Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(mini)cursus - interesses ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (mini)cursus - interesses ?

    Waarschijnlijk is volgende vraag al wel eens aan bod gekomen, maar ik vind er niet direct een actief topic van terug.

    Ik ben al geruime tijd bezig met fotografie maar er zijn altijd wel zaken waar men meer over wil weten. Daarom wil ik hier eens polsen of er interesse is om af en toe eens met een groepje samen te komen om bepaalde zaken verder uit te diepen.
    Misschien olv een ervaren fotograaf die het één en ander ter plaatse uitlegt. Als men iets hoort vertellen dan begrijpt men het immers sneller en beter dan dat je het moet lezen op internet bv. (althans bij mij is dat toch zo ).

    Er kunnen allerlei onderwerpen aan bod komen. Ik denk maar aan :
    - portretfotografie (waarop letten)
    - landschapsfotografie
    - gebruik van een flitser
    - basiskennis (verband tussen sluitertijd, diafragma, ISO, ...)
    - ...

    Waarschijnlijk zijn er wel amareurfotografen die beschikken over een DSLR maar die niet alle functies van dit toestel benutten door gebrek aan kennis.

    Ikzelf woon in West-Vlaanderen (streek Oostende, Roeselare, Diksmuide, Nieuwpoort). Zijn er mensen uit de streek die hier interesse in zouden hebben ? En is er eventueel iemand die de nodige (grondige) kennis heeft om bepaalde items op een duidelijke manier uit te leggen ?

  • #2
    Intresse hier vanuit wevelgem om wat bij te leren :thumbup:

    Sent from my HTC using Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: (mini)cursus - interesses ?

      Daar heb ik wel interesse in dit vanuit Veurne

      Mvgr
      Rinaldo
      Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
      Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
      Slashdesign

      Comment


      • #4
        Re: (mini)cursus - interesses ?

        Ik heb een tijdje geleden een presentatie gemaakt voor onze fotoclub (ObjektiV, van Bredene) over 'het licht zien'. Zelf ben ik van Oostende.
        Wat hield dit in: begrijpen hoe licht werkt (verzwakt, reflekteert, etc), met uitleg en voorbeelden over hard en zacht licht, schaduw gebruiken ipv weg doen. Ik leg er niet alles in uit, want dan ben ik nog dagen bezig, maar zo kun je al verder.
        De andere zakens kan ik ook wel voor een deel uitleggen. In m'n fotografie heb niet één bepaald onderwerp (landschap, portret, ....) maar blijf ik open staan voor alles. Dat kun je ook zien aan de diversheid van m'n fotos op m'n website (zie footer), FB en Flickr. (telkens onder de alias 'Photo Dalo', ben geen pro, maar er wel zwaar mee bezig, en ik heb soms ook m'n "photographer's blocks")

        Comment


        • #5
          Re: (mini)cursus - interesses ?

          Anders moeten we eens afspreken en bekijken wat kan en niet kan, interesses, verwachtingen, ...
          Als er nog geïnteresseerden zijn, geef maar een seintje
          Hoe meer zielen, ...

          Comment


          • #6
            Re: (mini)cursus - interesses ?

            Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
            Anders moeten we eens afspreken en bekijken wat kan en niet kan, interesses, verwachtingen, ...
            Als er nog geïnteresseerden zijn, geef maar een seintje
            Hoe meer zielen, ...

            ik blijf deze in ieder geval volgen

            Comment


            • #7
              Re: (mini)cursus - interesses ?

              Nou, spreek maar iets af tussen jullie onderling, ik ben flexibel. Eventueel kan het bij mij thuis, gezien al m'n materiaal hier staat.
              Prepareer ik al iets voor diafragma/iso/sluitertijd ?

              Comment


              • #8
                Re: (mini)cursus - interesses ?

                Ik volg dit hier ook op!
                Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

                Comment


                • #9
                  Re: (mini)cursus - interesses ?

                  Van welke regio ben jij Dide ?

                  Update : net je profiel bekeken. M'n vraag is ondertussen overbodig

                  Comment


                  • #10
                    Re: (mini)cursus - interesses ?

                    Kortrijk ook intresse (samen met dochter indien passend van timing).
                    Webstek in opbouw

                    Comment


                    • #11
                      Re: (mini)cursus - interesses ?

                      Hoe pakken we dit praktisch aan ?
                      Misschien eerst eens een keertje afspreken om eens te horen wie wat verwacht enzo ?
                      Ikzelf ben 's avonds altijd wel vrij. Meestal kan ik in de weekends ook wel weg (behalve volgend weekend).

                      Comment


                      • #12
                        Re: (mini)cursus - interesses ?

                        Sowieso kan het voor mij slechts in augustus... nogal drukke periode.
                        Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

                        Comment


                        • #13
                          Re: (mini)cursus - interesses ?

                          Is er een mogelijkheid om eens af te spreken eind deze maand, tijdens 'Oostende voor anker' ?
                          En ondertussen wat maritiem fotograferen ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: (mini)cursus - interesses ?

                            Misschien een goeie combinatie : eerst een babbeltje bij een natje (en een droogje) om zo eens te polsen wat de wensen en interesses op fotografievlak zijn van de anderen en hoe we het één en ander zien.
                            Nadien kunnen we eventueel en als het weer het toelaat wat fotootjes maken.
                            Wat denken de anderen ?
                            Suggesties zijn altijd welkom.

                            Comment


                            • #15
                              Re: (mini)cursus - interesses ?

                              Als het kan niet de zondag voormiddag en donderdag avond dan moet ik training geven in de hondenschool.
                              De andere tijdstippen kan ik me aanpassen .

                              Mvgr
                              Rinaldoi
                              Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
                              Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
                              Slashdesign

                              Comment

                              Working...
                              X