Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij uitvaartfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij uitvaartfotografie

    Hallo mensen,

    Ik ben, als beginner note bene, verzocht om een paar foto's te maken bij de uitvaart van mijn schoonzusje, morgen al...
    De foto's moeten gemaakt worden in een klein kerkje.

    Ik heb de beschikking over mijn canon eos 1100d met de 18-55IS kitlens en de 55-250 IS lens.

    De situatie doet zich voor dat ik, als ik een foto wil maken in de richting van de kist, er erg veel tegenlicht is door grote glas in lood ramen.

    Graag wil ik ook een foto maken waarop ik en het onderwerp (de kist of een spreker) en het glas in lood mooi in beeld krijg.
    Kan iemand me een tip geven welke instellingen ik hiervoor het best kan gebruiken?

    Een afbeelding van de situatie kunt u zien op deze fotogalerij van het kerkje, om u een indruk te geven...

    het Kleine Bartholomeuskerkje in Beek. Dit unieke historisch monument staat in het centrum van het dorpje Beek. In de bosrijke heuvelrug en vlakbij de fraaie Ooijpolder is het wellicht de meest gave en complete historische dorpskerk in deze regio.


    Ik hoop dat iemand mij op deze korte termijn nog kan helpen...

    Alvast dank!!!

  • #2
    Re: hulp bij uitvaartfotografie

    kort op de bal...

    allereerst veel sterkte toegewenst...

    je gaat nooit de spreker en de het lood in glas goed krijgen, tenzij je de spreker gaat inflitsen EN een lang genoege sluitertijd hebt om het "licht" uit het glas in lood goed te vangen. (je kan dan ook de "nacht-fotografie-stand" gebruiken, die doet normaal die instellingen voor jou, maar MET gebruik van flits) Dus: statief.

    of HDR

    maar niet erg praktisch vrees ik bij een mis...

    dat zijn zo'n situaties dat je moet kiezen wat je wil...
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij uitvaartfotografie

      Voor vragen, opmerkingen, commentaar, suggesties... in kader van het tijdschrift Shoot

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij uitvaartfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen. Deze vraag houdt namelijk geen verband met het tijdschrift Shoot en hoorde daarom niet in dat subforum thuis.[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij uitvaartfotografie

          Met spotmeting in M lichtmeten op de ramen(of alleen het raam in beeld) en dan voor binnen flitsen.

          Je kan dit misschien voordien of vandaan al doen om de juiste balans van omgevings- en flitslicht te vinden en of je de muren/plafond kan gebruiken om te bouncen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij uitvaartfotografie

            Iets zegt mij dat de mensen die je zo'n opdracht geven geen topplaten verwachten, maar eerder dankbare herinneringen. Zolang ze maar niet compleet floppen.

            OT zelf veels te weinig ervaring om je ook maar een spikkeltje nuttige info te kunnen geven.
            Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij uitvaartfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
              je gaat nooit de spreker en de het lood in glas goed krijgen, tenzij je de spreker gaat inflitsen EN een lang genoege sluitertijd hebt om het "licht" uit het glas in lood goed te vangen.
              Dat klopt, maar dat is helaas al geen materie meer voor een beginner.

              Comment

              Working...
              X