Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Papieren douane?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Papieren douane?

    Hallo,


    Heb je nog altijd de garantie/aankoop papieren van je camera nodig als bewijs bij de douane? (ik dacht dat je dat vroeger altijd bij de hand moest hebben), is dit nog altijd het geval?


    thx
    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

  • #2
    Ik heb mijn camera + laptop + toebehoren (in handbagage) al dikwijls meegesleurd naar alle uithoeken van de wereld en nog nooit problemen gehad bij de douane; ik heb nooit aankoopbewijzen/garantiebewijzen bij. Zelf toen we in november 2001 naar de VS gingen en ik mijn tas toen helemaal moest uitladen, was het geen probleem.

    Als het enigzins aannemelijk is dat het materiaal dat je bij hebt voor eigen gebruik is, zou je geen problemen mogen hebben.

    Maar... In principe moet je wel kunnen aantonen waar en wanneer je je materiaal hebt aangekocht. Ik heb me laten vertellen dat er een formulier bestaat dat je voor je vertrek kan invullen (met gegevens als merk, model en S/N) en dan bij vertrek kan voorleggen aan de douane ter goedkeuring. En dat zou je dan de ellende moeten besparen van al je aankoopbewijzen/garantiebewijzen mee te sleuren.


    Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Heb ooit jaren geleden (toen een 386SX 20MHz laptop nog top was) eens een artikel geschreven op een grieks zonnig eilandje ipv de nederlandse druilregen. Ik kreeg te horen dat ik mijn notebook bij aankomst bij de douane moest aanmelden.

      Bij aankomst naar de balie gelopen waar videocamera's ed werden aangemeld. In mijn beste grieks zei ik Kompjoeter tegen de man achter de balie, terwijl ik mijn tasje met laptop omhoog hield. De man keek me aan alsof ik een volslagen idioot was (wist hij veel dat ie er niet zoveel naast zat ), en na openmaken van het tasje keek hij alsof we allebei idioten waren, zo'n kleine komjoeter had ie nog nooit gezien. Na een tijdje krabbelen aan achterhoofd werd er een stempel in mijn paspoort gezet met enkele velden met griekse namen (hoewel ik grieks heb gehad kon ik ze wel lezen, maar snapte ze niet helemaal) maar er stond een kleine engelse omschrijving bij. Bij het laatste veld stond ser.nr: Hij vroeg me naar het Noemmer.. Ik draaide de laptop om en wees op het plaatje met het serienummer. No, no, noemmer, sprak hij weer. Ik weer op dat plaatje wijzen, nu duidelijker op het serienummer. No, noemmer, sprak hij weer. Ik heb toen de laptop aangezet, bij het booten verscheen bovenaan op het scherm oa 386SX 20MHz. Yes, sprak hij, That's noemmer, en schreef dus parmantig 386sx20mhz in het veld voor het serienummer...

      Ik heb daar uiteraard niet alleen aan dat artikel gewerkt, dus besloten we om ook maar eens een dagje de boot naar Turkije te nemen om daar de archeologische site bij Efese te bezoeken. Iedereen paspoorten inleveren bij de douane en wachten op de boot. Plots klonk uit de havenluidsprekers 'Mister Mansvelders, please report... '. Ik erheen, en jawel, ik verliet het land immers (en nog wel richting aartsvijand turkije) dus of ik mijn notebook met serienummer 386sx20mhz even wilde laten zien, die moest met mij het land verlaten

      Eh Creator, niet direct een antwoord op je vraag, maar ik moest er weer aan denken en vond het toch wel grappig

      Comment


      • #4
        LOOOOOOOOOOl Erik dat is de beste van deze week
        Groetjes,

        Rudi Petitjean

        NATURE GALLERY

        Comment


        • #5
          Lol Erik !

          @Creator : Normaal moet je een lijstje maken van je materiaal en bij vertrek laten afstempelen bij de douane. Bij terugkomst kan je dan dit lijstje tonen....wordt nog weinig toegepast denk ik maar het geeft je wel zekerheid.

          Comment

          Working...
          X