Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lexar Cf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lexar Cf

    hallo allemaal,

    heb zopas een lexar CF kaartje 40 x gekocht met erop wat rescue software
    in het doosje zat naast het kaartje nog een jumpshot, een cardreader(enkel CF) in een handig klein formaat leuk om mee te nemen met de laptop bv.

    onderaan in het doosje zat echter nog een miniskuul houdertje met daarin 2 zilveren (metalen) strips van een halve centimeter breed en ongeveer 5 cm lang. op de onderkant van het houdertje staat nog DR.

    kan iemand mij vertellen waarvoor deze strips dienen.

    mvgr

    germaine


    edit 11/04/2004
    niemand die iets weet
    da's raar op BD............

  • #2
    je hebt dat enkel nodig als je met een Apple computer werkt !
    LOL


    misschien efkes vragen waar ge het gekocht hebt.Niks te vinden op t'net zie ik.Waarschijnlijk om die card reader ergens aan te bevestigen ,misschien ?


    Comment


    • #3
      Dag Germaine,

      ik ben niet zeker, maar het zou misschien voor het volgende kunnen dienen. Er zijn twee soorten CompactFlash: type 1 (zoals jouw kaartje, en ook het meest gangbaar) en type 2. De type 2-kaartjes zijn dikker (5mm tegen 3.3mm), maar voor de rest qua bouw identiek. Een type 2-lezer kan zowel type 1- als type 2-kaartjes lezen. Misschien dienen die strips wel om op een type 1-kaartje te klikken, zodat het niet los zit in een type 2-lezer.
      Ik ben eens benieuwd of de experts op dit forum mij hierin gelijk gaan geven

      Groeten,

      Jeroen
      http://www.jvermeulen.be

      Comment


      • #4
        Die metalen strips zijn antidiefstal beveiliging. Mocht je met zo'n strip door een detector langlopen dan gaat de alarm af. Deze dingen zitten meestal op kleine verpakkingen.
        Groetjes, Blord

        Canon 7D en wat lenzen.

        Comment


        • #5
          heb bovenstaande vraag gesteld waar ik mijn lexarkaartje kocht

          dit is het antwoord

          Dit is puur voor bescherming ivm. transport.
          Met vriendelijke groet,
          W. Velema
          Foto Konijnenberg BV.

          ziezo nu weten we het allemaal waarvoor die strips dienen

          gr

          germaine


          Comment


          • #6
            Originally posted by Fabbe
            je hebt dat enkel nodig als je met een Apple computer werkt !
            LOL


            misschien efkes vragen waar ge het gekocht hebt.Niks te vinden op t'net zie ik.Waarschijnlijk om die card reader ergens aan te bevestigen ,misschien ?



            Laten we eventjes duidelijk zijn en zeggen dat alle Macs out of the box werken met alle digitale camers en card readers die er op de markt zijn. En zonder extra hard- of software. In tegenstelling tot windoze..
            mijn website

            Comment

            Working...
            X