Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen zwarte kader rond foto na ontwikkeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen zwarte kader rond foto na ontwikkeling

    <font face="Arial Black"></font id="Arial Black">
    Hallo,
    Ik heb foto's van mijn digitale camera laten ontwikkelen bij de fotograaf (10x15). Op deze foto's had ik een zwarte kader gemaakt van een halve centimeter. Na ontwikkeling bleek dat aan alle kanten bijna geen zwarte meer te zien was, en aan de linkerkant was mijn zwarte kader zelfs volledig weg. Nochthans had ik rekening gehouden met de 2/3 verhouding, en met het feit dat men 2 mm beeldverlies heeft aan alle randen. Ik snap niet hoe mijn zwarte rand dan kan verdwijnen. Ik heb ook gemerkt dat de foto's nooit identiek 10 x 15 zijn, maar enkele mm meer of minder. Op deze manier kan ik dus nooit perfect een zwarte rand van een halve centimeter krijgen op mijn foto's. Heeft iemand hier een gelijkaardig probleem? Alle tips zijn welkom, want ik zit al lang met dit probleem, en in de fotozaak weten ze amper hoe ze digitale prints ontwikkelen.
    Alvast bedankt voor de moeite.

  • #2
    Originally posted by stijnvm
    <font face="Arial Black"></font id="Arial Black">
    Hallo,
    Ik heb foto's van mijn digitale camera laten ontwikkelen bij de fotograaf (10x15). Op deze foto's had ik een zwarte kader gemaakt van een halve centimeter. Na ontwikkeling bleek dat aan alle kanten bijna geen zwarte meer te zien was, en aan de linkerkant was mijn zwarte kader zelfs volledig weg. Alle tips zijn welkom, want ik zit al lang met dit probleem, en in de fotozaak weten ze amper hoe ze digitale prints ontwikkelen.
    Alvast bedankt voor de moeite.

    Ik stuur ze sinds kort (na tip hier op BD) naar Photobox (in Ierland). Je kan er diverse formaten bestellen en je ziet in het bestelscherm precies wat wordt afgedrukt, dus je weet op voorhand of alles klopt en kan dus nog wijzigen en je zit niet met foto's die net niet zijn wat je had bedoelt.

    Niet duur, prima kwaliteit en supersnelle levering.
    http://photobox.ie



    ***Canon 300D * kitlens * ...

    Comment


    • #3
      Wat zeer mooi is een foto op A4 met een mooi kader op een A3 papier afdruken.
      #Dyslexie#
      Fotoacademie Amsterdam Digitaal

      Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

      Comment

      Working...
      X