PDA

Volledige versie bekijken : close-ups old red Dodge

Sonjabelgium
9 mei 2012, 12:54
Red dodge

Deze wagen stond aan de bandencentrale toen ik langsging voor de 3eX voor mijn "leegloper" (die nog niet hersteld is, ze vinden het probleem niet en ze hebben nu een binnenband besteld voor erin).

http://dl.dropbox.com/u/75404096/sonjabelgium%20pics%20BD%201/sized_IMG_2811-2.JPG

http://dl.dropbox.com/u/75404096/sonjabelgium%20pics%20BD%201/sized_IMG_2812-2.JPG

http://dl.dropbox.com/u/75404096/sonjabelgium%20pics%20BD%201/sized_IMG_2818-2.JPG

http://dl.dropbox.com/u/75404096/sonjabelgium%20pics%20BD%201/sized_IMG_2815-2.JPG
Ik heb nog nooit eerder voertuigen gefotografeert, en heb geen pola, voertuig stond ook gewoon geparkeerd, dus kwa achtergrond enzo kan ik weinig doen, vandaar al de keuze voor detailbeelden.
Met tips van een aardige bd-moddy een bewerkingsprogje gedownload waarmee ik aan het klooien ben (reeds wat richtlijnen gehad van de aanbrenger van het progje, meer tips vanzelfsprekend van harte welkom)!

Sonjabelgium
11 mei 2012, 16:10
Mag ik om enige gulheid verzoeken? ... Als er wat niet klopt aan de beelden zou ik opbouwende feedback waarderen, net als aanduiding van de goede punten, ik wil graag leren en weten hoe het beter te doen of wat aan te houden, ook op vlak van bewerking (ik gebruik op advies van bd-moddy nu Photoscape)! Algemeen probleem in beoordeling, dus wil ik in het algemeen een oproepje doen om al is het maar in een paar korte woorden te zeggen hoe het erop staat want dat is net wat nodig is om te leren ... Dank alvast voor wie de moeite neemt :G

heaucheneaudt
16 mei 2012, 22:49
Als je commentaar op je foto's wil post je in de beginnershoek of showcase ondanks de regels dat anders aangeven. Zie het maar als een ongeschreven wet.
Hier komt geen kat, alleen ik soms maar ik kan je niet echt helpen met commentaar omdat ik totaal geen verstand van fotografie heb.

Wil toch een poging wagen:
De foto's vind ik niet slecht maar doen me niets.
Alleen foto 3 zou leuk zijn als je daar veel meer vanaf haalt, bumper er niet op, het woord "Dodge" als het kan nog net wel.

Sonjabelgium
16 mei 2012, 23:35
Beginnershoek krijg je vaak "foute" comments en dat is niet wat ik zoek ;)
Showcase krijg je dan weer het afgezeken worden :rolleyes:

Nu, er zijn er toch van goede wil ; bedankt voor je commentaar :G Nu weet ik toch dat ze niet totaal "fout" zijn ;) Ik ga je voorstel 's uittesten!

heaucheneaudt
17 mei 2012, 15:55
In showcase kun je strenge kritiek krijgen.
Daar is de showcase oorspronkelijk ook voor bedoelt, dat onderdeel is voor foto's en kritiek op een hoger niveau dan 'fotobeoordeling' waar alles wat milder zou moeten zijn.
Wanneer je wat langer op BD kijkt zie je dat in showcase veel foto's staan die daar nog niet klaar voor zijn.
"Fotobeoordeling" wordt erg weinig gebruikt (misschien bij een enkele categorie wel, ik kijk niet overal meer) en in de beginnershoek zie je regelmatig foto's die echt niet van beginnersniveau zijn maar juist pareltjes.

Wil je veel reply dan zul je veel reply moeten geven.
Een vriendenclubje opbouwen.
Maar of je dan zinnige reply krijgt...
Je krijgt dan wel overwegend positieve reply.

Hier is alles gericht op een technisch perfecte foto (met een flinke dosis fotobewerking) en verder wordt er gestreefd naar eenheidsworst.
Je moet zelf je foto's beoordelen en wanneer je een vraag hebt over het technische aspect kun je op BD altijd terecht.

Sonjabelgium
17 mei 2012, 18:57
Tja, ik wil vooral positief stimulerende comments die motiverend is, maar wel correct. Comments die enkel roepen hoe beroerd dat beeld is doe je niets mee, wel een die zegt bv "compo is goed maar belichting en x en y zit niet goed, te zus en te zo" ... ;) Technische perfectie zal ik ongetwijfeld niet voortbrengen, maar het is een algemeen gegeven dat uit het perfecte boekje denken net die verrassende invalshoeken opleverd die een beeld bijzonder kan maken toch?! Toch al super dat jij de moeite neemt te reageren :G :G :G Van mij dus een dikke pluim daarvoor! Alle begin is moeilijk en mooie is dat het begin er is ;) Ik ben geen opgever ...

yves23
17 mei 2012, 18:58
Showcase krijg je dan weer het afgezeken worden :rolleyes:

Hoe bedoel je? :D mvg Yves.

Sonjabelgium
17 mei 2012, 19:01
Bwoa, moet ik voorbeeldjes zoeken? Kijk maar's naar de post onder modellen met titel "colors" :D Tja, diene mens wou gewoon reacties, dus noodgedwongen dan je beelden in foute onderdeel zetten om reacties uit te lokken. Ik begreep 'm wel hoor, zeer zeker, want in beoordeling is men van de peepshow, iedereen kijkt maar niemand is er geweest ... :eek:

heaucheneaudt
17 mei 2012, 20:29
Zo (http://imageshack.us/f/225/sizedimg28182.jpg/) vind ik de uitsnede van foto 3 een leuk plaatje.

Thorc²
17 mei 2012, 22:19
Sonja, je hebt gelijk. Ok,.. ok, Ik geef het toe... :o Ook ik kwam naar de peepshow. Ik ben maar een man, las natuurlijk de titel maar half ..."red dodge".....en paf! pffieeuuwwww ! zonder nadenken, direct de peepshow binnen. Geld in't bakske en 't vensterke ging open, foto 1 : schoon toeters :G en een prachtige pinker. 't beloofde wat te worden... Ik dook wel wa weg want ik meende m'n gebuur z'n wagen te herkennen in de reflectie van die toeters....Zou hij hier ook zijn?....Maar natuurlijk wou ik meer, nog rap wa geld uit m'n broekzak gehaald , foto 2 : Prachtige rondingen, schoon flank maar vooral ook 't gevoel dat er veel meer te zien was. 't gedacht van de red dodge bleef maar door m'n hoofd spoken. IK wou ze ZIEN.. Ik bleef hier dus al wat op m'n honger zitten, 'k vond dat er hier wa meer mocht getoond worden. Ik twijfelde even....héél even maar, en dook toch rap weer met m'n hand in m'n broekzak om wat kleingeld op te diepen....En daar was ze !!!! :D:D foto 3: eindelijk een pin-up !! :D écht een schoon ding :G en wat keek ze verleidelijk zeg ! maar toch net die niet waar ik kwam naar kijken. ...Ik vertrok dus zonder centen en met een gevoel dat ik niet helemaal had gezien waar ik voor kwam, ondanks de correcte titel. Vanop de parking keek ik nog even naar de gevel, jaja ik zat wel degelijk goed, in de afdeling transport, en bedacht nog net dat de achtergrond mij misschien minder had kunnen deren als er van die prachtige Dodge Power Wagon, van rond de jaren '50,toch maar "iets" meer te zien was geweest. Want wat ik kan opmaken van je foto's ziet dees madam er echt nog GRRRRRRRRReat uit.:p

Resume:
Ik heb weinig aan te merken op het fototechnische, dat was wel al duidelijk zeker :o en hoop dat je begrip hebt voor m'n manier van de comment te brengen, temeer je duidelijk hebt weergegeven waarom het close-ups geworden zijn en je op zoek bent naar opbouwende technische comments. Ik ben zelf nog een puber op de BD-universiteit. Toch wat ik ervan denk: Bij transport is het, denk ik, kunst om het voertuig zo weer te geven dat z'n karacteristiek sterk naar voor komt. vb een sportwagen => snelheid, een 4x4 stoer en/of sterk, motoren vliegen dan liefst door de bocht of door de lucht. Foto 2 geeft me wel het gevoel maar net niet genoeg. Ik zou de foto's waarschijnlijk in "close-up en macro's" geplaatst hebben en volg heaucheneaudt dan wel wat foto 3 betreft. Je foto's zijn wat mij betreft scherp. Reflexties misschien trachten te vermijden of software-matig wegwerken (maar dat wist je al), scherpte/ dof en de hoek waarin je foto 2 nam vind ik dik ok :G maar vooral hier en foto3 ..... please :D:D..... Als't kan, gaat een meterke ofzo achteruit, dan krijg ik te zien waar ik hier bij "transport" écht kwam naar piepen ...... THE OLD RED DODGE :D

An american car & bike addict

Sonjabelgium
18 mei 2012, 22:51
OH BOY - I LOVE YOU!!!! whahahahahaha GE-WEL-DIG die reactie!!!! Echt de max!!! Damn waar is de tena-lady, ik pies bijna in mijne broek van't lachen :o Echt top! Houden die humor, ik ben echt niet de enige vrouw die van humor en sarcasme smult op z'n tijd ;)

Ik heb 'm helemaal op de foto staan hoor, de achtergrond echter hé ... als je dat graag wil effe achter een linkje voor jouw ontdaan van make-up en scheef op de wielen van 't peepen naar die ene die bleef in zijne broekzak krabben voor nog een peepke ;) Heb je ze niet gezien in de peep dan toch effe toen ze het pand verliet ;) Oh, en t'is uwe gebuur niet hoor, t'is de vrouw van een end verder, deze in die reflectie met dat klein rood auto'tje ;)

http://dl.dropbox.com/u/75404096/New%20folder/sized_IMG_2826.JPG

Zo (http://imageshack.us/f/225/sizedimg28182.jpg/) vind ik de uitsnede van foto 3 een leuk plaatje.

Jaja :G :G zeer zeker goed zo! Ik vond het voorraam gewoon leuk ook, dat "oude" met die ruitewwisser en dat oud stuur, jammer dat je er maar 3 mag zetten want heb d'er nog wat leuke van z'n kontje ook :D ;)
Zeker weer wat bijgeleerd hier nu - bedankt jongens!

cojon
21 mei 2012, 10:36
Zelfs al heb je een mooi onderwerp om te fotograferen en beheers je de technische kant, vaak komt er niet zo'n geweldige foto van omdat de omgeving of het licht niet wil meewerken.
Of het moet wreed meezitten, of het kost gewoon heel veel tijd om een omgeving samen te stellen of aan te passen, het juiste licht en het juiste moment te vinden.
In een geweldige foto kruipt dan ook vaak heel wat meer tijd dan enkel het uurtje waarin de foto gemaakt wordt. Of misschien is dat nu juist het verschil tussen een foto 'maken' en een foto 'trekken' :)

1) Leuke toeters, maar voor de rest zegt deze foto niet veel. Ik zou proberen iets interessants in de reflecties te steken.
2) Nog iets te recht op de flank genomen waardoor je van de toeters enkel de achterzijde ziet. Door de spatborden zit er wel wat diepte in de foto. M.a.w. misschien is het wel de goeie foto, misschien is iets meer opzij toch nog net een iets beter compromis. Je hebt wel het scherptepunt en de scherptediepte mooi liggen.
3) Zou onderaan de bumper eraf croppen en bovenaan de ruit. Je ziet dan wel niet meer waarvan de foto is, maar indien binnen een reeks stoort dit niet.

P.S. Veel mensen scrollen gewoon eens door de (laatste) inzendingen zonder op de titel af te gaan. Dat men geen comment geeft is niet omdat de foto's slecht zouden zijn, maar vaak omdat het onderwerp hen niet interesseert of omdat men de tijd niet neemt om een comment te geven met meer dan ooh's.