Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Legale "urbex" locaties in Luik?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Legale "urbex" locaties in Luik?

    Hallo,

    Kent er iemand "urbex" achtige locaties die wél legaal zijn, in en rond Luik?

    Ik heb al wat locaties gevonden, maar ik weet niet van elk van hen of het afgesloten is of niet en of het nog bestaat überhaupt.

    - Universiteit Val Benoit
    - Fort La Chartreuse
    - La Cristallerie Val Saint Lambert
    - Koolmijn Hasard, in Cheratte

    Wie kan me zeggen of deze legaal toegankelijk zijn?

    Of anders andere urbex, oude industriële locaties aangeven? Ik weet dat urbex locaties niet zomaar gedeeld worden, maar als ze legaal zijn, lijkt het mij al iets makkelijker, niet?
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

    Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
    Hallo,

    Kent er iemand "urbex" achtige locaties die wél legaal zijn, in en rond Luik?

    Ik heb al wat locaties gevonden, maar ik weet niet van elk van hen of het afgesloten is of niet en of het nog bestaat überhaupt.

    - Universiteit Val Benoit
    - Fort La Chartreuse
    - La Cristallerie Val Saint Lambert
    - Koolmijn Hasard, in Cheratte

    Wie kan me zeggen of deze legaal toegankelijk zijn?
    deze lokaties zijn afgesloten met omheinig
    Ze zijn ook afgesloten met hekken en draad

    Of anders andere urbex, oude industriële locaties aangeven? Ik weet dat urbex locaties niet zomaar gedeeld worden, maar als ze legaal zijn, lijkt het mij al iets makkelijker, niet?
    Universiteit Val Benoit weet ik niet; de overige 3 zijn illegaal te betreden.
    Deze lokaties zijn afgesloten met omheining
    Last edited by Roland Cuypers; 26 april 2012, 16:29.

    Comment


    • #3
      Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

      En zijn die locaties dan mooi om door het hek te fotograferen? Natuurlijk wel beperkter als je niet binnenkan. Maar misschien kanet betrekken van het hek nog wel leuk zijn...
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #4
        Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

        Voor mij gaan urbex en legaal niet samen in 1 zin ;-)
        Het blijft steeds een betreding van 'prive' eigendommen, zonder toestemming.
        Maar heb er nog nooit problemen met gehad.

        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

          Koolmijn Hasard, in Cheratte is wel legaal te doen. Er komen zelfs ganse groepen fotograferen. Ook legaal te doen is Montzen Gare. Ligt daar vlak in de buurt.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #6
            Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

            De kolenmijn is zowel legaal als illegaal te doen... voor het illegaal moet je vanaf het monument afdalen (neem even een stuk touw mee voor het eerste gedeelte das het schuinste)...

            Hoe legaal dan? Als je de buurman tegen komt . Geef die beste man een euro of 5 de man en hij laat hele groepen binnen...

            Maar als je "legaal" gaat, dan verlies je zo het urbex gevoel... (heb wel eens een half uur in de toren gezeten omdat er iemand op het terrein rond liep die ons iets te veel - ik zoek stoute mensen keek)...

            Montzen is ook een goeie maar denk ook aan station hombourg (http://www.osfa.nl/Foto/urbex/Station-Hombourg.aspx) klein stukje rijden, gewoon vrij toegankelijk en op het spoor naar achter lopen.

            Maar toch... urbex en legaal das water en vuur... (zei iemand die een bescheiden 28 locaties in 2,5 jaar gedaan heeft - en das niet veel)

            Comment


            • #7
              Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

              Oorspronkelijk geplaatst door OsFa Bekijk bericht
              De kolenmijn is zowel legaal als illegaal te doen... voor het illegaal moet je vanaf het monument afdalen (neem even een stuk touw mee voor het eerste gedeelte das het schuinste)...
              Ik ben afgelopen week naar Hasard Cheratte geweest en er is een hele gemakkelijke manier om binnen te komen.

              Je moet inderdaad via de achterkant naar de kolenmijn. Rue de Belle Fleur heet de straat. Ik heb er een foto bij gezet zodat het makkelijker is te begrijpen. Je hebt het monument rechts liggen dan loop je een meter of 50 door en heb je rechts een doodlopende weg. Daar loop je een stukje naar beneden en dan kun je na een metertje of 20 naar rechts het bos in. Dan is het een kwestie van de weg naar beneden volgen. Doordat er al veel mensen via deze route zijn gelopen is er een soort van wandelpad ontstaan. Let wel op met de laatste meters omlaag.....hier zitten scherpe punten verwerkt in de grond. Wel handig om je aan vast te houden, haha! Zorg voor schoenen met profiel, want ik ben een paar keer bijna omlaag gekukeld! Succes allemaal!



              Via de voorkant naar binnen gaan is niet te doen! Alles is afgesloten en iedereen ziet wat je doet.

              Comment


              • #8
                Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

                Zucht soms moet je verder kijken dan je neus lang is... Ik achter het monument afdalen met touwen en geklungel... kan het dus ook zo makkelijk...

                zo leer je elke dag nog wat

                Comment


                • #9
                  Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

                  Ik stond obij die buxusstruikjes omlaag te kijken en dacht......welke idioot gaat hier met zijn dure camera omlaag? :P

                  Comment


                  • #10
                    Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

                    Me!!!!

                    touwtje aan de boom, om de meter dubbele knoop er in als hou vast.... afdalen maar... Ik heb al ergere ninja-entries gedaan

                    Cafe G was echt de foutste... op een balk balanceren (blijk die rot te zijn) door een miniscuul raampje op bijna twee meter hoog muggelen (en dat past maar NET)... blijkt ook daar: aan de voorzijde staat een kelderluik open....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

                      Haha!! Leuke reacties!

                      Het is Cheratte geworden. Een kennis had zelfs een gsm nummer online gevonden van een zeker Mr. Gomez die de sleutel heeft en komt opendoen als je 'm belt. Die vraagt dan natuurlijk een bepaald bedrag per persoon, maar daar maak ik helemaal geen punt van...

                      Bedankt voor de reacties!
                      www.focusfotografie.be
                      www.facebook.com/eviwilmus

                      Comment


                      • #12
                        Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

                        kan er mij dan iemand de nummer geven van die Mr. Gomez wij zouden ook willen gaan ziet er zeer interessant uit

                        Comment


                        • #13
                          Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

                          Oorspronkelijk geplaatst door denys40patrick Bekijk bericht
                          kan er mij dan iemand de nummer geven van die Mr. Gomez wij zouden ook willen gaan ziet er zeer interessant uit
                          Via de voordeur binnen geraken is natuurlijk lang niet zo plezant als wanneer je langs achter door het bos moet gaan . Als je materiaal in een goede rugzak steekt en als het droog is kan je gewoon door het bos naar beneden gaan. Het is wel heel steil op sommig plekken, maar op je poep naar beneden gaat ook .

                          Over de muur klimmen om terug buiten te geraken zou ik zeker afraden, toch redelijk hoog (en die weg die je achteraf weer naar boven moet wandelen is nog steiler als door het bos).

                          Just my 2 cents.
                          Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                          Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                          Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

                            Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                            Via de voordeur binnen geraken is natuurlijk lang niet zo plezant als wanneer je langs achter door het bos moet gaan . Als je materiaal in een goede rugzak steekt en als het droog is kan je gewoon door het bos naar beneden gaan. Het is wel heel steil op sommig plekken, maar op je poep naar beneden gaat ook .

                            Over de muur klimmen om terug buiten te geraken zou ik zeker afraden, toch redelijk hoog (en die weg die je achteraf weer naar boven moet wandelen is nog steiler als door het bos).

                            Just my 2 cents.
                            Die scheermesjes draad is ook niet van de poes vooraan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Legale "urbex" locaties in Luik?

                              Als over het hek fotograferen ook goed is

                              De oude staalfabrieken in Seraing op de hoek van Rue de la Glacière en Rue du Dépot. Kijk maar eens op streetview. Of je daar ook kunt binnen geraken heb ik geen idee.

                              Comment

                              Working...
                              X