Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR & zon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR & zon

    Met mijn CP5700 nam ik foto's van de zon (zowel zonsopgang en -ondergang als overdag) zonder vrees voor mijn oog omdat 't via een EVF (lcd-schermpje) gebeurt
    hoe zit dat met een DSLR ?
    welke voorzieningen treffen ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Je hebt van die speciale filters ... die ook gebruikt worden om naar eclipsen te kijken ...

    [Nikon D5100 & Nikon D70]
    [Yves en Liesbeths blog Resort]

    Comment


    • #3
      der bestaan daar bruistabletten voor.
      als je pijn voelt in uw oog neem zo'n tablet en het zal overgaan

      Comment


      • #4
        Niet rechtstreeks in de (hevige)zon kijken !
        (Eén van de nadelen van een SLR)

        Comment


        • #5
          Met een DSLR kun je enkel 's nachts veilig naar de zon kijken.
          When I'm not here, I'm out of focus.

          Pentax K10D en Pentax *ist D

          Comment


          • #6
            is er een gevaar voor zonsopgang en -ondergang ?
            of hoe doen jullie dat met een DSLR ?
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dirtyharry71
              is er een gevaar voor zonsopgang en -ondergang ?
              of hoe doen jullie dat met een DSLR ?
              Bij zonsopgang (heb ik nog nooit gezien ) en ondergang is de zon niet zo hevig. Ik zou zeggen : als je er met je blote oog naar kan kijken zou je kunnen proberen door de lens te kijken maar het is voor niets nodig integendeel.
              Om een goede belichting te krijgen ga ik je een trukje verklappen richt je camera niet naar de zon maar naar het lichste deel van de lucht ongeveer 45° van de zon weg. Sommigen zweren om het "noorderlicht" dan te meten indien mogelijk maar daar geloof ik niets van. Experimenteren ook natuurlijk en verschillende foto's maken van zo'n op- en ondergang. Heb goede ervaringen met het meten naast de zon (ook weer op het lichtste deel daarvan, en ik gebruik dan puntmeting).

              Comment

              Working...
              X