Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruiks overeenkomst foto's op website gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruiks overeenkomst foto's op website gezocht

    Hoi Hoi,

    Een organisatie van een festival in Dordrecht is geintreseerd in mijn foto's voor een online gallerij echter niet betaald maar wel met naamsvermelding, dit is voor mij al voldoende want het festival wordt dit jaar al niet gehouden vanwege gebrek aan sponsor gelden, maar voor volgend jaar staat het wel weer op de planning.

    Nu heb ik er geen problemen mee dat zij mijn foto's in een gallerij zetten voor promotie en dat er voor mij alleen een naamsvermelding in zit, maar ik wil hier toch wel enige duidelijkheid voor zowel de organisatie als mijzelf in hebben. Ik wil namelijk wel enige vorm van vergoeding/compensatie van ze als ze ze ook voor drukwerk en dergelijke gaan gebruiken. Online gebruik vind ik prima, maar de rest.....

    Dus ik dacht aan een gebruiksovereenkomst voor de foto's op de website (voor onbepaalde tijd) Ik heb me daadwerkelijk rot gezocht maar nergens iets sluitends gevonden. Ook sites zoals die van de fotografenfederatie, burafo etc, hadden niets concreets. Kan iemand mij hier Alsjblieft helpen hier mee, zelf zoiets typen komt bij mij denk ik niet goed uit de verf.
    Please help me...
    Thanx alvast
    Leo

  • #2
    HE kom op zeg iemand moet toch wel zoiets hebben.

    Jullie gaan mij niet vertellen dat er niet vaker met dit bijltje gehakt is.

    geef me in ieder geval dan wat advies. Ik weet ik ben niet veel meer hier de laatste tijd, maar een tweeling geeft een heleboel drukte. Een HELEBOEL... Maar goed.

    Please Iemand Help?

    Doei en toch bedankt
    Leo

    Comment


    • #3
      Leo,

      Burafo raadt aan de voorwaarden en prijzen van de federatie te gebruiken en een overeenkomst op te stellen en te laten tekenen.

      De overeenkomst vermeldt:
      -naam fotograaf
      -naam wederpartij
      -project waarvoor de toestemming wordt gegeven (dus bv website abcd.nl of uitgave abcd nr 1) zodat achteraf niet kan worden gezegd 'ik heb toch toestemming' en de foto's ook voor andere dingen gebruiken
      -algemene voorwaarden van de federatie zijn van toepassing en deze bijvoegen

      Zoiets dus:

      OVEREENKOMST

      Leo Bezemer, fotograaf en ..... zijn volgende overeengekomen

      Foto's van het festival in Dordrecht mogen onbeperkt gebruikt worden voor de website van ......(duidelijk URL vermelden zodat niet op diverse site de foto's terugkomen).
      Foto's moeten gepubliceerd worden zoals aangeleverd (enkel formaatswijzigingen zijn toegelaten) en met duidelijke vermelding van fotograaf Leo Bezemer (en met duidelijke link naar site fotograaf......). Verdere bewerkingen aan foto's enkel na toestemming van de fotograaf.
      De vergoeding voor gebruik van de foto's zoals hierboven beschreven bedraagt euro 0,00.

      Voor alle andere gebruik van de foto's dient een nieuwe overeenkomst met de fotograaf worden gesloten.

      De algemene voorwaarden van de fotografengilde zijn van toepassing.
      ***Canon 300D * kitlens * ...

      Comment


      • #4
        Dank je annetje.
        Dank je wel.

        Doei
        Leo

        Comment

        Working...
        X