Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

error 01 met 5d2 24-105L combo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • error 01 met 5d2 24-105L combo

    Gisteren na ongeveer 3u 200 foto's te nemen op een tornooi is er plots er01 verschenen. Contacten reinigen en de batterij eruit nemen hielp niet. Na geëxperimenteer stel ik vast dat dit enkel voorvalt als ik de zoom gebruik, op 24mm geen enkel probleem. Binnenshuis werkt alles ook normaal, enkel buiten (veel licht) kan ik de zoom niet gebruiken zonder de foutmelding. Als het toch eens lukt is de foto overbelicht. Na het afdrukken wordt de viewer ook donkerder, net alsof de previewknop ingedrukt wordt. Fenomeen is hetzelfde bij alle instellingen.
    Iemand een idee of zelf meegemaakt?
    Thanks!

  • #2
    Re: error 01 met 5d2 24-105L combo

    Ik had lens 17-55, als ik op 17 zetten, ingezoomd of uitgezoomd, kon ik trekken, vanaf ik het minste inzoomde kreeg ik die foutmelding, oorzaak lens, 150 euro en het was gemaakt.

    Comment


    • #3
      Re: error 01 met 5d2 24-105L combo

      Oorspronkelijk geplaatst door minipolis Bekijk bericht
      Ik had lens 17-55, als ik op 17 zetten, ingezoomd of uitgezoomd, kon ik trekken, vanaf ik het minste inzoomde kreeg ik die foutmelding, oorzaak lens, 150 euro en het was gemaakt.
      Was dit zowel binnen als buiten? Bij mij komt de fout enkel in zonlicht voor (feller licht)

      Comment


      • #4
        Re: error 01 met 5d2 24-105L combo

        Had een paar maanden ook problemen met dezelfde combinatie.Wijd open ging het nog maar eens je een stopje dichtkneep begon de miserie. Bleek iets te zijn met het diafragma van de lens. Dankzij Jeroen hier op het forum kan ik nu terug genieten van mijn hobby.Ik zou zeggen stuur hem even een Pb'tje,hij weet zeker raad.
        "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: error 01 met 5d2 24-105L combo

          je diafragma zit ergens geblokkeerd, stuur me een berichtje dan laat ik je meer weten over een herstelling.

          Comment


          • #6
            Re: error 01 met 5d2 24-105L combo

            Ik heb hetzelfde probleem 2 weken geleden gehad, op vakantie en geen reserve lens!

            Op F4 en zonder IS ging het wel, maar prettig is anders. Ook bij het focussen bleef hij "hunten", dus veelal op MF gewerkt.

            Ik heb de lens net gisteren naar Rofa in Nederland gestuurd. Daar gaf men mij een raming van 180 euro op. Lens is van 2007 en mijn werkpaardje, dus veel gebruikt.
            Ex Oriente Lux
            www.soefisinjoor.be

            Comment

            Working...
            X