Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje...

    Hallo,

    Ik overweeg het om deze kaart te kopen: Hitachi 1 Gigabyte Microdrive
    (van www.top-foto.de), want hij kost slechts 140 euro. Ik had echter wel even twee vraagjes:

    1. Hebben jullie goede ervaringen met deze site?
    2. Is deze microdrive snel en vooral betrouwbaar en hoe zit het met de levensduur (ik vindt het niet erg om iets aan de potentiele snelheid van de G5 in te moeten leveren in ruil voor zo'n goedkope kaart)

    Tjah, ik blijf een Nederlander he en wil dus zo weinig mogelijk betalen voor zoveel mogelijk

    Alvast bedankt voor jullie advies,

    Patrick
    "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

  • #2
    Wat betreft de website, zal je hier weinig negatieve zaken over horen. Heel wat BD-ers halen daar hun spul en de service is spreekwoordelijk. Het is ook een (bescheiden) fotowinkel dus je kan er persoonlijk langslopen. Klasse!

    De microdrive heeft zo z'n voor en tegenstanders. Ik heb er een acht-tal maanden met de CP5700 mee gewerkt, en dat ging foutloos en snel. Ook wat goedkoper dan een vergelijkbare CF kaart.
    Nadeel is het (lichte) meerverbruik aan energie, en warmteontwikkeling. De microdrive is wat gevoeliger voor felle stoten of vallen. Maar ja, als je de camera laat vallen zal die ook wel stuk zijn zeker?



    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hombre
      Wat betreft de website, zal je hier weinig negatieve zaken over horen. Heel wat BD-ers halen daar hun spul en de service is spreekwoordelijk. Het is ook een (bescheiden) fotowinkel dus je kan er persoonlijk langslopen. Klasse!

      De microdrive heeft zo z'n voor en tegenstanders. Ik heb er een acht-tal maanden met de CP5700 mee gewerkt, en dat ging foutloos en snel. Ook wat goedkoper dan een vergelijkbare CF kaart.
      Nadeel is het (lichte) meerverbruik aan energie, en warmteontwikkeling. De microdrive is wat gevoeliger voor felle stoten of vallen. Maar ja, als je de camera laat vallen zal die ook wel stuk zijn zeker?

      Dus als ik de camera niet laat vallen, dan zou er niks aan de hand moeten zijn? . Er is dus niet een heel groot snelheidsverlies.
      En nog een ander vraagje, heeft iemand ervaring met deze specifieke kaart: Hitachi 1 Gigabyte Microdrive
      Ik kan me voorstellen dat er een verschil zit tussen de verschillende merken. Deze leek bijna te goedkoop om waar te zijn
      "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

      Comment


      • #4
        Niemand die even wil helpen, ik ga volgende week op vakantie dus ik wil eigenlijk morgen bestellen, maar ik twijfel nog een beetje
        "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

        Comment


        • #5
          Tot nu toe nog geen problemen gehad met dat schijfje. Op de eerste had ik meer dan 2500 fotos de reveu laten passeren en met de tweede zijn we al aan 700.
          Zo fragiel zijn die dingen nu ook weer niet. Het is een kleine harde schijf en daar moet je gewoon rekening mee houden.

          Groeten,
          Erik

          Comment


          • #6
            Originally posted by aqw0
            Tot nu toe nog geen problemen gehad met dat schijfje. Op de eerste had ik meer dan 2500 fotos de reveu laten passeren en met de tweede zijn we al aan 700.
            Zo fragiel zijn die dingen nu ook weer niet. Het is een kleine harde schijf en daar moet je gewoon rekening mee houden.

            Groeten,
            Erik
            Bedankt ik denk dat ik hem maar gewooon koop, alleen klopt die prijs van 150 euro wel? Lijkt mij een klein beetje verdacht...
            "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

            Comment


            • #7
              Ik gebruik de IBM 1 Giga MD en nog nooit probs mee gehad.
              Groetjes,

              Rudi Petitjean

              NATURE GALLERY

              Comment


              • #8
                Ter info: de Microdrive was oorspronkelijk van IBM maar is nu verkocht/in handen van Hitachi. IBM maakt zelf geen MD's meer.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Hi Patrick ,

                  1 - Ik denk dat je moeilijk een betere levreancier zal vinden
                  2 - Mijn 1Gb Microdrive heeft al meer dan 20.000 files geslikt en trouw weergegeven van D30 , D60 , 10D ,1D .

                  Heb hem wel nooit laten vallen ...

                  Groetjes ,

                  Danny
                  http://www.canonians.com

                  Comment


                  • #10
                    Tot mijn grote schrik hebben ze de 1gig microdrive uit het assortiment gehaald bij topfoto, weet iemand of deze nog weer terugkomt, of waar ik er anders 1 voor een zacht prijsje kan aanschaffen?
                    "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

                    Comment

                    Working...
                    X