Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke telezoomlens kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke telezoomlens kiezen

    Graag zou ik wat raad willen vragen bij het aanschaffen van een zoomlens. Ik zou deze willen gebruiken voor sport foto's (motor) en natuurfotografie ( vooral vogels, ...)

    (Nikon D7000)
    Tussen de volgende 3 twijfel ik:
    - Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Nikon (omdat deze begint vanaf 18mm en ik dan geen lens dien te vervangen)
    - Nikon AF-S 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR DX (op gebied van budget en een Nikon-lens)
    - Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED IF VR (Nikon)

    Alle raad is welkom!

    Mvg,
    Elien

  • #2
    Re: Welke telezoomlens kiezen

    Voor vogelfotografie is 300 mm erg krap.
    Ik vraag me af of de genoemde lenzen een AF hebben die snel genoeg is.

    Verder prima keuze!

    Voordat je er eentje aan gaat schaffen, probeer hem uit met sport en vogeltjes! Het kan je een teleurstelling schelen.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke telezoomlens kiezen

      Beste,

      Mag ik je dan eens vragen wat je wel aanraadt voor vogelfotografie?

      Mvg,
      Elien

      Comment


      • #4
        Re: Welke telezoomlens kiezen

        Een lens met een beperkte zoom (3 tot 4x) zal doorgaans beter presteren dan een lens met 15x zoom zoals de 18-270mm.

        300mm lijkt mij ook wat nipt voor vogelfotografie, maar dat laat ik over aan de kenners. Het hangt er ook vanaf hoeveel je er aan wil uitgeven, want de lenzen die wel uitermate geschikt zijn voor vogelfotografie (al dan niet in combinatie met een teleconverter) kosten een veelvoud van de lenzen die je hier opnoemt.

        Als je de Nikon 70-300 VR overweegt (waar ik zeer tevreden van ben) moet je ook eens een kijkje nemen naar de Tamron-versie. Schijnt minstens zo goed te zijn en is net iets goedkoper.
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: Welke telezoomlens kiezen

          In ieder geval de eerste direct af laten vallen! Haalt het optisch en qua snelheid niet bij de andere twee.

          Persoonlijk zou ik bij deze gaan voor de 70-300 (Tamron VC versie ook een erg goede inderdaad)...

          Voor motorsport zal die zijn ding wel goed doen, mits voldoende licht. Voor vogels is 300mm aan de korte kant inderdaad. Maar 400mm, wat een beetje als minimum wordt gezien kost je al snel minstens een 900 euro.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Welke telezoomlens kiezen

            Aan iedereen bedankt!

            voor een 400mm heb ik gn budget, maar ik denk dat het dan de 70-300mm wordt!

            Gr,
            Elien

            Comment


            • #7
              Re: Welke telezoomlens kiezen

              De Nikon 70-300 is hier de beste uit de serie. Voor vogelfotografie schiet deze echter wat te kort, je hebt 400mm nodig (of meer, maar dat wordt erg duur). Je kan kijken naar een tweedehands Sigma 400mm f5.6 APO Tele Macro, deze gaan voor zo'n 300 euro en zijn erg goed of een Nikon 300mm f4 met 1.4 teleconverter, maar dat is al wat duurder.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: Welke telezoomlens kiezen

                Ik volg jeroen.k hier met de Tamron 70-300 VC.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X