Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe lens

    Hallo,
    ik ben een beginnende amateur. Ik volg momenteel een cursus avondschool digitale fotografie en zit ondertussen in module 2. IK heb een Canon Eos 550D met een 18-135mm objectief. Ik zou graag nog een lens bijkopen, één waar ik vooral portretten mee kan trekken. (huwelijk). Kan iemand mij een goed voorstel doen?
    Alvast bedankt!
    gr Elke

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Elke002
    Hallo,
    ik ben een beginnende amateur. Ik volg momenteel een cursus avondschool digitale fotografie en zit ondertussen in module 2. IK heb een Canon Eos 550D met een 18-135mm objectief. Ik zou graag nog een lens bijkopen, één waar ik vooral portretten mee kan trekken. (huwelijk). Kan iemand mij een goed voorstel doen?
    Alvast bedankt!
    gr Elke
    Niet onbelangrijk: hoe groot is het voorziene budget?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Elke002 Bekijk bericht
      Hallo,
      ik ben een beginnende amateur. Ik volg momenteel een cursus avondschool digitale fotografie en zit ondertussen in module 2. IK heb een Canon Eos 550D met een 18-135mm objectief. Ik zou graag nog een lens bijkopen, één waar ik vooral portretten mee kan trekken. (huwelijk). Kan iemand mij een goed voorstel doen?
      Alvast bedankt!
      gr Elke
      Welke lenzen heb je zelf al gevonden tijdens je zoektocht op internet?
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe lens

        Theoretisch moet je met je huidige lens heel goed uit de voeten kunnen voor wat portretten betreft. Ik veronderstel dat je dus naar kwalitatief beters streeft en ook lichtsterker misschien.
        Er is kan keuze te over zowel in de zooms als in de primes. Bijna alles in je uiteindelijke keuze zal bepaald worden door jouw budget. Ben je bereid 1000 à 2000 Euro neer te tellen voor een toplens van Canon zoals de 85 mm 1.2, een 24-70mm 2.8, een 70-200mm 2.8 of een 24-105mm 2.8?? Wil je één lens of wil je eventueel op termijn meerdere lensen bijkopen? De 24-70mm + de 70-200mm kan een schitterende combinatie zijn als je ze kunt betalen natuurlijk.
        Succes!
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe lens

          Probeer eens af te spreken met een BD-lid (of ander fotograferend levend wezen) met Canon en een aantal lenzen, en probeer die. Dan zul je snel weten welke brandpuntsafstanden prettig werken voor jou. Dan kun je hier op het forum (waar veel kennis gedeeld wordt) te weten komen wat de ervaringen van leden zijn met een bepaald merk en model. Daarop kun je, gewapend met deze kennis, de fotozaak van jouw keuze onveilig maken, en verschillende exemplaren naast mekaar kunt testen en beoordelen. Naast de optische kwaliteit en de prijs spelen ook de constructiekwaliteit, de afmetingen en het gewicht een niet te onderschatten rol.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment

          Working...
          X