Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog probleem.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoog probleem.

    Toen ik gisteren na het 'rewinden' de achterkant van mijn Mamiya Ze openmaakte bleek dat de film niet terug op het rolltje gegaan was. Doordat er een scheur in de film zat, was de film losgekomen van het spoeltje. Ik heb geprobeerd de film er terug op te leggen maar tevergeefs.
    Daarna heb ik de film heel voorzichtig met een pincet uit de camera gehaald in een compleet verduisterde ruimte. De 'blote' film heb ik op een donkere plek opgeborgen. Nu vraag ik me af of er hier nog iets van te maken valt?

    Ik weet dat de laatste foto's sowieso te fel belicht zullen zijn. Maar is dit ook het geval voor de eerste beelden die van binnen op de spoel zaten?
    Zou het eventueel mogelijk zijn om de 'naakte' film nog te laten ontwikkelen?
    Of is het kalf al verdronken?

    mvg.
    Sofie

  • #2
    Re: Analoog probleem.

    Ik zie geen probleem, gewoon laten ontwikkelen.

    Comment


    • #3
      Re: Analoog probleem.

      idd, goed donker bewaren. echt donker!! en binnendoen bij een fotograaf die nog zelf ontwikkeld.
      Ze spoelen het dan manueel in in de doka. dan zou de schade moeten meevallen.
      Kleur of zwart-wit?

      zwart wit daar vind je nog wel amateurs voor (ikke )

      Succes!!

      Tom
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: Analoog probleem.

        Da's het antwoord waarop ik gehoopt had
        Het is een kleurfilmpje dus dat wordt morgen binnensteken bij Fotoshop in Gent.
        Bedankt.

        Comment


        • #5
          Re: Analoog probleem.

          gewoon duidelijk zeggen dat het "naakte" film is, ze weten dan wel hoe hem te behandelen!!

          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: Analoog probleem.

            Ik zat ooit middenin de troubles van Derry op 14 Juli en ik wist dat je geen foto's mocht nemen van militairen. Maar ik heb dat in het geniep toch gedaan : camera op de borst, afstand schatten (geen AF toen) en scherpstellen en dan duwen en kuchen tegelijkertijd.
            Net wanneer ik aan het einde van de film was begonnen de spectaculaire troubles, beetje beangstigend. Ik ben er toen met mijn stom hoofd in geslaagd om te vergeten de film terug te winden, ik doe de klep open en ik zie die film zitten.
            Klep terug dicht en herbeginnen met een nieuwe film.
            Ik heb de eerste diafilm later toch laten ontwikkelen en wat bleek : er waren maar een paar foto's naar de knoppen, misschien 6 van de 36. Blijkbaar boden de buitenste lagen voldoende lichtbescherming voor de binnenlagen.
            Oef.

            Comment


            • #7
              Re: Analoog probleem.

              Ooit ook voor gehad op terugweg van Londen met mijn A1 gemaakt.Op de boot mijn kamera open gedaan en heeeel snel dicht gedaan zag dat ik mijn film niet had teruggedraaid.
              De laatste 4 foto's waren eigenlijk naar de kl...., maar na ontwikkeling waren die laatste 4 echt heel bizar, zou niet weten hoe ik ze zou moeten maken. Oja het was mijn laatste rolletje van 12 met nachtfotos van Londen.

              Ps: ze zitten zelfs in mijn album.

              Voor de oude garde, was toen naar een concert geweest van Pink Floyd in 1980 of was het nu 81
              Last edited by sloefke; 12 mei 2012, 11:57.
              gr, eb

              Comment


              • #8
                Re: Analoog probleem.

                Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht

                Voor de oude garde, was toen naar een concert geweest van Pink Floyd in 1980 of was het nu 81
                Owwww, these where the days

                Comment


                • #9
                  Re: Analoog probleem.

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Owwww, these where the days
                  Ha ge weet het
                  gr, eb

                  Comment

                  Working...
                  X