Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fixeren van geprinte fotos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fixeren van geprinte fotos

    Ik ondervind dat geprinte foto's (HP Photosmart op HP fotopapier) gemakkelijk verbleken als ze niet achter glas zitten (kalenders bv).Heeft iemand ervaring met spuitbussen met fixeer? Het merk is "Ghiant" Ink Jet fixative spray glossy.
    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

    BD0323BE

  • #2
    Hallo martinvideo,

    Deze vraag staat los van fotobewerking. Vandaar de verplaatsing.

    Grtz Willem
    Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

    Comment


    • #3
      dat is eigenlijk een dun laagje plastiek die je erop spuit,
      op sommige papiersoorten werkt dat perfect maar op andere krijge je visogen ( op uw foto he !!! )
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Ik had ook altijd problemen met verbleken van foto's. Vandaag heb ik een paar foto's opgehaald, die ik heb laten printen bij Rainbow Color (krantenwinkel). Die zien er veel beter uit dan de prints van mijn Canon S500, en zullen ook veel langer mooi blijven. Ik ga niet experimenteren met allerlei spuitbussen als ik voor 2,5 euro een perfecte print van 20 x 30cm heb (10 x 15 kost daar 0,3euro, zonder opstart-of verzendkosten).
        Die 2,5 euro lijkt misschien veel, maar als je met originele inktpatronen op goed fotopapier print, dan zal dat ook wel zo duur zijn, en op lange termijn is het goedkoper om de foto's te laten afdrukken. Anders moet je na een paar maanden toch een nieuwe afdruk maken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          de R800 van epson legt een laagje glossy + dat hij met pigment inkten werkt, vervagen is er niet meer bij met het juiste papier, "DE" prints om naast die van een labo te leggen ...

          Comment

          Working...
          X