Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(on)Mogelijkheden ?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (on)Mogelijkheden ?????

    Heb de canon 550D aangeschaft met de kitlens (daar ben ik overigens best tevreden mee). Hiervoor had ik een Sony DSC-HX1, maar gebruikte de camera vooral voor sportopnames (Voetbal, meestal overdag) dus de zoommogelijkheid was uitstekend, de afdrukvertraging daarintegen te groot en dus eeuwig 'te laat' foto's (bij welke instelling dan ook). Daarom de canon gekocht, maar....ik wil/moet nog een zoomlens hebben maar wil/kan niet meer dan € 450 uitgeven. Ik begrijp echter uit de forumdiscussies dat ook de lenzen in dit prijssegment ook éen te trage combinatie opleveren. Klopt dat ?
    Had gedacht aan:
    Canon EF 75-300 4-5.6 III USM, of, Sigma 18-270 F 3,5 -6,5 OS HSM, of, Tamron 18-270 F 3,5-6,5 DI II VC PZD.
    PS: meerennen met de spelers (en de kitlens gebruiken) is geen optie (meer)
    Groeten frans

  • #2
    Re: (on)Mogelijkheden ?????

    Van de Canon weet ik niets...maar die Sigma en Tamron meteen laten varen....dan ben je stukken stukken stukken beter af met de kitlens telezoom, ofwel de 55-250 IS II...


    Voor jouw budget zou ik gaan kijken naar een tweedehands Sigma 70-200 f2.8. Moet te vinden zijn voor die prijs en gaat je goed bevallen voor sport (wel even goed testen voor aankoop natuurlijk)...wellicht dat een Canon 70-200 f4 tweedehands ook wel voor dat geld te vinden is
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: (on)Mogelijkheden ?????

      De lenzen die je noem presteren behoorlijk slecht. Een Canon 55-250 IS (II) presteert een stuk beter. Als je echter 450 euro te spenderen hebt, zou ik kijken voor een tweedehands Canon 70-200 f/4L USM of een tweedehands Sigma 70-200 f/2.8 Macro II.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: (on)Mogelijkheden ?????

        Laurent en Jeroen, bedankt voor jullie niet alleen snelle, maar ook duidelijke advies, heeft me dus een hoop ellende (en weggegooid geld) bespaard. Heb net de specs van de canon 70-200 f/4l usm en de sigma bekeken, wat een lenzen. Ga gelijk hier eens zoeken of ik een van die twee voor rond de € 450 op de kop kan tikken. Zal nog even laten weten of het gelukt is. Maar nogmaals bedankt!!!

        Comment


        • #5
          Re: (on)Mogelijkheden ?????

          De AF van de Canon zal sneller zijn dan de AF van de Sigma. Misschien moet je dat meenemen in je beslissing.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: (on)Mogelijkheden ?????

            Heren, heb net de canon 70-200 gekocht van een forumlid. Stond bij de rubriek aangeboden. Ben er onwijs mee in mijn nopjes (en ik krijg 'm pas zaterdag kun je nagaan ) Dus hier kan een slotje op.

            Groeten frans

            Comment


            • #7
              Re: (on)Mogelijkheden ?????

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              De AF van de Canon zal sneller zijn dan de AF van de Sigma. Misschien moet je dat meenemen in je beslissing.
              Ik hoor dat wel vaker....


              Maar zou toch eens een testje willen zien die dat eens bevestigd. Heb beiden wel eens gebruikt namelijk....en het zou me niets verbazen als na test blijkt dat de Sigma (fractioneel) sneller is.
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: (on)Mogelijkheden ?????

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Ik hoor dat wel vaker....


                Maar zou toch eens een testje willen zien die dat eens bevestigd. Heb beiden wel eens gebruikt namelijk....en het zou me niets verbazen als na test blijkt dat de Sigma (fractioneel) sneller is.
                Ik ben het met je eens, dankzij de f/2.8 kan de Sigma gebruik maken van de speciale f/2.8 crosstype AF punten, waar de Canon met zijn f/4 niet gebruik van kan maken. Het zou mij wel niet verwonderen als de Canon iets beter is af tracking, Sigma objectieven zouden hier iets minder goed in zijn.
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                Comment


                • #9
                  Re: (on)Mogelijkheden ?????

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frans1000 Bekijk bericht
                  Heb de canon 550D aangeschaft met de kitlens (daar ben ik overigens best tevreden mee). Hiervoor had ik een Sony DSC-HX1, maar gebruikte de camera vooral voor sportopnames (Voetbal, meestal overdag) dus de zoommogelijkheid was uitstekend, de afdrukvertraging daarintegen te groot en dus eeuwig 'te laat' foto's (bij welke instelling dan ook). Daarom de canon gekocht, maar....ik wil/moet nog een zoomlens hebben maar wil/kan niet meer dan € 450 uitgeven. Ik begrijp echter uit de forumdiscussies dat ook de lenzen in dit prijssegment ook éen te trage combinatie opleveren. Klopt dat ?
                  Had gedacht aan:
                  Canon EF 75-300 4-5.6 III USM, of, Sigma 18-270 F 3,5 -6,5 OS HSM, of, Tamron 18-270 F 3,5-6,5 DI II VC PZD.
                  PS: meerennen met de spelers (en de kitlens gebruiken) is geen optie (meer)
                  Groeten frans


                  Ik heb deze aangekocht en ben er zeeeeeeeeer tevreden over, niks dan goeie reviews en scherper dan de Canon versie, en voor die prijs heb je een hele goeie tele, zeker weten

                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment

                  Working...
                  X