,je gaat te veel gave objecten zien en fotograferen en vrees ervoor dat je dat niet gaat redden ivb snelheid moest het de tamron zijn die ik vermoed.
                    Ik heb deze zelf 1 week (2dehands gekocht) gehad en was blij dat ik ze gauw kon doorverkopen. zo langzaam als dat focust verschrikkelijk vond ik het.

                    Mijn post is niet bedoeld om jouw materiaal af te breken maar zo een knappe reis met zoveel mogelijkheden neem dan de 70-200 mee .

                    Comment


                    • #11
                      Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

                      Om het nog wat leuker te maken: deze zou misschien nog een goed alternatief voor de veel duurdere Sony 70-400 kunnen zijn :

                      http://www.studio73.be/spring-sale/s...y-k-minolta-af

                      Ik heb deze niet zelf gebruikt, maar hier vind je wat input :
                      http://www.dyxum.com/reviews/lenses/...asp?IDLens=625

                      Ik zou zeggen :
                      - 70-200 + 1.4x,
                      - 70-200 + 1.4x, + 500/8 kopen
                      - 70-300G kopen, of
                      - 120-400

                      Persoonlijk zou ik voor optie 2 gaan, denk ik (als je ze op tijd tweedehands vindt).

                      bv. http://www.benl.ebay.be/itm/SONY-MIN...item519f6e73c0
                      http://www.benl.ebay.be/itm/Minolta-...item2a1e1aaf19

                      Deze prijzen zijn niet echt laag, maar het is dan ook Ebay...
                      Last edited by K-2; 29 mei 2012, 16:58.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

                        hey K2
                        bedankt van de uitgebreide input!!

                        is de kwaliteit van een kenko te vergelijken met een sony x1.4 ?
                        De prijzen verschillen nogal

                        Comment


                        • #13
                          Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

                          TS,
                          Het valt mij op dat je vragen stelt die je zelf kan beantwoorden.

                          Fotografeer een flatgebouw met 70-200 en 70-300. Bewerk de bestanden op juiste manier. Vergroot het 70-200 bestand tot 70-300 uitsnede. En als je gewend bent om vervolgens een afdrukje op A4 te maken, dan maak je een afdrukje. Pixelpeepen kent zijn grenzen. En vervolgens beoordeel je zelf het verschil.

                          Hetzelfde kan je doen met een TC. Ga naar de winkel, met lenzen, statief, camera en laptop. Vertel de winkelier dat je een TC gaat kopen als die goed is. Maak wat foto's en vergelijk ze op laptop.

                          Succes!
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

                            Oorspronkelijk geplaatst door starttoclick Bekijk bericht
                            hey K2
                            bedankt van de uitgebreide input!!

                            is de kwaliteit van een kenko te vergelijken met een sony x1.4 ?
                            De prijzen verschillen nogal
                            De kwaliteit van de kenko DGX is "goed"...of hij net zo goed is als merk eigen...ik weet het niet. Merk op mijn macro dat het retescherp blijft...maar tot nog toe vind ik hem op de 70-200 VRII toch "minder" (maar nog erg acceptabel).
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: NamibiË: 70-200 G sony kwaliteit of 70-300 tamron bereik?

                              @ annoh: ik zou dat inderdaad kunnen doen en dan ook het meeste zekerheid hebben maar ik vertrek zaterdag en heb niet de tijd om die testen te doen, helaas! daarom beroep ik mij op meer ervaren fotopeople dan ik.

                              eigenlijk ben ik nooit tevreden geweest van iets anders dan sony, vandaar mijn vrees voor kenko...helaas zijn die nieuw enorm duur en in 2dehands op de moment niet te vinden, dorie toch!

                              Comment

                              Working...
                              X