Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell u2410

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell u2410

    Ik lees hier dat iedereen super content is met hun Dell u2410.
    Nu ben ik ook aan het kijken voor zo'n scherm en lees ik van alles en nog wat op het internet.
    Ik las deze review http://tweakers.net/productreview/36...arp-u2410.html en kwam dit tegen:

    ik citeer: Vooral vanwege de homogeniteit is dit scherm niet geschikt voor de echte kleurpurist, dit is overigens net zo bij de U2711 en U3011. Voor professionele foto- of videobewerking valt dit scherm daarom al snel af.

    Moet ik me nu zorgen maken? Want met mijn huidig scherm ( een medion ) zijn de foto's of ontwerpen als ze van het fotolab komen anders.
    Donkerder kleuren en de lichte tinten nog lichter. Het is natuurlijk een medion scherm daarom had ik gedacht aan die dell. Maar als ik die review lees is het al bij al een super scherm maar zou het toch niet geschikt zijn foto of video bewerking.

    Of is dit weer muggeziften

    Nog een ander vraagje: welke winkel of webwinkel raden jullie me aan om dit scherm te kopen?
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

  • #2
    Re: Dell u2410

    Ik heb DEZE Dell en ben er toch heel tevreden mee.
    Evenwel geen idee of die nog te krijgen is, mijn scherm is inmiddels 3 jaar oud.
    Kijk eens bij redcoon of bij coolblue.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Dell u2410

      Het is niet geschikt voor PROFESSIONELE fotobewerking staat er in de review. Dus tenzij je een echte kleurpurist bent (dan moet je kijken naar Eizo schermen van over de 1000 euro), voldoet dit scherm prima en komt het, na calibratie, prima overeen met wat je op papier krijgt. Er zijn genoeg professionele fotografen die de Dell schermen of een iMac gebruiken voor fotobewerking.
      Ik heb zelf de U2412M, de goedkopere versie van dit scherm en ben er erg tevreden over, de U2410 is nog ietsje beter, maar voor mij persoonlijk het prijsverschil niet waard.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment

      Working...
      X