Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macrolens

    halloha !
    ik wéét, het forum staat vol...maar ik heb hier nu al zoveel gelezen en al wat ik lees zijn nummertjes en cijfertjes ... en hoe meer ik lees hoe zotter ik draai... ook ben ik al geruime tijd objectieven aan het vergelijken maar dit vooral aan de hand van reviews.
    ik zoek veel op van al die cijfertjes en zo maar toch... ik ben echt beginneling, trek al 6j met mijn kodak, maar van theorie weet ik niets of weinig af, (ben me er in aan het verdiepen) ik ben ja, een amateurfotograaf he...
    ik heb compactcamera, waar ik heel veel mee in macro trek, ik stap algauw over naar een occasie nikon d200 met 18-55mm objectief.
    maar ik wil een macrolens ! één waarvan je de kop van een mug in beeld krijgt, scherp natuurlijk
    hopelijk willen jullie de al zoveel gedane uitleg nog es doen...
    mijn budget gaat tot max 400e.

    alvast bedankt !
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: macrolens

    Met een bescheiden budget kun je op een D200 erg veel plezier hebben van een oudere Nikon, Panagor, Kiron enz. MF lens. Zolang die minimaal een AI of AIS type is werkt het perfect op de D200.
    Misschien is dit nog allemaal een beetje Adacadabra voor je, maar je kunt soms al voor 50-100 euro een heel goede lens vinden.

    Wil je de lens ook voor algemeen gebruik dan kan autofocus handig zijn en zijn er volop lenzen te koop die uitstekend zijn: 90-105mm van Sigma, Tamron. Tokina en Nikon zelf.
    Tweedehands te vinden van 200-300 euro.
    Last edited by Spanjaart; 29 mei 2012, 22:19.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: macrolens