Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

    Hoi BD's,

    Ik ben al een tijdje me aan het verdiepen in fotografie maar zie eigenlijk het bos ni meer door de bomen.
    Ik sukkel met de juiste instellingen op het juiste moment.
    Daarom zoek ik eigenlijk een Buddy-Mentor om op regelmatige basis er samen eens op uit te trekken en foto's te gaan nemen.
    Iemand die me dan kan corrigeren of bijleren.

    Op het moment heb ik een Nikon Coolpix P100, maar ben aan het sparen voor de Nikon D7000. Ik zou graag al aardig wat overweg kunnen met ISO, Sluitertijd en Diafragma voor ik me aan een serieuze spiegelreflex waag. Tevens zou ik me wat meer willen toeleggen op compositie enzo.

    Wie kan me of wil me hier in helpen?
    Wie is het beu om alleen op fotoshoot te gaan ?
    Wie wil een newbie amateur een duwtje in de rug geven?

    Ik dacht aan een tweetal keer per maand, kan in de avond, of op zaterdagen.
    IK woon in Sint Job.

    Ik denk dat ik nu wel zowat alles verteld heb ... ik kijk uit naar jullie reacties.
    Nikon D7000 - AF-S Nikkor 18-105 1:35-5.6 g ED
    Nikon Coolpix P100

  • #2
    Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

    Om de fotokunsten wat te verbeteren kan een goed boek wonderen doen. Zo nu en dan een fotootje hier in het beginnershoekje plakken geeft ook al enkele reacties en tips. Dat maakt het natuurlijk nog niet gezelliger om er op uit te gaan. Is er geen fotoclub bij u in de buurt waar u zich kan aansluiten? Dan slaat u 2 vliegen in één klap.

    Hoe dan ook succes met uw zoektocht naar een mentor en leuke fotomomenten.

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

      [Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Algemeen.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

        lol ik was ook van plan zo'n oproep te lanceren, ik kan er al redelijk mee overweg, maar vind het niet zo leuk om telkens alleen te gaan shooten regio kortrijk/west-vlaanderen is altijd welkom ^^

        en zoals hierboven gezegd een fotoclub is een snelle weg naar veel informatie, en een goed boek doet ook wonderen.
        die van Scott Kelby zijn aangenaam om te lezen.

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

          You've got mail.
          www.wildlifepixs.com

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

            Oorspronkelijk geplaatst door Dioptrie Bekijk bericht
            Om de fotokunsten wat te verbeteren kan een goed boek wonderen doen. Zo nu en dan een fotootje hier in het beginnershoekje plakken geeft ook al enkele reacties en tips. Dat maakt het natuurlijk nog niet gezelliger om er op uit te gaan. Is er geen fotoclub bij u in de buurt waar u zich kan aansluiten?
            Een boek om de fotokunsten te verbeteren?
            Daar heb ik sterke twijfels bij hoor. Een cursus “fotokunst” zal je verder op weg helpen.
            Om de technieken te verbeteren, kan een boek wel helpen.
            Foto's in de beginnershoek plaatsen, brengt je ook niet zo ver op weg.
            Omdat daar vooral beginners elkaar becommentariëren. Met soms regelrecht foutieve tips als gevolg.
            Fotoclub kan helpen, maar dan ook weer vooral op technisch gebied.
            En in het achterhoofd houden dat er goede en minder goede fotoclubs zijn.
            Wat betreft fotografisch onderbouwde visie en werking.

            = = = = =

            edit : ik heb je ook een persoonlijk bericht verstuurd.
            Last edited by Control-Z; 26 april 2012, 14:06.

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

              Ik moet eerlijk zeggen,
              ik ben sinds een maandje bezig met avondschool: digitale fotografie,

              En heb al heel wat bijgeleerd,
              vind persoonlijk dat het zelfs in mijn foto's al enorm opvalt...
              (verschil met wat het was en waar het naartoe gaat)...

              Een boek kan leuk zijn als iets om op terug te vallen,
              maar een echte fotograaf horen uitleg geven... doet net dat beetje meer...
              Volgende week doen we samen een foto-uitstap,
              binnen één der komende weken komt er ook eens nachtfotografie aan te pas...

              Ik kan enkel zoiets aanraden,
              jezelf inlezen is 1, maar de werkelijke uitleg krijgen doet toch net iets meer...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

                Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                lol ik was ook van plan zo'n oproep te lanceren, ik kan er al redelijk mee overweg, maar vind het niet zo leuk om telkens alleen te gaan shooten regio kortrijk/west-vlaanderen is altijd welkom ^^

                en zoals hierboven gezegd een fotoclub is een snelle weg naar veel informatie, en een goed boek doet ook wonderen.
                die van Scott Kelby zijn aangenaam om te lezen.
                Ik ben van de meest zuidelijke deelgemeente van Kortrijk ...
                Webstek in opbouw

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

                  alvast bedankt voor de toffe reacties

                  Avondschool lukt me niet wegens onregelmatige werkuren

                  Een boek is goed voor de koude wintermaanden , maar eigenlijk ben ik daar alles al lang van vergeten.
                  Ik ben meer iemand van de praktijk... zo heb ik alles al geleerd en zo denk ik ook dat ik fotografie onder de knie ga krijgen.

                  groetjes Johan
                  Nikon D7000 - AF-S Nikkor 18-105 1:35-5.6 g ED
                  Nikon Coolpix P100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

                    'k zou mss wel willen maar 'k ben een rooie hond.
                    In Brecht heb je ook een goeie fotoclub " Eigen schoon "
                    Last edited by Macroshopper; 27 april 2012, 06:36.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

                      Rooie hond of Kielse rat , daar til ik allemaal ni zo zwaar aan ... of jij wel misschien?
                      Nikon D7000 - AF-S Nikkor 18-105 1:35-5.6 g ED
                      Nikon Coolpix P100

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Een boek om de fotokunsten te verbeteren?
                        Daar heb ik sterke twijfels bij hoor. Een cursus “fotokunst” zal je verder op weg helpen.
                        Om de technieken te verbeteren, kan een boek wel helpen.
                        Foto's in de beginnershoek plaatsen, brengt je ook niet zo ver op weg.
                        Omdat daar vooral beginners elkaar becommentariëren. Met soms regelrecht foutieve tips als gevolg.
                        Fotoclub kan helpen, maar dan ook weer vooral op technisch gebied.
                        En in het achterhoofd houden dat er goede en minder goede fotoclubs zijn.
                        Wat betreft fotografisch onderbouwde visie en werking.

                        = = = = =

                        edit : ik heb je ook een persoonlijk bericht verstuurd.

                        Geinig of er geen goede of minder goede fotografen zijn waar je mee op stap zou kunnen gaan.

                        Ook een cursus valt of staat bij de kwaliteiten van de persoon die ze geeft (en de medecursisten).

                        Een groot voordeel van boeken is dat er meerdere mensen naar gekeken hebben voor dat ze in de winkel liggen. Er is een betrekkelijk grote investering nodig om tot een boek te komen en uitgevers zien graag die investering terug. Toegegeven niet elk boek is altijd even behulpzaam maar de inhoud is wel openbaar en mag, kan en zal getoetst worden. De kans op grootse onzin is daarmee beduidend kleiner dan op stap gaan met een "expert".

                        Elke, al dan niet sukkel, mag zich fotograaf noemen. En dan ga ik nog voorbij aan het gegeven dat niet elk persoon in staat is zijn of haar kennis effectief over te brengen. Als de personen elkaar liggen kan het heel gezellig zijn maar dat geeft nog steeds geen enkele garantie over de kwaliteit van het besprokene.

                        Dan nog even dit:
                        Dat alleen echte beginners commentaar mogen leveren in het beginnershoekje heb ik nergens gelezen.

                        Nog één welgemeend advies:
                        Hoe dan ook Johan zorg vooral voor plezier in fotografie de rest is bijzaak.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

                          zelfstudie is het begin van alle wijsheid...
                          Zo heb ik het gedaan. Geen enkele cursus gevolgd, en durt toch wel zeggen dat het me redelijk goed gelukt is...

                          Wat heb ik gedaan?
                          - m'n (dagelijkse) foto's op Flickr gepost, daar veel reacties gerkegen
                          - m'n (dagelijkse) foto's met trial en error bewerkt, ook daar veel reactie op gekregen en enorm veel bijgeleerd
                          - zelfportretten gemaakt, zo lee rje snel bij
                          - heeeel veel foto's van anderen bekeken en EXIF data geänalyseerd

                          Gaandeweg kreeg ik de vraag voor fotoshoots. Heb er m'n succesfvol bijberoep van kunnen maken!

                          => blogpost "hoe werd ik fotograaf" http://leentjeloveslight.blogspot.co...tographer.html
                          => Blog algemeen: www.leentjeloveslight.blogspot.com (laatste reportages)
                          => Website: www.leentjeloveslight.com

                          Specifieke vraag? Laat maar weten.
                          Ik geef ook prive initiaties fotografie. Voor info hieromtrent. Mail: info@leentjeloveslight.com
                          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gezocht : Mentor omgeving Antwerpen Noord

                            Dan nog even dit:
                            Dat alleen echte beginners commentaar mogen leveren in het beginnershoekje heb ik nergens gelezen.
                            maar dat heb ik ook niet gezegd hoor.
                            ik stel alleen vast dat het voornamelijk beginners zijn die er posten (logisch) en beginners die elkaar commentaar leveren.
                            Met de nodige uitschuivers als "advies" tot gevolg.

                            Comment

                            Working...
                            X