Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trek uw plan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trek uw plan

    Trek uw plan

    Je hebt juist je nieuwe wagen in ontvangst genomen en thuis lees je in de handleiding dat de ontsteking soms te vroeg of te laat kan plaatsvinden, je moet het zelf maar uitzoeken en bijregelen.
    Zie je de krantenkopen al ?

    Je koopt een pro- of expert reflextoestel met bijpassende lenzen. Thuis lees je in de handleiding dat de autofocus misschien een front of back focus afwijking heeft, dat je het zelf maar moet uitzoeken en bijregelen.
    Hier vind iedereen dat blijkbaar normaal.

    Wel ik niet, koop een compactcamera of neem foto’s met je gsm en investeer het verschil in een hobby waar men nog respect heeft voor de gebruiker.

  • #2
    Re: Trek uw plan

    Als ge met die wagen ne grands prix wilt winnen zult ge hem toch ook zelf moeten afstellen

    Comment


    • #3
      Re: Trek uw plan

      Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
      Als ge met die wagen ne grands prix wilt winnen zult ge hem toch ook zelf moeten afstellen
      grand prix? zelf afstellen? Ma neen, door mechaniekers tegen 50 euro per 5 min LATEN afstellen zeker en wees maar gerust, zo'n "mechaniekers" werken er ook bij de fototoestel-fabriek. Maar je ziet het al, afstellen per toestel tegen 50 euro per 5 min?? Dan is het tekstje "doe het zelf thuis" financieel voor hun een betere zet. Ze konden er uit beleefdheid wel inzetten: "voor juiste afstelling van back of front focus raadpleeg uw plaatselijke fotozaak" (die kosten minder dan 50 euro per 5 min)
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: Trek uw plan

        Vroeger stond er niks, en kon je 't niet zelf afregelen. Altijd laten doen tegen betaling. Een pak klantvriendelijker, hé?

        Niemand belet je om een compactje of je gsm te gebruiken, en met het uitgespaarde bedrag een andere hobby te gaan beoefenen, hé...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Trek uw plan

          Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
          Maar je ziet het al, afstellen per toestel tegen 50 euro per 5 min??
          Nee, dat is om het schouderriempje erin te doen.

          Comment


          • #6
            Re: Trek uw plan

            Mijn ervaring is wel dat ze bij Canon minder moeite doen om de camera's zo goed mogelijk af te regelen tijdens de fabricage als er de mogelijkheid op zit om dat zelf uit te voeren...

            Mijn 1D MKIII zit er flink naast als ik die niet voor elke lens corrigeer, en ik ken er nog een paar die hetzelfde probleem hebben met een 1D MKIII.
            Ik heb het dan niet over kleine afwijkingen die binnen de normale tolerantie vallen, het zijn duidelijk zichtbare afwijkingen waardoor het onmogelijk is om scherpe foto's te maken met een lens die niet gecorrigeerd is op de 1D MKIII.

            Met de 5D MKII heb ik dat probleem gelukkig niet, misschien is het ondertussen toch terug wat beter geworden.

            Maar als je die zelf kan corrigeren moet je de camera niet missen, je kan die zelf aanpassen zonder dat het geld kost.
            Dat is dus wel degelijk een voordeel.
            In principe zou elke camera en elke lens perfect moeten werken als je die uit de verpakking haalt, maar spijtig genoeg is dat niet het geval.
            Het is ook mogelijk dat een lens door gebruik begint af te wijken, en met dat systeem kan je die dan zelf terug aanpassen zodat je ze kan blijven gebruiken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Trek uw plan

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Mijn ervaring is wel dat ze bij Canon minder moeite doen om de camera's zo goed mogelijk af te regelen tijdens de fabricage als er de mogelijkheid op zit om dat zelf uit te voeren...

              Mijn 1D MKIII zit er flink naast als ik die niet voor elke lens corrigeer, en ik ken er nog een paar die hetzelfde probleem hebben met een 1D MKIII.
              Ik heb het dan niet over kleine afwijkingen die binnen de normale tolerantie vallen, het zijn duidelijk zichtbare afwijkingen waardoor het onmogelijk is om scherpe foto's te maken met een lens die niet gecorrigeerd is op de 1D MKIII.

              Met de 5D MKII heb ik dat probleem gelukkig niet, misschien is het ondertussen toch terug wat beter geworden.

              Maar als je die zelf kan corrigeren moet je de camera niet missen, je kan die zelf aanpassen zonder dat het geld kost.
              Dat is dus wel degelijk een voordeel.
              In principe zou elke camera en elke lens perfect moeten werken als je die uit de verpakking haalt, maar spijtig genoeg is dat niet het geval.
              Het is ook mogelijk dat een lens door gebruik begint af te wijken, en met dat systeem kan je die dan zelf terug aanpassen zodat je ze kan blijven gebruiken.
              Is het ook niet zo dat, eens je een aanpassing hebt gedaan, de camera de lens herkent bij lenswissels?
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Trek uw plan

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Is het ook niet zo dat, eens je een aanpassing hebt gedaan, de camera de lens herkent bij lenswissels?
                Gelukkig wel, anders kon je bij elke lenswissel terug opnieuw beginnen...
                De camera kan een aantal lenzen en combinaties (lens + teleconverter) onthouden.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Trek uw plan

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Is het ook niet zo dat, eens je een aanpassing hebt gedaan, de camera de lens herkent bij lenswissels?
                  Ja, maar tevoren weet ie ook al dat ie het bij lenzen met een kleine maximumopening (de arme-mensen-lenzen) niet zou nauw moet nemen: dat versnelt dan in principe hun AF, terwijl de grotere afwijking van het ideale vlak toch nog binnen hun zichtbare scherptediepte valt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trek uw plan

                    Oorspronkelijk geplaatst door Memnon Bekijk bericht
                    en investeer het verschil in een hobby waar men nog respect heeft voor de gebruiker.
                    de mogelijkheid het zelf te regelen getuigt net van respect voor de gebruiker.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trek uw plan

                      Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Ja, maar tevoren weet ie ook al dat ie het bij lenzen met een kleine maximumopening (de arme-mensen-lenzen) niet zou nauw moet nemen: dat versnelt dan in principe hun AF, terwijl de grotere afwijking van het ideale vlak toch nog binnen hun zichtbare scherptediepte valt.
                      Kan het nog denigrerender?
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trek uw plan

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Kan het nog denigrerender?
                        De 400 f5.6 kost nu eenmaal minder dan de 400 f2.8. Maar zo je wil kan je ook zeggen dat die met de 5.6 minder spierkracht hebben om het ding omhoog te houden.
                        Het is trouwens niet omdat de ts blijkbaar niet weet dat zijn schijnprobleem heel eenvoudig zelf op te lossen is, dat jij dan mag opmerken maar een compactje te kopen.
                        In bijsluiters van medicamenten staan soms ook nevenwerkingen die bijna nooit voorkomen. Moeten we dan maar in de plaats van dat medicijn wat meer fruit eten, misschien, in onze middenklassewagen.
                        Last edited by Poza; 28 april 2012, 13:29.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Poza
                          De 400 f5.6 kost nu eenmaal minder dan de 400 f2.8. Maar zo je wil kan je ook zeggen dat die met de 5.6 minder spierkracht hebben om het ding omhoog te houden.
                          Het is trouwens niet omdat de ts blijkbaar niet weet dat zijn schijnprobleem heel eenvoudig zelf op te lossen is, dat jij dan mag opmerken maar een compactje te kopen.
                          In bijsluiters van medicamenten staan soms ook nevenwerkingen die bijna nooit voorkomen. Moeten we dan maar in de plaats van dat medicijn wat meer fruit eten, misschien, in onze middenklassewagen.
                          Jij noemt lenzen met kleiner diafragma arme-mensen-lenzen. Niet ik. En ik vind dat vrij denigrerend naar mensen die die lenzen gebruiken.

                          Dat ik een compactje en gsm aanhaalde heeft niks, maar dan ook niks te maken met wat jij zegt, maar alles met waar TS afsloot in zijn openingspost. Lees die nog maar eens goed
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trek uw plan

                            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Jij noemt lenzen met kleiner diafragma arme-mensen-lenzen. Niet ik. En ik vind dat vrij denigrerend naar mensen die die lenzen gebruiken.

                            Dat ik een compactje en gsm aanhaalde heeft niks, maar dan ook niks te maken met wat jij zegt, maar alles met waar TS afsloot in zijn openingspost. Lees die nog maar eens goed
                            Ge hebt dat niet te vinden. Zo werd mijn lens hier genoemd, hoewel ik duidelijk niet arm ben, of daar beschaamd over zou moeten zijn.
                            Soit, bij duurdere lenzen (met grotere maximumopening) is het probleem van de ts prominent, maar je kan wel al zonder verdere kosten met het toestel beginnen, zelfs zonder dat beetje zelf bijstellen.
                            Een compactje kopen is in geen geval de oplossing: Dat is veel omstandiger dan je toestel ff bijstellen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Trek uw plan

                              arm zijn is geen schande hoor
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X