Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Linker of Rechteroog ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Linker of Rechteroog ???

    Hi,

    Ikzelf ben rechtshandig, druk mijn camera af uiteraard met mijn rechterhand,( anders zou ik altijd mijzelf fotograferen, of foto's maken die ondersteboven staan ) ik kijk echter met mijn linkeroog door de zoeker.
    Hoe doen jullie dit ?
    rechtshandigen, rechteroog, ??
    linkshandigen, linkeroog, rechterhand ??

    geldt uiteraard alleen voor camera's met een zoeker en niet met een lcd scherm
    a picture is just a moment of life, enjoy each of them

  • #2
    ik ben links en ik kijk met mijn linkeroog door de zoeker,

    ik denk dat dit iets te maken zal hebben met uw meester oog,
    een truk om je meester oog te vinden :
    maak een kleine opening met je handen en hou je armen gestrekt kijk nu met beide ogen open naar een bepaald punt in de verte,
    sluit één oog en dan je ander, het oog waarmee het bepaalde punt in de verte zichtbaar blijft is uw meester oog .

    indien het toch uw meester oog niet mocht zijn, zal je een andere theoriemoeten zoeken
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Hoi,
      Ik ben linkshandig, mijn linkeroog is mijn meesteroog, en toch kijk ik met mijn rechteroog door de zoeker. Ik heb daar ook een paar redenen voor.
      Ten eerste heb ik de indruk dat je de omgeving daardoor beter in het oog kunt houden. Doordat de zoeker van mijn fototoestel meer naar links dan naar rechts staat (zoals bij de meeste toestellen), kan je je linkeroog steeds blijven gebruiken om langs de camera te kijken. Als ik met mijn linkeroog in de zoeker kijk, dan belemmert een deel van de body mijn rechteroog.
      Ten tweede heb ik een Canon met zo'n draairing vanachter op de rug. Ik zit daar altijd met mijn neus tegen als ik mijn linkeroog gebruik, en dat stoort me.
      Mijn toestel ligt me trouwens beter in de hand als ik het voor mijn rechteroog plaats.

      Groeten,

      Jeroen
      http://www.jvermeulen.be

      Comment


      • #4
        Ik ben rechtshandig. Mijn linkeroog is echter zeer slecht (+4) maar mijn rechteroog is perfect (0 dus). Vandaar dat ik de camera altijd voor mijn rechteroog houd.

        Comment


        • #5
          Rechtshandig en rechteroog

          Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #6
            rechtshandig + rechteroog
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Rechtshandig en rechteroog

              Comment


              • #8
                Ik ben links (onhandig) en kijk met m'n rechteroog
                ***Canon 300D * kitlens * ...

                Comment


                • #9
                  Rechtshandig en mijn meest linkse oog
                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                  Comment


                  • #10
                    Ben linkshandig, en gebruik met linker oog

                    met het trucje van Lieven is trouwens ook mijn linkeroog "meester"
                    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                    Comment


                    • #11
                      Rechtshandig en linkeroog
                      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                      Comment


                      • #12
                        Linkshandig, en gebruik mijn linker oog voor de zoeker.
                        Nog een test voor je meesteroog. Kijk naar een onderwep, het oog dat het onderwerp het eerste ziet je meesteroog. Er is altijd een oog die net iets sneller is. Probeer maar is.

                        mvg, drh

                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment


                        • #13
                          Tweemaal links.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            rechtshandig en linkeroog

                            Comment


                            • #15
                              Rechtshandig, en afhankelijk van het moment, pose, etc, linker- of rechteroog gebruikt...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X