Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onduidelijke foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onduidelijke foto's

    Goeie morgen,
    Ik zal eens kijken of ik wat foto's hier kan plaatsen, omdat ze nog steeds erg onduidelijk zijn. Bewegende beelden kan ik erg moeilijk vastleggen met mijn camera. Misschien kan iemand mij helpen om dit te verbeteren?http://imageshack.us/content_round.p...eelding179.jpg

  • #2
    Re: onduidelijke foto's

    al eens geprobeerd op een statief met de zelfontspanner?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

    Comment


    • #3
      Re: onduidelijke foto's

      wat voor camera en lens heb je...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: onduidelijke foto's

        Oei nu vraag je me wat zeg. Kun je ook uitleggen hoe ik dat moet doen? Ik ben zo'n digibeet op het gebied van foto's?
        Alvast hartstikke bedankt voor je reactie.

        Comment


        • #5
          Re: onduidelijke foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wat voor camera en lens heb je...?
          grt,bouk.
          hij heeft een Polaroid PDC 3080
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
          https://sites.google.com/view/pdh65/

          Comment


          • #6
            Re: onduidelijke foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door bolletje Bekijk bericht
            Goeie morgen,
            Ik zal eens kijken of ik wat foto's hier kan plaatsen, omdat ze nog steeds erg onduidelijk zijn. Bewegende beelden kan ik erg moeilijk vastleggen met mijn camera. Misschien kan iemand mij helpen om dit te verbeteren?http://imageshack.us/content_round.p...eelding179.jpg
            Klote link: ik word weer eens gefelicteerd met een gewonnen Ipad.

            U moet gewoon het douchegordijn open doen wanneer u fotografeert.
            Of een camera kopen met een lens die niet gemaakt is van de onderkant van een jampot

            Comment


            • #7
              Re: onduidelijke foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              U moet gewoon het douchegordijn open doen wanneer u fotografeert.
              Of een camera kopen met een lens die niet gemaakt is van de onderkant van een jampot
              Heum ja dat zijn voor mij moeilijk te bevatten woorden. De onderkant van een jampot. Ik heb maar gewoon een heel goedkoop dingetje waarmee ik hoop wat duidelijke foto's te maken. Meer niet Maar als dit zo blijft leg ik er een grote onder en koop me eens een nieuwe.
              Enhu ik ben een vrouw 60 jaar oud.
              Last edited by LesC; 2 mei 2012, 14:15. Reden: Quote verbeterd

              Comment


              • #8
                Re: onduidelijke foto's

                Het gaat om een foto van 2004, niet? Intussen zijn de compactcamera's (maar ook de hele technologie) er flink op vooruit gegaan. Met die sluitertijd (1/400s) had je een scherpe foto kunnen maken, maar misschien is de scherpstelling niet goed gebeurd. En wellicht is de kwaliteit van de lens (boven omschreven als "de onderkant van een jampot") niet goed genoeg voor zoiets?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: onduidelijke foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door bolletje Bekijk bericht
                  U moet gewoon het douchegordijn open doen wanneer u fotografeert.
                  Of een camera kopen met een lens die niet gemaakt is van de onderkant van een jampot
                  Oorspronkelijk geplaatst door bolletje Bekijk bericht
                  Heum ja dat zijn voor mij moeilijk te bevatten woorden. De onderkant van een jampot. Ik heb maar gewoon een heel goedkoop dingetje waarmee ik hoop wat duidelijke foto's te maken. Meer niet Maar als dit zo blijft leg ik er een grote onder en koop me eens een nieuwe.
                  Enhu ik ben een vrouw 60 jaar oud.
                  Een goede digitale compactcamera is niet duur meer en u zult merken dat u daar volautomatisch briljante foto's mee kan maken. Laat u adviseren in een goede vakhandel of neem bij de aankoop iemand met ervaring mee en test hem terplaatse uit.
                  Last edited by LesC; 2 mei 2012, 14:16. Reden: Quote verbeterd

                  Comment


                  • #10
                    Re: onduidelijke foto's

                    Ik heb er zelfs al gezien waarvan je niet bang moet zijn dat ze in het water vallen. Bij Fotokonijnenberg op de toog stond zo een hele tijd een aquarium met niet alleen vissen, maar ook een compactje!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: onduidelijke foto's

                      Ja dan zit er niets anders op dat maar eens een andere camera aan te schaffen.
                      Dan voor jullie antwoord.

                      Comment


                      • #12
                        Re: onduidelijke foto's

                        Laat ik nog even zeggen dat ik last heb van plaatsvervangende schaamte door de opmerking van douchegordijn en jampotglas.
                        Om een nieuwkomer zo te bejegenen gaat me te ver terwijl ik toch echt geen lieverdje ben op dit forum.
                        Gelukkig is dit een uitzondering en ik vertrouw erop dat je voortaan wel een normaal antwoord krijgt.
                        Succes met je zoektocht naar een geschikte camera.

                        Comment


                        • #13
                          Re: onduidelijke foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Klote link: ik word weer eens gefelicteerd met een gewonnen Ipad.

                          U moet gewoon het douchegordijn open doen wanneer u fotografeert.
                          Of een camera kopen met een lens die niet gemaakt is van de onderkant van een jampot

                          Wat ben jij een lieve schat. Kijk je nog wel eens in de spiegel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: onduidelijke foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door bolletje Bekijk bericht
                            Ja dan zit er niets anders op dat maar eens een andere camera aan te schaffen.
                            Dan voor jullie antwoord.
                            Blijkbaar heb je een oude camera, en dan, als je die goed ondersteunt komt er wel nog een keurige foto uit. Bij weinig licht heeft je camera meer tijd nodig, en als die ondertussen beweegt is het onderwerp niet scherp natuurlijk.
                            Vergeef de posters van ongepaste antwoorden hier boven, ze vergeten dat ze ook ooit beginnelingen waren, in meer onderwerpen dan ze zelf kunnen bedenken trouwens.

                            Comment


                            • #15
                              Re: onduidelijke foto's

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              laat ik nog even zeggen dat ik last heb van plaatsvervangende schaamte door de opmerking van douchegordijn en jampotglas.
                              Om een nieuwkomer zo te bejegenen gaat me te ver terwijl ik toch echt geen lieverdje ben op dit forum.
                              Gelukkig is dit een uitzondering en ik vertrouw erop dat je voortaan wel een normaal antwoord krijgt.
                              Succes met je zoektocht naar een geschikte camera.
                              +1 !!!

                              Comment

                              Working...
                              X