Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

    Of beiden?

    Keuze was gemaakt tot ik dacht een foute te spotten, een 80-200, dat bestaat toch helemaal niet of nikon misschien? Geklikt en erna een wereld die voor me open is gegaan. Blijkt een oud objectief te zijn bekend als de drainpipe. Twijfel-de-twijfel ...

    70-200 PRO
    - huidige reeks dus herstelbaar als er wat mee is, garantie, waardevast, lichtster, met IS, kan een 1.4 of 2X op, manuele override van AF, spatwaterdicht, mensen die hem hebben zijn er uiterst tevreden van, ...

    CON
    - Wit, prijs,

    80-200 PRO
    - Prijs, zwart, lichtsterk, gebouwd als een tank,optisch evenwaardig aan 1e, mensen die hem hebben zijn er "over the moon" van.

    Con
    - schijnt dat AF/MF-switch gevoelig is voor breuk, de motor is het oude type en canon hersteld deze niet meer moest ie stuk gaan. Bovendien al gelezen dat ie niet kan waarderen dat je bij AF-stand per abuus toch de verstelring draaid ... Hoe fragiel is dat werkelijk? En zwaar zonder is, werkbaar? Lichtsterkte is natuurlijk in het voordeel om snelle sluitertijden te halen maar om binnen te werken zal je dan waarschijnlijk toch statief nodig hebben vermoed ik om de afwezigheid van IS te compenseren? Je kan geen 1.4 of 2X erop zetten zomaar, met tussenring zou het wel werken (met extra lichtverlies).

    Ik overweeg zelfs ze beiden te nemen ook al beslaan ze ongeveer het zelfde veld, even polsen hier of er mensen zijn met effectief ervaring met de drainpipe i.v.m. gevoeligheid enz. De online te vinden comments zijn varierend zoals wel vaker wat de keuze niet makkelijker maakt.

    Ding is dat ik de ene voor mezelf zou kopen en de andere voor mijn dochter (mede voor 'r opleiding welke ik dan liever zou hebben dat ze de goedkopere meeneemt naar school voor fieldwerk), echter gaf ze zelf aan niet zeker te zijn of ze er wel altijd aan zal denken om die switch om te zetten ... Als ie echt zo gevoelig is kan ik dan beter de drainpipe houden. Of enkel de witte lelijkerd kopen en delen (naja, moeder schuift steevast voor t'kind dan vandaar dat ik overweeg beiden aan te schaffen).

    Brand maar los!

    MVG - Son

    recentie : http://kenrockwell.com/canon/lenses/80-200mm-f28.htm
    Forom van fans met beelden http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=236359
    Webstek in opbouw

  • #2
    Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

    Waarom niet ook kijken naar een 70-200 f/4 IS. Is wel minder lichtsterk, maar heb persoonlijk geen problemen ervaren in mindere lichtomstandigheden.

    Heb ervaring met beide en mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar de 70-200 II voor mij was de f/2.8 de doorslag. Mede omdat ik een extender wenste te gebruiken. De 70-200 f/4 IS heeft mij eigenlijk nooit in de steek gelaten.


    Comment


    • #3
      Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

      Om de zelfde reden die jij aangeeft, ik heb liever een 2.8 waarvan ik af en toe binnengebruik heb dan een f4 waarmee binnengebruik heel moeilijk kan worden. Ik fotografeer nu af en toe portretten met mijn 100mm macro, da's wat lang binnen maar dankzij de 2.8 doet ie het wel met gewoon daglicht. Ik hou van kanditportretten en dan is een zoom wel handig, ook voor binnen, zeker een die z'n lichtsterkte behoudt.

      Extender plan ik op zich eigenlijk niet te gebruiken, wat niet is kan echter nog komen. Ik ervaar dat mijn "veld" nu bij macro, natuur en kandit-portret zit. Sowieso neig ik stevast naar "het beste" te gaan liever dan later te verkopen en up te graden wat in regel verlies betekend. Je kan nu eenmaal je 2.8 knijpen naar 4, maar niet omgekeerd

      Ik vermoed dat jij over de 70-200 f4 praat tegenover de 70-200 f2.8 waar mijn vraag eigenlijk gaat tussen de 80-200 f2.8 L en de 70-200 f2.8 IS USM II, indien die magical drainpipe z'n fragiliteit meevalt zou ik deze gewoon voor m'n dochter aanschaffen. Het is een lens die dateerd van eind de jaren 80 en jaren 90
      Webstek in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

        Kun je aan zo'n drainpipe komen? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit één te koop zien staan.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Kun je aan zo'n drainpipe komen? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit één te koop zien staan.
          Als ik mij niet vergis heb ik er eerder deze week eentje zien voorbijkomen bij 'Aangeboden'.
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

          Comment


          • #6
            Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

            Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
            Om de zelfde reden die jij aangeeft, ik heb liever een 2.8 waarvan ik af en toe binnengebruik heb dan een f4 waarmee binnengebruik heel moeilijk kan worden. Ik fotografeer nu af en toe portretten met mijn 100mm macro, da's wat lang binnen maar dankzij de 2.8 doet ie het wel met gewoon daglicht. Ik hou van kanditportretten en dan is een zoom wel handig, ook voor binnen, zeker een die z'n lichtsterkte behoudt.

            Extender plan ik op zich eigenlijk niet te gebruiken, wat niet is kan echter nog komen. Ik ervaar dat mijn "veld" nu bij macro, natuur en kandit-portret zit. Sowieso neig ik stevast naar "het beste" te gaan liever dan later te verkopen en up te graden wat in regel verlies betekend. Je kan nu eenmaal je 2.8 knijpen naar 4, maar niet omgekeerd

            Ik vermoed dat jij over de 70-200 f4 praat tegenover de 70-200 f2.8 waar mijn vraag eigenlijk gaat tussen de 80-200 f2.8 L en de 70-200 f2.8 IS USM II, indien die magical drainpipe z'n fragiliteit meevalt zou ik deze gewoon voor m'n dochter aanschaffen. Het is een lens die dateerd van eind de jaren 80 en jaren 90
            Ik gaf de f/4 IS aan als extra optie. Ook in mindere lichtomstandigheden heeft dit objectief mij nog niet in de steek gelaten.

            Zo'n jaar terug de magic drain pipe geleend van een kennis, aangezien ik deze als optie zag als vervanger voor de f/4 IS zeker een goed objectief, maar de f/4 IS deed het even goed in alle omstandigheden dan de drain pipe.

            Heb nu f/4 IS vervangen voor de f/2.8 IS II, maar niet voor die ene stop licht. Maar ook voor zachtere/romige bokeh en beter te gebruiken met extender 2x. Hebben het hier helaas dan ook over ander prijskaartje

            De magic drain pipes kom ik met enige regelmaat tweedehands tegen. Zeker een optie voor je dochter

            Comment


            • #7
              Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

              Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
              Als ik mij niet vergis heb ik er eerder deze week eentje zien voorbijkomen bij 'Aangeboden'.
              Idd - over deze ben ik in contact met de verkoper, deze was de aanleiding ook van mijn opzoekwerk

              Ik zoek dus een analoog eos-toestel en enkele goede lenzen voor erop die toch voordelig zijn, deze drainpipe zal het dus waarschijnlijk worden voor haar, dan nog eentje zoeken die van wide richting die 80 gaat en toch ietwat lichtsterk is (of zou een gewone kitlens van nu op een analoge EOS passen?). De "kitlens" van toen was helaas niet bepaald lichtsterk te noemen. Dochter dan maar meteen inpeperen lens manueel te gebruiken tot ik zeker weet hoe fragiel die motor en knop in het echie is
              Last edited by Sonjabelgium; 27 april 2012, 15:33.
              Webstek in opbouw

              Comment


              • #8
                Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

                [QUOTE=Sonjabelgium;3522217](of zou een gewone kitlens van nu op een analoge EOS passen?)./QUOTE]De 'normale' kitlens van tegenwoordig is een EFs lens.......
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

                  Yup, inmiddels opgezocht. Een analoge Sigma 70-300 mm DL Macro 1:4-5,6 AF en een Sigma 28-70 mm AF 1: 2,8-4 gespot in duopakketje dewelke ik ga opzoeken hoe die presteren (vooral de 28-70 - de andere mogelijks doorschuiven tenzij de macrofunctie nog wat is), de kitlenzen van toen waren niet bepaald lichtsterk en deze zijn toch lichtsterker dan de merkeigen kitlenzen van toen
                  Webstek in opbouw

                  Comment


                  • #10
                    Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

                    80-200 is inmiddels thuis gekomen Wat een heerlijk roomkaasje van een Lensje.
                    Webstek in opbouw

                    Comment


                    • #11
                      Re: 80-200 Magic drainpipe of 70-200 2.8 IS USM II

                      Gefeliciteerd met je aankoop !
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                      Comment

                      Working...
                      X