Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FDI Service van Fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FDI Service van Fuji

    Gisteren kreeg ik een CDtje toegestopt met de software van de Interprint van Fuji. Na installatie van de soft heb je een viewer die instaat is je beelden ook een beetje te bewerken. Maar wat meer, is je krijgt deze software van één bepaalde fotowinkel die werken met de Fuji Frontier je kan nu met dze soft via internet een rechstreeks contact leggen naar de winkel en je bestelling van je af te drukken foto's doorsturen. Je krijgt een bevestiging via Email en naar het schijnt kan je de bestelling ook volgen via het net zodat je weet wanneer de werken klaar zijn. Ik weet dat grote labo's al lang zo werken maar de samernwerking met een bepaalde winkel was nieuw voor mij. Ik heb dus onmiddelijk een test gedaan en een beeld op 25 x 38 laten maken.
    De prijzen vielen me ook bijzonder mee.

    10 X 15 = 0.45
    13 X 18 = 0.90
    15 X 21 = 1.10
    20 X 30 = 2.30
    25 X 38 = 4.40

    een ietsje duurder voor kleine formaten maar 4.40 voor ne 25 x 38 is voor mij toch goedkoop.

    Ik heb de winkel bewust niet vermeld om geen commerciele posting te plegen, waarschijnlijk zuller er in iedere regio wel winkels zijn die dit doen of binnen korte tijd gaan kunnen doen.





    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Ik betaal in de krantenwinkel (= Rainbow Color, en wordt bij Agfa verwerkt) 0,3 euro voor een 10 x 15cm, en 2,5 euro voor een 20 x 30cm. Een paar dagen geleden heb ik nog een paar prints op 20 x 30cm afgehaald, en die waren perfect afgedrukt. 1 van die foto's had ik vooraf wel bewerkt, want die kwam nog uit mijn Coolpix880. De kleuren heb ik moeten aanpassen, en 8 rode oogjes weggewerkt + nog wat andere storende elementen bijgewerkt. De EXIF was niet verwijderd, en de foto ziet eruit zoals ze hier op het scherm te zien is. Dus zijn daar ook geen problemen mee bij Rainbow Color.
    Ik moet overigens de foto's niet versturen via internet, maar ik geef gewoon een CD (RW) af in de winkel. De foto's hoeven dus vooraf niet geresized worden om ze te kunnen versturen.
    Ik ken daar alleen de prijs van een 10 x 15, en 20 x 30. Een kleine print betaal ik dus minder, en een grote iets meer. Maar die winkel is hier vlakbij (kom er alle dagen langs) en dat is ook heel handig.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Originally posted by Black B@ndit
      Ik betaal in de krantenwinkel (= Rainbow Color, en wordt bij Agfa verwerkt) 0,3 euro voor een 10 x 15cm, en 2,5 euro voor een 20 x 30cm. Een paar dagen geleden heb ik nog een paar prints op 20 x 30cm afgehaald, en die waren perfect afgedrukt. 1 van die foto's had ik vooraf wel bewerkt, want die kwam nog uit mijn Coolpix880. De kleuren heb ik moeten aanpassen, en 8 rode oogjes weggewerkt + nog wat andere storende elementen bijgewerkt. De EXIF was niet verwijderd, en de foto ziet eruit zoals ze hier op het scherm te zien is. Dus zijn daar ook geen problemen mee bij Rainbow Color.
      Ik moet overigens de foto's niet versturen via internet, maar ik geef gewoon een CD (RW) af in de winkel. De foto's hoeven dus vooraf niet geresized worden om ze te kunnen versturen.
      Ik ken daar alleen de prijs van een 10 x 15, en 20 x 30. Een kleine print betaal ik dus minder, en een grote iets meer. Maar die winkel is hier vlakbij (kom er alle dagen langs) en dat is ook heel handig.

      Het is niet nodig om je beelden te resizen, wat meer is ik heb als test het doorgestuurde beeld zelfs op formaat gemaakt dus 25 X 38 op 300 dpi dit is dus een beeld dat ik in Pohotoshop geinterpoleerd heb naar dit formaat. Rainbow ken ik, het labo is 2 minuten van bij mij, maar ik ben niet te spreken over hun kwaliteit, het Agfa papier staat me niet aan.

      Het bezorgen van je beelden op CD blijft mogelijk hé, dat was vroeger ook zo en daar is geen verandering in.




      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X